Hjemmefødsel

egenandel på 2000 - 3000 kr og man må oppfylle disse kriteriene:

  • Det kan bare være én baby i magen
  • Babyen må ligge med hodet ned
  • Moren må være frisk under svangerskapet
  • Babyen må fødes til termin
Men man får jo refundert noen penger siden man ikke bruker sykehus?! Husker ikke hvor mye.
 
Ka det koster med hjemmefødsel ? For å være helt ærlig, så falt det meg ikke inn at det kunne koste noe :0


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen
Er vel forskjellig fra jordmor til jordmor, men 6000kr er en helt vanlig pris som inkluderer leie av basseng og utstyr.. Så får man refundert omtrent 1700kr fra NAV etter barnet er født.. :)
 
Jeg skal definitivt være i kort nærhet til ALT av smertestillende som finnes ;) hohoho ;)
 
Får lov men velger likevel å føde på sykehus pga smertelindringen og alderen min ikke akkurat er gunstig.
 
egenandel på 2000 - 3000 kr og man må oppfylle disse kriteriene:

  • Det kan bare være én baby i magen
  • Babyen må ligge med hodet ned
  • Moren må være frisk under svangerskapet
  • Babyen må fødes til termin
Syns ikke det var så dyrt
 
Ja skal føde hjemme neste gang, visst jeg oppfyller kriteriene frem til da selvsagt.

Det er ikke for alle, og det er absolutt ikke noe jeg ville overtalt andre om å gjøre.
 
Har kjempelyst te å føda heima! Har og vert i kontakt med jordmor som leiger seg ut. Hu beskreiv heimafødsel som magisk! :) Er jo sjukehuset generelt eg er redd for, eg trur sjøl at eg hadde hatt meir ro og samarbeid bedre med kroppen min i trygge og rolige omgivelsa:) Da spørs bere om eg får min kjære med på da ( han ser for seg at han må pussa opp heila stova ettepå.....) hehe;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har såå lyst, men bor for langt unna sykehuset.. MEN med styrtfødsel med storesøster kan det jo hende at det går like raskt og at det blir hjemme uplanlagt ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp