Hjemme fra jobb to dager pga knekt ribben?

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Samboern er aldri hjemme fra jobb når han er dårlig.
Nå har han knekt ribben og ganske vondt i noen stillinger. Jobben hans består av montering i forskjellige stillinger. Jeg mener at han burde ha tatt det rolig ett par dager, men han bare svarer : ingen tar seg vel fri pga et knekt ribben!
Hva syntes dere? Er det en gyldig grunn til å ta seg 1 - 3 sykedager?
 
Samboern er aldri hjemme fra jobb når han er dårlig.
Nå har han knekt ribben og ganske vondt i noen stillinger. Jobben hans består av montering i forskjellige stillinger. Jeg mener at han burde ha tatt det rolig ett par dager, men han bare svarer : ingen tar seg vel fri pga et knekt ribben!
Hva syntes dere? Er det en gyldig grunn til å ta seg 1 - 3 sykedager?
Jaaaa!!! Ei på jobben (bhg) var sykmeldt i 6 uker da hun brakk noen ribben.

Hun hadde jo ikke klart å gjøre jobben sin. Klarte jo knapt å puste.

Du får si til han at han risikerer at det gror sent eller i feil stilling hvis han ikke tar det med ro.

Har han vært hos lege?

Og han burde holde seg hjemme her sykdom med hensyn til andre rundt seg så de slipper å smittes ;-)
 
Ja jeg synes han kan ta seg fri da, det er nemlig vondt å skulle bøye og tøye da.
 
Det er selvfølgelig greit å ta ut sykedager pga det, men kanskje han selv må erfare at det kommer til å gjøre sykt vondt? Så kan du heller si at du prøvde å advare?! ;)
 
Hvis det er ribbeinsbrudd på ordentlig så er det veldig vondt og lite sannsynlig at man klarer å utføre fysisk arbeid to dager senere :)
 
Mannen min ble sykemeldt en uke pga bristet eller brukket ribben. Noen ganger vondere å briste. Han er snekker og hadde skikkelig vondt.
 
Kommer veldig an på jobben. Og som regel blir det verre etter en stund før det blir bedre, så det kan hende at han må kaste inn håndkleet for noen dager snart.
Min mann gikk først på jobb selv om det var mistanke om bristet/brukket ribben, men måtte ta seg noen dager fri etter hvert. Men han fikk beskjed av legen at han ikke trengte å være sykemeldt noe særlig lenge. Han fikk sykemelding mest fordi det var tungt å puste. Smertene satt i lenge selv etter at det var begynt å bli bedre.
 
Ja.

Men så lenge han takler smertene og ikke beveger seg så mye at det ikke gror riktig gjør det jo ingenting. Men tror man bør holde seg litt i ro.
 
Samboern er aldri hjemme fra jobb når han er dårlig.
Nå har han knekt ribben og ganske vondt i noen stillinger. Jobben hans består av montering i forskjellige stillinger. Jeg mener at han burde ha tatt det rolig ett par dager, men han bare svarer : ingen tar seg vel fri pga et knekt ribben!
Hva syntes dere? Er det en gyldig grunn til å ta seg 1 - 3 sykedager?


Absolutt. Jeg brakk tre ribbein for noen år siden og var hjemme 3-4 dager.
 
Dro på jobb da jeg bristet. Bare informerte sjefen om det, og tilpasset arbeidet etter smerten.

Så så lenge han greier å ta det med ro og høre på kroppen selv om han er på jobb så er det helt greit å jobbe.

Men ja, jeg vil si det er en gyldig grunn
 
Jeg ble sykmeldt i 3 uker da jeg brakk ribbein! Skjønner ikke at det skal være mulig å jobbe med knekt ribbein heller! Jeg klarte nesten ikke røre meg :O
 
Klart han ska vara hjemma visst han ikke klarar å gjøra jobben sin
 
Jeg hostet på meg ribbeinsbrest 5 dager før fødsel. Det var helt pyton vondt.
Men kunne ikke be om sykemelding fra fødsel, så fikk bare klapp på skuldra og "lykke til" :p
Han må bare kjenne etter selv, kanskje han lærer litt da. Ved et ribbeinsbrudd kan det være fare for indre organer. Punktert lunge skal visstnok ikke være godt det heller ;)
 
Ikke noe galt å ta seg fri hvis man får vondt i arbeidsstillingene. Smertegrensen må jo han finne ut av selv i forhold til hva han jobber med. :)
 
Ja, god nok grunn det syntes jeg :)
Men godt mannen har høy arbeidsmoral da :) Min har så høy arbeidsmoral at han dro på jobb dagen etter hjerteoperasjon.. Han har vært borte 2 dager på snart 16 år! Blæ assa! Hjelper lite hva jeg sier. Håper du har bedre lykke :)
 
Back
Topp