Hjemmefødsel?

En tråd i 'Mars 2016' startet av Junibarn84, 16 Jul 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Junibarn84 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboerne VIP Junibarna 2019 Julimammaer 2016

Ja, det er sant.
    Hadde forberedt meg så godt som jeg kunne og teknikkene fungerte.
    Kommer til å kjøre samme opplegg denne gangen :)

2. spirelitens Februar 2014's Miss Kokk <3 Tilgangsansvarlig Februar 2014 - Skjult forum Marslykke 2016 VIP

Hvorfor er mannen skeptisk til hjemmefødsel forresten?

Kanskje han trenger tid til å bli vant til tanken.

3. Nienna. Forumet er livet Marslykke 2016

Kom gjerne med tips til hvordan du forbereder deg :) jeg tar imot alt av tips og råd :)

4. Junibarn84 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboerne VIP Junibarna 2019 Julimammaer 2016

Han synes bare det er unødvendig når vi bor så nærme sykehuset og kan dra rett hjem etterpå.

5. Junibarn84 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboerne VIP Junibarna 2019 Julimammaer 2016

Start med å lede "Smertefri fødsel" av Anja Bay. Øvelser fra uke 28.

I tillegg gikk jeg på fødselsforberende yoga med jordmor.

• Liker Liker x 1
  6. Nienna. Forumet er livet Marslykke 2016

Topp :) takk!

7. spirelitens Februar 2014's Miss Kokk <3 Tilgangsansvarlig Februar 2014 - Skjult forum Marslykke 2016 VIP

Han er nok bare bekymret naturligvis... :)

8. Oleandra87 Glad i forumet

Kor langt tid du brukte på å fødde? :)

9. Junibarn84 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboerne VIP Junibarna 2019 Julimammaer 2016

Litt over 3t fra vi kom til sykehuset..
    Husker ikke om det var 3t 15 min eller 3t og 45min.

10. Oleandra87 Glad i forumet

Hehe! ik rart at du synet at de va ik vondt å føde :p

11. Jade<3 Forelsket i forumet

Hadde jeg hatt en sånn fødsel i bagasjen så hadde jeg glatt valgt hjemmefødsel foran sykehusfødsel! :happy119

12. Junibarn84 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboerne VIP Junibarna 2019 Julimammaer 2016

De sier jo ofte at de raske er de verste fordi man ikke klarer å henge med.

Men jeg synes jeg hadde full kontroll :)

13. spirelitens Februar 2014's Miss Kokk <3 Tilgangsansvarlig Februar 2014 - Skjult forum Marslykke 2016 VIP

Jeg syns 16 timer i fødsel var jævlig, så med mindre jeg får en rask fødsel denne gangen og kan sammenligne så tror jeg jeg holder fast ved at en lang fødsel er verre :p med en rask så blir man i det minste fort ferdig :p

14. Oleandra87 Glad i forumet

3, 5 timer de e ingenting i forhold til 23 tima :p Jo lenger de går jo meir slitten du blir og har ik noko å gå på! Du e heldig at de gjekk so fort :) Håpa denne gongen sleppe unna, 23 tima me tette og vonde rier og treig fødsel!

15. Oleandra87 Glad i forumet

Einig me deg :p hos meg tok de 23 tima :eek:

16. spirelitens Februar 2014's Miss Kokk <3 Tilgangsansvarlig Februar 2014 - Skjult forum Marslykke 2016 VIP

Fra 3 cm? :p hos meg tok det 16 timer fra 3 cm... Men hadde vondt før det og :p

17. Oleandra87 Glad i forumet

Haha no ser eg i fødselsboka mi og eg blei innlagt kl 18 og eg va fortsatt 2 cm :p So de blei 17 tima me vonde rier og eg hadde 2 cm opning! Omg! Den har eg aldri tenkt på :eek: Etter eg blei innlagt på sjukehus so satt dei meg i gang me salt vatn me de stoppa alt :/ So de tok lenger tid! Og i tillegg vannet har ik gått heller, so hos meg gjekk sinsjuk seint alt! :/ Me deg da?

18. spirelitens Februar 2014's Miss Kokk <3 Tilgangsansvarlig Februar 2014 - Skjult forum Marslykke 2016 VIP

Ha ha ha!

Vannet mitt gikk tirsdag kl. 23. Onsdag kveld begynte riene å bli ille. Gjennom hele natta og frem til kl 06 om morgenen hadde jeg det ganske ille. De undersøkte meg første gang kl 06. Da hadde jeg 3 cm. Hun ble født kl 21:13.

19. Oleandra87 Glad i forumet

Vi for kryssa fingrane at denne gongen går fortare;) Og de e sant som dei seie at når du får babyen på bruste so gløyme mann alt, og de stemte meg meg ❤

20. spirelitens Februar 2014's Miss Kokk <3 Tilgangsansvarlig Februar 2014 - Skjult forum Marslykke 2016 VIP

Ja. Jeg tenker bare at det umulig kan bli verre enn forrige gang, så trøster meg med det da :p samtidig som jeg tenker hvorfor i helvete jeg gidder en gang til :p

Del denne siden