Hjelp til å velge vogn? :-)

Gravidstudine

Flørter med forumet
Noen som har innspill mtp vognvalget mitt? Kanskje dere har erfaring med en eller flere av de vognene jeg vurderer? Jeg skal kjøpe brukt. De aktuelle kandidatene er som følger:

1. Emmaljunga mondial de luxe, selges for 5 500 kr, ny i 2015, brukt til 1 barn, oppbevart innendørs og ingen skader.
  2. Simo duo, selges for 800 kr, ny i 2013, brukt til 2 barn, mangler en trinse på ett hjul, ellers ingen skader/merker, ser fin ut.
  3. Simo duo, selges for 1350, kjøpt brukt, ingen skader, ser fin ut.
  4. Emmaljunga city cross kombivogn, selges for 2 500, ny i 2013, brukt til 2 barn, har noen flekker i stoffet inne i kalesjen, ellers fin.
  5. Emmaljunga edge, 2000 kr, ny i 2006, ingen skader.
  6. Emmaljunga mondial de luxe london, 4000 kr, ny i 2013, brukt til 2 barn, noe misfarging utenpå bagdel, ellers i god stand.

Veldig takknemlig for alle innspill! Det som er viktig for meg er at vognen fungerer godt på vinterføre, mine to første barn trillet jeg lange turer x 2 hver dag i permisjonstiden. Har varm og god vinterpose fra før :) Spiller ingen rolle om vogna er tung/vanskelig å slå sammen.

Først og fremst, jeg ville ALDRI betalt 2000 kr for en nesten 13 år gammel vogn.
Emmaljunga vogner får man nesten kasta etter seg og jeg ville ikke betalt mye for en sånn brukt.
Så kommer det an på bruken. Disse emmaljunga vognene er store, tunge og uhåndterlige. Triller man kun på turer på skogsveier og slik så kanskje. Men ville aldri valgt en om man bor sånn til at man kjører bil mye osv. De tar opp hele bagasjerommet på store biler. De er heller ikke noe gode å sitte i for små barn, dårlig støtte osv.

Jeg tror at enten er man emmaljunga frelst, eller så liker man de ikke i det hele tatt [emoji23] jeg liker de ikke. Om jeg måtte velge hadde det nok blitt super viking eller viking.

Men smaken er som baken :) noen elsker store vogner, noen hater det. Men ville uansett ikke betalt flere tusen for så gamle vogner :)

Noen som har innspill mtp vognvalget mitt? Kanskje dere har erfaring med en eller flere av de vognene jeg vurderer? Jeg skal kjøpe brukt. De aktuelle kandidatene er som følger:

1. Emmaljunga mondial de luxe, selges for 5 500 kr, ny i 2015, brukt til 1 barn, oppbevart innendørs og ingen skader.
  2. Simo duo, selges for 800 kr, ny i 2013, brukt til 2 barn, mangler en trinse på ett hjul, ellers ingen skader/merker, ser fin ut.
  3. Simo duo, selges for 1350, kjøpt brukt, ingen skader, ser fin ut.
  4. Emmaljunga city cross kombivogn, selges for 2 500, ny i 2013, brukt til 2 barn, har noen flekker i stoffet inne i kalesjen, ellers fin.
  5. Emmaljunga edge, 2000 kr, ny i 2006, ingen skader.
  6. Emmaljunga mondial de luxe london, 4000 kr, ny i 2013, brukt til 2 barn, noe misfarging utenpå bagdel, ellers i god stand.

Veldig takknemlig for alle innspill! Det som er viktig for meg er at vognen fungerer godt på vinterføre, mine to første barn trillet jeg lange turer x 2 hver dag i permisjonstiden. Har varm og god vinterpose fra før :) Spiller ingen rolle om vogna er tung/vanskelig å slå sammen.

