Luftstjerne
Betatt av forumet
Haha! Klart dødsfall kommer med i statistikk, men du snakket om media ikke jeg![]()
Jeg synes det er litt trist å se at du tilsynelatende tror at de på sykehus hadde tvunget på deg både det ene og det andre fordi fødselen drar ut i tid. Jeg hører oftere om motsatt nettopp fordi jordmødre flest er av oppfatning at kvinnekroppen stort sett er i stand til å håndtere dette på egenhånd.
Hvilke kilder har du egentlig dette fra, de vil jeg gjerne lese gjennom fordi det interreserer meg.
Jeg som har hatt to krevende fødsler for jordmødrene som hjalp mine barn til verden har bare positivt å si om måten de ivaretok meg og mine forutsetninger og ønsker i forhold til de komplikasjoner som oppstod.
Og ikke forhåndsdøm alle til å være uvitende. Man får all den infoen man trenger og mere til om man ber om det.![]()
Det har jeg fra de to jordmødrene som var her, samt flere jordmødre og gynekologer jeg har snakket med. Akkurat som du sier, så mener jordmødrene nettopp dette, men blir overstyrt av regler. Som jeg sa, mine jordmødre har valgt å mer eller mindre slutte å ta imot barn på sykehus fordi de føler de setter barna og mødrene i unødvendig fare!
Dette temaet skapet alltid furore. Litt gøy, og litt irriterende, for dere sier indirekte, eller egentlig direkte, at jeg har med viten og vilje satt livet og helsen til det mest dyrbare jeg eier i overhengende fare;-)