Hjemmefødsel

CeciliaC

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julikulene 2020
Flere som har lyst på det? Evt hvorfor / hvorfor ikke?

Jeg har veldig lyst på det, og mannen begynner å bli mer komfortabel med tanken han også. Sykehuset er 2 min unna. Bare tanken på å få lov til å styre selv i sitt eget hjem, og få legge seg i egen seng sammen etterpå.. Magisk ♡

Håper jeg får muligheten til å oppleve det. Det er jo visse kriterier for å få lov, og det kan jo likevel ende med overflytting. Men lov å håpe :-)

Anbefaler å lese noen fødselshistorier her (obs, grinemateriale!):

http://hjemmefodsel.blogspot.no/?m=1

Jeg bor også veldig kort vei unna sykehuset men damene i min familie har det med å få litt dramatiske fødsler så her tar vi det på sykehus :p

❤️Februar 2015❤️

Taster på appen :)

Jeg bor også veldig kort vei unna sykehuset men damene i min familie har det med å få litt dramatiske fødsler så her tar vi det på sykehus :p

❤️Februar 2015❤️

Taster på appen :)

Hehe, ja det kan være greit å ta sine forhåndsregler når man vet om det :) På samboers side fikk jeg faktisk høre på et slektstreff for noen år tilbake at alle kvinnene på hans side har tatt keisersnitt, så de sa rett ut at jeg var deres siste håp for vaginal fødsel. Jeg trodde haka mi skulle falle ned i gulvet :P For en ting å si. Jeg kjente dem ikke så godt på det tidspunktet heller, så ble rimelig satt ut. Men på min side er det så vidt jeg har forstått, ok fødsler. Men man vet jo aldri, mye som kan skje. Får håpe det blir en udramatisk fødsel på deg, til tross for slektskapet :) Det behøver jo ikke bety noe som helst.

Pga høyrisikosvangerskap tør jeg rett å slett ikke. Hadde jeg et normalt svangerskap hadde jeg heller ikke hatt lyst til det pga risiko

Ikke aktuelt, både jeg og barnet ville dødd forrige gang om jeg ikke var i nærheten av et operasjonsbord. Normalen løsnet helt.

Har ikke lyst på det nei, vil heller føde trygt og godt på sykehuset... Vi føder på vinter så ser for meg føde hjemme, noe går galt og ute er det snøstorm... Så nei, sykehuset på meg :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Det er jo ganske strenge regler, og jeg hadde helt sikkert ikke fått lov. Ikke at jeg har lystet på det uansett :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Siden jeg ikke har noen barn fra før, så tør jeg rett og slett ikke. Hehe. Er vel tryggere å ha lystgassen og epiduralen osv osv i nærheten. Bor ikke så veldig langt unna sykehuset, men tror nok det blir å være der. Neste baby, om det skulle bli en til, kanskje :D

Det gikk så fort sist at det er mulig jeg må velge mellom å føde hjemme eller på E6. Fødslene mine blir bare raskere og raskere. Hun var født under 3 kvarter etter at jeg gikk inn hovedinngangen på sykehuset, og jeg dro straks jeg fikk rier. Hele fødselen var over på under halvannen time, fra riene startet.

Hvis fødselen starter hjemme så føder jeg kanskje her, for det gikk rimelig raskt med mine forrige fødsler. Men planen er å føde på naturlig fødsel avdeling på sykehuset. Det gjorde jeg sist, og det var helt supert. Jeg fikk ta i mot selv, og mannen min fikk legge på vekta og kle på babyen. Veldig godt å få være de første til å håndtere babyen vår.

har tenkt på det, men bor over 30min unna sykehus dersom det skulle skje noe. langt utpå landet, så kjøreforholdet er sannsynligvis heller ikke optimale i februar. .

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg holder meg på sykehuset tror jeg :p liker ikke sykehus, men liker følelsen av at alt er tilrettelagt hvis det skal skje noe.

Hjemmefødsel er helt sikkert fantastisk og håper virkelig det tar seg ordne for dere hvis det er det dere vil ha :-) Jeg for min del vil på sykehuset :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei og nei, det vil jeg ha på sykehuset. :)

Vil ha all assistanse og ekspertise i umiddelbar nærheten om noe skulle skje, så helt klart på fødeavdelingen. Min første gutt hadde ikke levd i dag om vi hadde valgt hjemmefødsel. For min del skjønner jeg ikke at noen vil velge noe annet.. Man velger det tryggeste og beste for barnet sitt gjennom hele livet... Hvorfor ikke begynne med det med en gang?

Sent from my iPhone using BV Forum

Personlig velger jeg klinikken. Jeg er ikke tøff nok til å være hjemme, og eldstejenten vår hadde hatt problemer hvis vi hadde valgt hjemmefødsel.

Man velger da det man mener er best for barnet sitt selv om det blir hjemmefødsel eller sykehusfødsel. I mitt tilfelle kan jeg muligens velge mellom å føde i en bil i sprengkulda langs veien eller å planlegge en tryggere løsning hjemme (som kan gjennomføres selv om det måtte være storm). Hjemmefødsel er like trygt som sykehusfødsel fordi de er strenge med hvem som får lov og ikke. En planlagt hjemmefødsel er dessuten mye bedre enn en ufrivillig hjemmefødsel. Sist hadde jeg håndklær liggende klart i tilfelle. I andre land er hjemmefødsel vanlig, som Nederland.

Back
Topp