Hei. Etter 3 barn har jeg prøvd maasange vogner, er vel godt over 50 stk som har vært innom her nå[emoji23]

Jeg ville nok valgt emmaljunga, men jeg ville prioritert en med svinghjul forran (duo s understell) og outdoor eller loungehjul om du skal trille på snø, personlig bor jeg på landet med mye grus og skog rundt og vi har falt tilbake på emmaljunga med outdoorhjul hver gang. Nå skriver ikke du hvordan hjul det er på emmaljungavognene du har som alternativ men ettersom det er mondial deluxe har de vel 4 faste hjul. Min erfaring med disse er at de er dårlige på snø dessverre, men man kan jo få mondial deluxe med svinghjul på understellet også. Hadde ihvertfall styrt unna simo, disse er geniale som sovevogner i barnehagen men ellera syns jeg de er dårlige, tunge å manøvrere og får lett mugg/jordslag, de er også ute av produksjon så reservedeler får man omtrent ikke kjøpt lenger.

Jeg har emmaljunga City cross. Kjøpt til første barn i 2015 og brukes nå til lillesøster.
Er super fornøyd! Vi har 4 faste hjul, ikke lufthjul og den fungerer kjempe fint på alt underlag. Enkel å pakke med seg og bruker ikke like stor plass som andre vogner da den er litt smalere. Begge jentene brukte bagdelen til ca 8mndr. :)

Takk for innspill. Jeg foretrekker faste hjul utendørs faktisk, og at vogna er stor og tung er ikke noe problem da jeg kun bruker den utendørs og aldri har behov for å frakte den med bil :-) Har lettere vogn fra før hvis jeg trenger å ta med. Ingen som har erfaring med Simo?

Takk for innspill. Jeg foretrekker faste hjul utendørs faktisk, og at vogna er stor og tung er ikke noe problem da jeg kun bruker den utendørs og aldri har behov for å frakte den med bil :) Har lettere vogn fra før hvis jeg trenger å ta med. Ingen som har erfaring med Simo?
Simo er gode vogner men tunge å trille og hpdtere

Takk for innspill. Jeg foretrekker faste hjul utendørs faktisk, og at vogna er stor og tung er ikke noe problem da jeg kun bruker den utendørs og aldri har behov for å frakte den med bil :) Har lettere vogn fra før hvis jeg trenger å ta med. Ingen som har erfaring med Simo?

Kjøpte simo til de to eldste og kommer nok til å kjøpe simo vogn til nr.3 også.

Takk for innspill. Jeg foretrekker faste hjul utendørs faktisk, og at vogna er stor og tung er ikke noe problem da jeg kun bruker den utendørs og aldri har behov for å frakte den med bil :-) Har lettere vogn fra før hvis jeg trenger å ta med. Ingen som har erfaring med Simo?

Har hatt simo, men jeg syns ærlig talt den var drit stygg så det kan ha påvirket dømmekraften [emoji23] men syns de er tunge å håndtere, altså tunge å trille og svinge. Stoffet/trekkene syns jeg er grusomme mtp flekker og fukt, de er også kjente for å fort få jordslag [emoji85]

Last edited by a moderator:
Det var dyre bruktvogner. Jeg betalte nettopp 400kr for en strøken Emmaljunga Edge 2011-modell, fordi jeg skulle bruke bagen.

Det var dyre bruktvogner. Jeg betalte nettopp 400kr for en strøken Emmaljunga Edge 2011-modell, fordi jeg skulle bruke bagen.

Bruktmarkedet avhenger nok mye av hvor man bor... her er vogner dyre brukt, jeg har solgt mange vogner selv og fått en del for alle sammen, tilbærmet det jeg selv ga for de på salg[emoji23]

Jeg har ingen erfaring med emmaljunga. Har simo kombi, og er fornøyd med den. Kjøpte den i fjor, og det er en 2013-modell. Jeg betalte 2500 for den, og den var strøken. Synes det er veldig greit med fire faste hjul, og bor landlig så går mye på grus. Og synes den er fin og trille og mini liker den godt. Er noe tung da det er en kombi, altså sportsvogn med baggen oppi, så en duo-vogn er jo noe lettere. Eneste jeg synes er negativt med at det er fire faste hjul, er når vi er på kjøpesenter, og det er traaaange rader på butikkene, så jeg sliter med å svinge.

Nr 1.
Hadde valgt city cross om det ikkje var flekker i kalesja.

