Hjemme fra jobb to dager pga knekt ribben?

Samboern er aldri hjemme fra jobb når han er dårlig.
Nå har han knekt ribben og ganske vondt i noen stillinger. Jobben hans består av montering i forskjellige stillinger. Jeg mener at han burde ha tatt det rolig ett par dager, men han bare svarer : ingen tar seg vel fri pga et knekt ribben!
Hva syntes dere? Er det en gyldig grunn til å ta seg 1 - 3 sykedager?
Hvordan går det med ham?
 
Helt innafor å være hjemme.
Blir verre etter noen dager, men det kommer Ann på hvor bruddet sitter og smerteterskel. Ribbeinsbrudd kan også skade de indre organene.
 
Ja, god nok grunn det syntes jeg :)
Men godt mannen har høy arbeidsmoral da :) Min har så høy arbeidsmoral at han dro på jobb dagen etter hjerteoperasjon.. Han har vært borte 2 dager på snart 16 år! Blæ assa! Hjelper lite hva jeg sier. Håper du har bedre lykke :)
Tror jeg hadde blitt rasende på mannen min om han hadde gjort det. For meg er det ikke høy arbeidsmoral men idioti
 
Jeg tenker han ombestemmer seg om ett par dager. Her kom ikke de skikkelig smertene før det var gått ett par tre dager
 
Jeg hadde ribbeinsbrudd og dro på trening. (Kampsport og fullkontakt.) var på flere treninger før jeg dro til lege og var oå røntgen og fikk det påvist. Enkelte ting var så ufattelig vondt mens andre ting kjente jeg det ikke i det hele tatt.. Jeg hadde et stabilt brudd og en ganske høy smerteterskel.

Så om samboeren din er som meg så hadde jeg fint klart å gått på jobb men med litt tilrettelegging fra enkelte ting. Men synes likevel det er innafor med en sykedag eller 2 den værste tiden. Også sykemelding om man synes man trenger det. Ribbeinsbrudd blir ofte værre etter en tid før det blir bedre igjen.
 
Tror jeg hadde blitt rasende på mannen min om han hadde gjort det. For meg er det ikke høy arbeidsmoral men idioti
Enig.

Det er rett og slett ikke lurt.
Noe hensyn må man ta til kroppen sin, man skal tross alt leve noen år til.. Et hjerteinfarkt er vel kroppens måte å si ifra at nok er nok på også..
 
Back
Topp