Hjemmefødsel?

Ha ha ha! Du er sånn som mamma du... Og jeg er helt motsatt igjen.

Jeg klarer ikke se for meg en smertefri fødsel :p det eksisterer ikke i mitt hode :p men vi er forskjellige da

Ja, det er sant.
Hadde forberedt meg så godt som jeg kunne og teknikkene fungerte.
Kommer til å kjøre samme opplegg denne gangen :)
 
Ja, det er sant.
Hadde forberedt meg så godt som jeg kunne og teknikkene fungerte.
Kommer til å kjøre samme opplegg denne gangen :)
Hvorfor er mannen skeptisk til hjemmefødsel forresten?

Kanskje han trenger tid til å bli vant til tanken.
 
Hvorfor er mannen skeptisk til hjemmefødsel forresten?

Kanskje han trenger tid til å bli vant til tanken.

Han synes bare det er unødvendig når vi bor så nærme sykehuset og kan dra rett hjem etterpå.
 
Kom gjerne med tips til hvordan du forbereder deg :) jeg tar imot alt av tips og råd :)


Start med å lede "Smertefri fødsel" av Anja Bay. Øvelser fra uke 28.

I tillegg gikk jeg på fødselsforberende yoga med jordmor.
 
Jeg hadde en rask og fullstendig ukomplisert fødsel. Ingen revning, ingen smertestillende og i super form etterpå. Dro faktisk rett hjem fra fødestua..

Så min tanke er at jeg ikke trenger sykehus, selv om man ikke vet hvordan det går andre gang.

Her får man jordmor via sykehuset og følgt opp på sykehuset. Vi bor vel 5 minutter unna med bil.
Hadde jeg hatt en sånn fødsel i bagasjen så hadde jeg glatt valgt hjemmefødsel foran sykehusfødsel! :happy119
 
Hehe! ik rart at du synet at de va ik vondt å føde :p

De sier jo ofte at de raske er de verste fordi man ikke klarer å henge med.

Men jeg synes jeg hadde full kontroll :)
 
De sier jo ofte at de raske er de verste fordi man ikke klarer å henge med.

Men jeg synes jeg hadde full kontroll :)
Jeg syns 16 timer i fødsel var jævlig, så med mindre jeg får en rask fødsel denne gangen og kan sammenligne så tror jeg jeg holder fast ved at en lang fødsel er verre :p med en rask så blir man i det minste fort ferdig :p
 
De sier jo ofte at de raske er de verste fordi man ikke klarer å henge med.

Men jeg synes jeg hadde full kontroll :)

3, 5 timer de e ingenting i forhold til 23 tima :p Jo lenger de går jo meir slitten du blir og har ik noko å gå på! Du e heldig at de gjekk so fort :) Håpa denne gongen sleppe unna, 23 tima me tette og vonde rier og treig fødsel!
 
Fra 3 cm? :p hos meg tok det 16 timer fra 3 cm... Men hadde vondt før det og :p
Haha no ser eg i fødselsboka mi og eg blei innlagt kl 18 og eg va fortsatt 2 cm :p So de blei 17 tima me vonde rier og eg hadde 2 cm opning! Omg! Den har eg aldri tenkt på :eek: Etter eg blei innlagt på sjukehus so satt dei meg i gang me salt vatn me de stoppa alt :/ So de tok lenger tid! Og i tillegg vannet har ik gått heller, so hos meg gjekk sinsjuk seint alt! :/ Me deg da?
 
Haha no ser eg i fødselsboka mi og eg blei innlagt kl 18 og eg va fortsatt 2 cm :p So de blei 17 tima me vonde rier og eg hadde 2 cm opning! Omg! Den har eg aldri tenkt på :eek: Etter eg blei innlagt på sjukehus so satt dei meg i gang me salt vatn me de stoppa alt :/ So de tok lenger tid! Og i tillegg vannet har ik gått heller, so hos meg gjekk sinsjuk seint alt! :/ Me deg da?

Ha ha ha!

Vannet mitt gikk tirsdag kl. 23. Onsdag kveld begynte riene å bli ille. Gjennom hele natta og frem til kl 06 om morgenen hadde jeg det ganske ille. De undersøkte meg første gang kl 06. Da hadde jeg 3 cm. Hun ble født kl 21:13.
 
Ha ha ha!

Vannet mitt gikk tirsdag kl. 23. Onsdag kveld begynte riene å bli ille. Gjennom hele natta og frem til kl 06 om morgenen hadde jeg det ganske ille. De undersøkte meg første gang kl 06. Da hadde jeg 3 cm. Hun ble født kl 21:13.
Vi for kryssa fingrane at denne gongen går fortare;) Og de e sant som dei seie at når du får babyen på bruste so gløyme mann alt, og de stemte meg meg ❤
 
Vi for kryssa fingrane at denne gongen går fortare;) Og de e sant som dei seie at når du får babyen på bruste so gløyme mann alt, og de stemte meg meg ❤
Ja. Jeg tenker bare at det umulig kan bli verre enn forrige gang, så trøster meg med det da :p samtidig som jeg tenker hvorfor i helvete jeg gidder en gang til :p
 
Back
Topp