Har hatt den sjølv, veldig fornøyd med den ;)

Jeg har simo som ekstravogn, i tillegg til Britax smile. Simoen har utrolig god komfort for frøkna, den er romslig og god og har god fjæring. Hun sov i bagdelen til hun var 10 mnd, først da begynte det å bli trangt. Til å trille med synes jeg den er litt tung og uhåndterlig pga den gode fjæringa. Man må liksom skyve håndtaket omtrent til bakken for å få vippa opp framhjulene for å svinge. Utover det så er det ei vogn jeg liker godt, og som snuppa trives i.

Jeg har Emmaljunga city cross med 4 faste terrenghjul. Er kjempefornøyd med hjulsettet og baggen. Praktisk og lun, vogna kom seg frem overalt :) grus, snø, sørpe, jord, asfalt, shopping.

MEN nå har jeg byttet til sportsdel og er missfornøyd med den. Det er kun to hakk: liggende flatt eller sittende bratt. Selene er ganske korte synes jeg. Med lammeskinn og pose nå er selene nermest ute på Max, og han er bare 7 mnd gammel.

Kunne jeg valgt om igjen hadde jeg tatt babyjogger eller TFK. TFK joggster er vist veldig lang også, så den også passe å sove i 2-3 års alderen

Jeg har Emmaljunga city cross med 4 faste terrenghjul. Er kjempefornøyd med hjulsettet og baggen. Praktisk og lun, vogna kom seg frem overalt :) grus, snø, sørpe, jord, asfalt, shopping.

MEN nå har jeg byttet til sportsdel og er missfornøyd med den. Det er kun to hakk: liggende flatt eller sittende bratt. Selene er ganske korte synes jeg. Med lammeskinn og pose nå er selene nermest ute på Max, og han er bare 7 mnd gammel.

Kunne jeg valgt om igjen hadde jeg tatt babyjogger eller TFK. TFK joggster er vist veldig lang også, så den også passe å sove i 2-3 års alderen

Hadde tatt av trekket og sjekka selene, emmaljunga sine seler er ofte snurret under trekkene så de virker kortere[emoji6]

Har du sett under trekket der selene er? Mange emmaljunga vogner har selene surret rundt inni der sånn at man kan få se lenger

Hadde tatt av trekket og sjekka selene, emmaljunga sine seler er ofte snurret under trekkene så de virker kortere[emoji6]
Signerer denne.

Og Emmaljunga skal ha flere enn to hakk på liggestillingen, i hvert fall tre (flatt, hvilende og sittende).

Hei. Etter 3 barn har jeg prøvd maasange vogner, er vel godt over 50 stk som har vært innom her nå[emoji23]

Jeg ville nok valgt emmaljunga, men jeg ville prioritert en med svinghjul forran (duo s understell) og outdoor eller loungehjul om du skal trille på snø, personlig bor jeg på landet med mye grus og skog rundt og vi har falt tilbake på emmaljunga med outdoorhjul hver gang. Nå skriver ikke du hvordan hjul det er på emmaljungavognene du har som alternativ men ettersom det er mondial deluxe har de vel 4 faste hjul. Min erfaring med disse er at de er dårlige på snø dessverre, men man kan jo få mondial deluxe med svinghjul på understellet også. Hadde ihvertfall styrt unna simo, disse er geniale som sovevogner i barnehagen men ellera syns jeg de er dårlige, tunge å manøvrere og får lett mugg/jordslag, de er også ute av produksjon så reservedeler får man omtrent ikke kjøpt lenger.
Stiller meg bak det hu her skriver

9D45B244-371C-4E79-BE6B-7868E65F7B53.jpeg

Har du sett under trekket der selene er? Mange emmaljunga vogner har selene surret rundt inni der sånn at man kan få se lenger

Takk for tips:) desverre var det ingenting å hente der :( kanskje de har endret på selene til modellen jeg har? 2017 mod.

Signerer denne.

Og Emmaljunga skal ha flere enn to hakk på liggestillingen, i hvert fall tre (flatt, hvilende og sittende).

Det var faktisk 3 hakk når jeg dobbeltskjekket. Men var tett mellom sittende bratt og mellomhakket da . Ville hatt flere hakk eller at det var noe ner midt i mellom. Men alle har jo forskjellig smak:)

Back
Topp