Hipp Fruktpurè - galt av meg?

Hørte en gang om en dame som syntes så synd på babyen sin fordi den bare fikk melk så hun lot barnet få smake på alt mulig rart innen det var tre mnd. Barnet døde!!
Det kan dere tenke litt på dere som mener det er greit og utfordre små mager!
ORIGINAL: Angel78

Hun var ikke tilbakestående bare uvitende. Du må gjerne mene at det er usmakelig men det er ingen sammenligning....bare en opplysning! Små mager er sarte !

Du skriver:Hørte en gang om en dame som syntes så synd på babyen sin fordi den bare fikk melk så hun lot barnet få smake på alt mulig rart innen det var tre mnd. Barnet døde!!
Det kan dere tenke litt på dere som mener det er greit og utfordre små mager!

Trådstarter stiller et ganske relevant spørsmål, det er snakk om frukt pure, littegranne, IKKE alt mulig annet som ikke er beregnet på babyer! Fruktpureen er dessuten beregnet og laget til små barn, å gi den til et barn som er over 3 mnd er ikke en utfordring slik som det du skriver kan tolkes som!! Hvis barnet atpåtil er fornøyd med det og ikke får magevondt; hva er problemet?? Barn er forskjellige!

Så vil jeg jo påstå at en som gir babyen sin alt mulig rart før den er 3 mnd må ha en eller annen slags psykisk utviklingshemning! Dette skjedde vel i -altmuliglandet- USA?? Da forundrer det meg ikke! Vi har et bedre vern for barn her i landet.

Så nå ser du kanskje grunnen til at jeg kaller det usmakelig å sammenlikne?

ORIGINAL: bolla82

så så så jenter, la oss ikke starte junijentenes første krangletråd! [:)][:)]
Vi kan vel alle si oss enig i at vi er FULLSTENDIG klar over alle anbefalinger, og at det muligens ikke er bra for bebisene våre å få slikt før 4 mndrs alder, men når det er sagt (siden vi alle vet om det) så får man bare respektere de mammaene som velger å utforske ogforsøke før anbefalt, lets agree to disagree! [:)][:)][:)]

Som sagt tidligere så er JEG personlig i mot å eksprimentere for tidlig, for jeg vil ikke lage ris til egen ræv, og hvertfall ikke til Sander gutten min, men jeg mener også at de mammaene som forsøker tidligere er like gode mammaer som alle andre! [:)] Jeg mener også at det ikke er nødvendig å "dytte" i dem ting de ikke har behov for selvom de liker det, men gleder meg jo selvfølgelig til grøt/frukt/middagstiden jeg også! men igjen, la oss bare være enig om å være uenig! [:)][:)]

[:D]

Vi kan vel alle si oss enig i at vi er FULLSTENDIG klar over alle anbefalinger, og at det muligens ikke er bra for bebisene våre å få slikt før 4 mndrs alder, men når det er sagt (siden vi alle vet om det) så får man bare respektere de mammaene som velger å utforske ogforsøke før anbefalt, lets agree to disagree! [:)][:)][:)]

Som sagt tidligere så er JEG personlig i mot å eksprimentere for tidlig, for jeg vil ikke lage ris til egen ræv, og hvertfall ikke til Sander gutten min, men jeg mener også at de mammaene som forsøker tidligere er like gode mammaer som alle andre! [:)] Jeg mener også at det ikke er nødvendig å "dytte" i dem ting de ikke har behov for selvom de liker det, men gleder meg jo selvfølgelig til grøt/frukt/middagstiden jeg også! men igjen, la oss bare være enig om å være uenig! [:)][:)]

...og når det er sagt lar jeg vær og kommentere den siste fra Vakle selv om jeg kløøør i fingrene..hehe

Er enig med deg Bolla:)
Var ikke min mening å lage en krangletråd ...vil også bare si at jeg på ingen måte sammenligner Velonita og fruktpureen hennes med damen dette gjelder!( bare så hun ikke tror det...)

Det er vel ingen som har snakka om at noen er bedre eller dårligere mammaer enn andre her!Men er sunt å diskutere og være uenige syns jeg.

Det som derimot er greia her er at det å gi babyen fruktpure før 4mnd handler om den voksnes behov for å gi babyen noe som er godt, ikke at babyen trenger det. På Hipp sine sider står det klart og tydelig om fruktpureer at de tidligst skal gis som smaksprøve fra 4mnd. Hva er poenget med å begynne før?? Er det noen næringsstoffer i den pureen enkelte barn trenger tidligere? Neppe..

