Hjelp til nr. 3

Da er vi tilbake. 4 perfekte blastocyst på frys og et flott som vi skulle sette inn i dag. De sa embryoene var av topp kvalitet! Dessverre ble dette utsatt da jeg hadde stor eggstokk på 7 cm og begynnende overstimulering (væskefylte eggposer på 23 mm). Jeg kunne velge selv om jeg ville kjøre på, få blodfortynnende og oppfølging eller vente til neste eggløsning og fryse det 5. egget også. Vi følte selv det var mest forsvarlig å vente til neste syklus og ikke ta noen sjangser. Så da er det bare å vente på mensturasjon og nyte spekemat og kanskje litt vin en liten stund til :p Legger ved bilde av lille embabyen vår som skulle bli satt inn i dag <3
 

Vedlegg

  • 0.jpeg
    0.jpeg
    27,6 KB · Visninger: 85
Da er vi tilbake. 4 perfekte blastocyst på frys og et flott som vi skulle sette inn i dag. De sa embryoene var av topp kvalitet! Dessverre ble dette utsatt da jeg hadde stor eggstokk på 7 cm og begynnende overstimulering (væskefylte eggposer på 23 mm). Jeg kunne velge selv om jeg ville kjøre på, få blodfortynnende og oppfølging eller vente til neste eggløsning og fryse det 5. egget også. Vi følte selv det var mest forsvarlig å vente til neste syklus og ikke ta noen sjangser. Så da er det bare å vente på mensturasjon og nyte spekemat og kanskje litt vin en liten stund til :p Legger ved bilde av lille embabyen vår som skulle bli satt inn i dag <3
Så spennende :) neeeesten likt i løypa, bare at jeg setter eggeløsningsprøytene ikveld ;) kos deg med vin og alt som man ikke kan som gravid ;)
 
Jeg ringte opp til klinikken i dag og sa jeg ønsket en ekstra sjekk da magen fremdeles er veldig oppblåst. Dessverre så hadde begge eggstokkene blitt større med 1 cm. Så de var 8 og 7 cm. Det var også væske/blod i buken to plasser. Fikk beskjed dom å drikke masse, holde meg unna salt mat og ta klexane (blodfortynnende) til det var bedre. I tillegg er jeg også veldig obstipert og har en del luft i tarmene. Håper det går tilbake til normalen ganske kjapt :p Er veldig glad for vi bestemte oss for å vente med å sette inn egg! Det hjelper å følge magefølelsen <3
 
Last edited:
I går var vi på enda en kontroll. Væsken i buken er heldigvis borte, men eggstokkene er fremdeles store selv om de har gått litt ned i størrelse. Vi fikk beskjed om at det ikke ble innsett denne syklusen, og at vi må vente til neste syklus. Kroppen er i ubalanse og trenger å komme seg. Skal begynne på metformin i dag og forsette enda en stund på klexane. Så da er det bare å ha is i magen og prøve å legge babytankene bort en stund. I dag kom menstruasjonen også, så da er vi iallfall vi et steg videre, selv om vi må hoppe over innsett neste eggløsning. IVF er ikke noe dans på roser!
 
Innsett av 5 dagers nå på torsdag, blir spennende å se☺️ Håper det klarer opptining
Så bra jeg har egguttak på fredag. Skal mest sannsynlig tilbake dit mellom mandag og onsdag gruer meg. Og endelig skal jeg sette eggløsningssptøyte i kveld så er jeg medisinfri imorgen
 
I går ble det satt inn ett flott blastosyst <3 De hadde tatt opp to stk da det første ikke overlevde opptining, så nå har vi 3 stk i frysen og ett i magen <3 Nå er det bare å leve som normalt og teste om en ukes tid. Fikk testdato 22.1, men kommer nok til å teste litt før bare for å sjekke om det kan slå ut før om det skulle ende i en graviditet. Krysser det som krysses kan og håper på oktoberbaby <3
 
