Hjemmefødsel?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Andre så går i tanker om hjemmefødsel?
Jeg vil veldig gjerne, men må jobbe litt med mannen...
 
Tenkte litt på det forrige gang. Men glad jeg valgte sykehuset. Nå ville jeg aldri valgt hjemmefødsel fordi den forrige fødselen var såpass traumatisk.

Men syns det er en fin ting da, å gjøre det hjemme <3 bor dere langt unna sykehuset eventuelt? Hvordan gikk det forrige gang?
 
Lekte litt med tanken forrige gang fordi jeg hadde en høy grad av fødselsangst. Men glad jeg ikke gjorde det. Da ville datteren vår ikke overlevd.
 
Aldri i livet. Jeg skal være på sykehus med kompetent personell rundt meg i tilfelle det skjer noe. Og slippe å vaske opp etter meg. :p
 
Eg er glad at eg valgte sjukehus! Min satt fast og eg rivne veldig nedantil! Heima fødsel er ik eit tema hos oss:p Aldri i live!
 
Tenkte litt på det forrige gang. Men glad jeg valgte sykehuset. Nå ville jeg aldri valgt hjemmefødsel fordi den forrige fødselen var såpass traumatisk.

Men syns det er en fin ting da, å gjøre det hjemme <3 bor dere langt unna sykehuset eventuelt? Hvordan gikk det forrige gang?

Jeg hadde en rask og fullstendig ukomplisert fødsel. Ingen revning, ingen smertestillende og i super form etterpå. Dro faktisk rett hjem fra fødestua..

Så min tanke er at jeg ikke trenger sykehus, selv om man ikke vet hvordan det går andre gang.

Her får man jordmor via sykehuset og følgt opp på sykehuset. Vi bor vel 5 minutter unna med bil.
 
Jeg har veldig lyst, men det er dessverre ikke lov her pga avstand til sykehuset. Har hatt 2 fødsler uten smertelindring, men de har måttet ta vannet begge gangene pga sterke fosterhinner som hindrer hodet å komme ned.
 
Vi vurderte det sist, men siden vi bodde ett midlertidig sted akkuratt då, hvor vi ikke trivdes, så ville jeg ikke føde i den leiligheten. I tillegg ble det uansett rissikofødsel da jeg fikk sv.skap forgiftning, så da ble det ikke aktuelt uansett.

Denne gangen bor vi hjemme i leiligheten vi trives i, så tankene var der, men så trivdes jeg egentlig veldig godt med å føde på sykehuset, så derfor har jeg egentligt tenkt at jeg vil det igjen :)
I tillegg så er det stor rissiko for sv.skap forgiftning igjen, og da blir det rissikofødsel. Og så har jeg tvillinger i magen, men det er enda ikke helt sikkert, da den ene manglet hjerteaktiviter, så skal på ny kontroll om ei uke. Er det tvillinger så er det også rissikofødsel.
 
Jeg hadde en rask og fullstendig ukomplisert fødsel. Ingen revning, ingen smertestillende og i super form etterpå. Dro faktisk rett hjem fra fødestua..

Så min tanke er at jeg ikke trenger sykehus, selv om man ikke vet hvordan det går andre gang.

Her får man jordmor via sykehuset og følgt opp på sykehuset. Vi bor vel 5 minutter unna med bil.
Da høres det veldig aktuelt ut da :) fem minutter unna med bil er jo bare et steinkast unna :)
 
Eg er glad at eg valgte sjukehus! Min satt fast og eg rivne veldig nedantil! Heima fødsel er ik eit tema hos oss:p Aldri i live!
Uff :( akkurat det der er det jeg frykter mest. Håper du slipper å oppleve det igjen og at fødselen går fint :)
 
Jeg hadde en rask og fullstendig ukomplisert fødsel. Ingen revning, ingen smertestillende og i super form etterpå. Dro faktisk rett hjem fra fødestua..

Så min tanke er at jeg ikke trenger sykehus, selv om man ikke vet hvordan det går andre gang.

Her får man jordmor via sykehuset og følgt opp på sykehuset. Vi bor vel 5 minutter unna med bil.
Jeg ønsker meg en sånn fødsel som du beskriver :) :p lov å håpe :)
 
Uff :( akkurat det der er det jeg frykter mest. Håper du slipper å oppleve det igjen og at fødselen går fint :)
Nei.., skal love deg at de va jævligt rett og slett :( Eg blei klipt til slutt men likavel, har ar for de:/ håpa denne gongen går bra! Skal smøre me olje som ein galning! :D :p
 
Jordmor ville at jeg skulle ha det sist, men jeg er veldig glad jeg valgte sykehuset. Føltes tryggere der og da :)
 
Huff nei, første fødsel endte med forløsning med tang. Dessuten hadde jeg ikke klart det uten lystgass. Bor dessuten i rekkehus, og her er det lytt mellom boligene:) Men hjemmefødsel er sikkert flott for dem det passer for.
 
Huff nei, første fødsel endte med forløsning med tang. Dessuten hadde jeg ikke klart det uten lystgass. Bor dessuten i rekkehus, og her er det lytt mellom boligene:) Men hjemmefødsel er sikkert flott for dem det passer for.


Vi bor i leilighet, men var helt stille sist.
 
Ikke verst :) Da jeg bodde i blokk var det noen som fødte i naboleiligheta, hørte det godt for å si det sånn. Jeg var ikke stille når jeg fødte :)

Jeg synes ikke å føde er så vondt..
Jeg har nok høy smertererskel og vant til mye smerte fra før. Så ble nesten skuffa da jeg skulle føde..
 
Jeg synes ikke å føde er så vondt..
Jeg har nok høy smertererskel og vant til mye smerte fra før. Så ble nesten skuffa da jeg skulle føde..
Ha ha ha! Du er sånn som mamma du... Og jeg er helt motsatt igjen.

Jeg klarer ikke se for meg en smertefri fødsel :p det eksisterer ikke i mitt hode :p men vi er forskjellige da
 
Back
Topp