Hjelp! Dere som har termin i Juli, når hadde dere sex/befruktning

Bkno4353210

Andre møte med forumet
Er i en sykt vanskelig situasjon... Og jeg lurer på om jeg teller feil for å regne ut når samleie må ha funnet sted i forhold til termin. Hvis termin er si siste uken i juli 2020, når må da samleie ca ha funnet sted?

Neste spørsmål, hvis jeg hadde samleie siste uken i november 2019, når vil da ca barnet bli født? Kan man bare telle 42 uker fra dagen man hadde sex?

Hvis jeg feks hadde vært i uke 25 nå, kan jeg bare telle 25 uker bakover i kalenderen så ender jeg i uken ca jeg hadde sex?
 
Er du i uke 25 må du telle 23 uker bakover for å finne befruktning :)
 
Jeg har termin 23/7 og ble gravid rundt 30/10..
 
Har du blitt gravid i slutten av november, så blir da termin i august.
 
Er i en sykt vanskelig situasjon... Og jeg lurer på om jeg teller feil for å regne ut når samleie må ha funnet sted i forhold til termin. Hvis termin er si siste uken i juli 2020, når må da samleie ca ha funnet sted?

Neste spørsmål, hvis jeg hadde samleie siste uken i november 2019, når vil da ca barnet bli født? Kan man bare telle 42 uker fra dagen man hadde sex?

Hvis jeg feks hadde vært i uke 25 nå, kan jeg bare telle 25 uker bakover i kalenderen så ender jeg i uken ca jeg hadde sex?

Du kan bruke denne og plotte inn datoene hvor du har hatt samleie, hvis du har kontroll på datoene. Da vil du også få ca termindato ut fra de datoene som kan være aktuelle.
https://www.babyverden.no/terminkalkulator/
 
Med termin i slutten juli, må samleiet ha funnet sted i starten av november. Hadde man samleie i slutten av november blir termin i august.

Husk at svangerskapet regnes fra to uker før befruktning, så om du skal telle deg bakover i tid må du trekke fra to uker.
 
Er i en sykt vanskelig situasjon... Og jeg lurer på om jeg teller feil for å regne ut når samleie må ha funnet sted i forhold til termin. Hvis termin er si siste uken i juli 2020, når må da samleie ca ha funnet sted?

Neste spørsmål, hvis jeg hadde samleie siste uken i november 2019, når vil da ca barnet bli født? Kan man bare telle 42 uker fra dagen man hadde sex?

Hvis jeg feks hadde vært i uke 25 nå, kan jeg bare telle 25 uker bakover i kalenderen så ender jeg i uken ca jeg hadde sex?
Jeg har termin 31. juli og hadde første dag i siste mens 18.oktober - eggløsning var nok rundt 1-3 november
Jeg er 21 uker på vei nå. Befruktning har da skjedd i begynnelsen av november
 
Hvis man først får høre at man er i uke 24, men så termin 27juli. Altså det stemmer jo ikke overens ?

tusen takk for svar og hjelp alle sammen!! Også så fort da tusen tusen takk
 
Jeg har termin 31. juli og hadde første dag i siste mens 18.oktober - eggløsning var nok rundt 1-3 november
Jeg er 21 uker på vei nå. Befruktning har da skjedd i begynnelsen av november

kan jeg spørre hvilken uke du da er i?

for altså om man får høre at man er i uke 24 nå, men så at termin er 27juli så stemmer vel ikke det overens ?
 
Hvis man først får høre at man er i uke 24, men så termin 27juli. Altså det stemmer jo ikke overens ?

tusen takk for svar og hjelp alle sammen!! Også så fort da tusen tusen takk
Nei det stemmer ikke nei... Jeg har termin 26.juli og er 21+5 i dag. Det er ivf så datoene mine er helt sikre;) Håper du finner ut av det!
 
Tante rød/mensen.

Jeg fikk TR/mensen 30 september. Fikk positiv eggløsningstest 10. Oktober. Og første positive antydning på graviditetstest den 19. Oktober.
Jeg er 24+3 idag og har termin 8. Juli:)
Oj så rart at dette er så forskjellig. Jeg hadde antakelig eggløsning 12. eller 13. oktober. Da var første antydning til strek 23. oktober, noe som egentlig var veldig tidlig. Og jeg er også 24+3, men har termin 7. juli :bored: kanskje det har noe med syklus å gjøre?
 
Oj så rart at dette er så forskjellig. Jeg hadde antakelig eggløsning 12. eller 13. oktober. Da var første antydning til strek 23. oktober, noe som egentlig var veldig tidlig. Og jeg er også 24+3, men har termin 7. juli :bored: kanskje det har noe med syklus å gjøre?

En dag fra eller til har ikke noe å si, men har også opplevd at det ikke stemmer helt før :p appene vi bruker regner litt forskjellig, så ville ikke lagt så mye i det :)
 
Oj så rart at dette er så forskjellig. Jeg hadde antakelig eggløsning 12. eller 13. oktober. Da var første antydning til strek 23. oktober, noe som egentlig var veldig tidlig. Og jeg er også 24+3, men har termin 7. juli :bored: kanskje det har noe med syklus å gjøre?
Tror både syklus, hvilken jordmor du bruker, hvilken tellemetode hun bruker osv, teller inn for å få terminen. Vi to er høvelig synkron da:) for hva testene sier er en ting, men det er jo når egget faktisk fester seg som tells mest. Og når kvinnekroppen produserer hcg ulikt så blir dette veldig ueksakt forskning. Iallefall hvis vi holder på med forskjellig kvalitet på hjemmetester og forskjellig konsentrert urin:bag:
 
kan jeg spørre hvilken uke du da er i?

for altså om man får høre at man er i uke 24 nå, men så at termin er 27juli så stemmer vel ikke det overens ?
Jeg er i graviduke 23 nå, men er 22+1 i dag. Så kan ikke stemme at du er i uke 24 med termindato 27 juli. Er det lege eller jordmor som har sagt det? Hva sier ordinærultralyd kontroll? Du kan iallfall ikke ha blitt gravid i slutten av november med den terminen.
 
Jeg har termindato 27.juli. Er 21+4 i dag, hadde eggløsning 31.oktober(el smerter og topp på el test).
 
Jeg er i uke 24, nærmere bestemt 23+6 i dag, med termin 11/7c så nei det stemmer ikke i det hele tatt...
 
Back
Topp