I går ble det satt inn ett flott blastosyst <3 De hadde tatt opp to stk da det første ikke overlevde opptining, så nå har vi 3 stk i frysen og ett i magen <3 Nå er det bare å leve som normalt og teste om en ukes tid. Fikk testdato 22.1, men kommer nok til å teste litt før bare for å sjekke om det kan slå ut før om det skulle ende i en graviditet. Krysser det som krysses kan og håper på oktoberbaby <3
Dette var hyggelig å lese :) Hvis du har tatt ovitrelle så kan det gi falsk positiv test sånn at du vet det :) jeg kan ikke ta graviditets test hjemme, jeg må til legen for å ta blodprøver x2 siden jeg tok ovitrelle. men jeg skal så klart teste meg hjemme å.
Jeg har innsett 18/1 altså om en dag. Gledes men jeg gruer meg til tålmodigheten min og håper på en positiv test etterhvert. dette er mitt første innsett :)
 
Dette var hyggelig å lese :) Hvis du har tatt ovitrelle så kan det gi falsk positiv test sånn at du vet det :) jeg kan ikke ta graviditets test hjemme, jeg må til legen for å ta blodprøver x2 siden jeg tok ovitrelle. men jeg skal så klart teste meg hjemme å.
Jeg har innsett 18/1 altså om en dag. Gledes men jeg gruer meg til tålmodigheten min og håper på en positiv test etterhvert. dette er mitt første innsett :)
Jeg har ikke tatt ovitrelle, så slipper å ta hensyn til den heldigvis <3
Så spennende med innsett. Hvordan er du etter uttaket og hvor mange fikk dere ut?
 
Jeg har ikke tatt ovitrelle, så slipper å ta hensyn til den heldigvis <3
Så spennende med innsett. Hvordan er du etter uttaket og hvor mange fikk dere ut?
Jeg var skikkelig dårlig i to dager, mye blødninger og gjorde vondt å tisse. Med en gang jeg følte at blæren var full så la det press på livmor. masse stikkende smerter. men de fikk ut 12 egg med god kvalitet, og fikk telefon tidlig på morgningen dagen etter og de sa at det er 10 av dem som er befruktet :) så da blir det innsett av en av dem i morgen klokken 12:45
hvordan var du etter egguttak? og etter innsett, kjente du noe??
 
Jeg var skikkelig dårlig i to dager, mye blødninger og gjorde vondt å tisse. Med en gang jeg følte at blæren var full så la det press på livmor. masse stikkende smerter. men de fikk ut 12 egg med god kvalitet, og fikk telefon tidlig på morgningen dagen etter og de sa at det er 10 av dem som er befruktet :) så da blir det innsett av en av dem i morgen klokken 12:45
hvordan var du etter egguttak? og etter innsett, kjente du noe??
Ble overstimulert etter eggutaket så vi måtte vente med å sette inn. Her ble alle frosset ned. Kjente ingenting etter innsett og er på rugedag 6 i dag
 
Selv om testdag er på søndag og menstrasjon er på fredag så måtte jeg bare teste i dag 11 dpo siden jeg har vært kvalm de siste dagene. Disse fikk jeg i dagmorges men forskjellig morgenurin <3 Håper det er starten på noe <3 (RFSU test tidlig, negativ digital)
 

Vedlegg

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    142,5 KB · Visninger: 86
Selv om testdag er på søndag og menstrasjon er på fredag så måtte jeg bare teste i dag 11 dpo siden jeg har vært kvalm de siste dagene. Disse fikk jeg i dagmorges men forskjellig morgenurin <3 Håper det er starten på noe <3 (RFSU test tidlig, negativ digital)
Liker det jeg ser, streken er for svak til å få digital testen til å vise positiv. Får håpe den blir sterkere :dummy1: Men da er iverfall et embryo satt inn i meg også i går og får håpe på det beste :)
 
7 dager etter innsett. Svak clearblue 25 25 miu /ml og positiv eggløsningstest (lese de kunne slå ut ved graviditet så måtte prøve)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Visninger: 85
Det ser ut som dette gikk på første forsøk
Håper den lille klamrer seg fast
Herregud gratulerer så mye!!!!:) Var det noe du kjentei magen noen dager etter innsett. jeg har det veldig ubehagelig når jeg skal sette meg og eller når jeg står. kommer ofte sånn stikk. er det noe håp eller?
 
Back
Topp