Men er enig i at vi ikke trenger "krangle", men vi har ikke vondt av av å få opp "temperaturen" her av og til [;)] Ingen som mener noe vondt med innleggene sine overfor noen vil jeg tro[;)]

ORIGINAL: Angel78

...og når det er sagt lar jeg vær og kommentere den siste fra Vakle selv om jeg kløøør i fingrene..hehe

Er enig med deg Bolla:)
Var ikke min mening å lage en krangletråd ...vil også bare si at jeg på ingen måte sammenligner Velonita og fruktpureen hennes med damen dette gjelder!( bare så hun ikke tror det...)

Siste fra Iwanna mener jeg selvfølgelig:):)

Haha, dette tar jo helt av. Vi har fått fram poengene våre og da kan man jo velge selv hva man ønsker å gjøre. En god diskusjon skal være intens [;)] Angel78: den siste kommentaren min var jo bare et spørsmål

ORIGINAL: Vakle

Haha, dette tar jo helt av. Vi har fått fram poengene våre og da kan man jo velge selv hva man ønsker å gjøre. En god diskusjon skal være intens [;)] Angel78: den siste kommentaren min var jo bare et spørsmål

haha jeg vet....jeg er jo enig med deg.. Det skulle være Iwanna:)

Hehe herregud som den tråden her tok av! [:)]

Bare sånn for å si det, jeg gir det ikke for min egen skyld, eller.. jo kanskje litt, det skal jeg være ærlig å innrømme, men jeg gjør det mest for Sander sin skyld.
Det virker som om han ikke blir riktig mett om kvelden, enda han spiser opp flaska 170 ml. (han pleier å spise ca 130 om dagen). Og han er oppe annenhver time om kvelden/nattan.
Har prøvd å gi han litt tynn grøt, bare noen teskjeer, men det ville han ikke ha etter noen dager.
Så han fikk smake på purèen, og det elsker han jo..
Han får bare noen teskjeer, syns det er mer enn nok, og når han koser seg med det og ikke får noe vondt i magen så ser jeg ikke noe farlig i det.
Men når det er sagt, jeg vet at det kan være dumt å gi han det nå når han er 3 mnd, men det er ikke så mange år siden dem anbefalte å gi velling og sånt fra den alderen. Det forandrer seg hele tiden.
Men jeg forstår også dere som ikke ville gjort det og venter med å gi sånt.
Har full forståelse for det [:)][:)]

ORIGINAL: velonita

Hehe herregud som den tråden her tok av! [:)]

Bare sånn for å si det, jeg gir det ikke for min egen skyld, eller.. jo kanskje litt, det skal jeg være ærlig å innrømme, men jeg gjør det mest for Sander sin skyld.
Det virker som om han ikke blir riktig mett om kvelden, enda han spiser opp flaska 170 ml. (han pleier å spise ca 130 om dagen). Og han er oppe annenhver time om kvelden/nattan.
Har prøvd å gi han litt tynn grøt, bare noen teskjeer, men det ville han ikke ha etter noen dager.
Så han fikk smake på purèen, og det elsker han jo..
Han får bare noen teskjeer, syns det er mer enn nok, og når han koser seg med det og ikke får noe vondt i magen så ser jeg ikke noe farlig i det.
Men når det er sagt, jeg vet at det kan være dumt å gi han det nå når han er 3 mnd, men det er ikke så mange år siden dem anbefalte å gi velling og sånt fra den alderen. Det forandrer seg hele tiden.
Men jeg forstår også dere som ikke ville gjort det og venter med å gi sånt.
Har full forståelse for det [:)][:)]

og jeg har all respekt for at du velger å gjøre det :) like i said, så handler det om hva hver enkelt vil gjøre, og man kan bare være enig om å være uenig hehe! (jaddddda... ble en lang tråd dette snuppa )

Enig med Bolla82! [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Vakle

Kan hende dere blir skikkelig irriterte på meg nå, men jeg kan ikke forstå hvorfor man på død og liv må prøve ut all slags før de er store nok? Særlig når årsaken til at man ikke anbefaler det før 4 mnd er på grunn av underutviklet tarmsystem. Jeg forstår at noen må gi velling på grunn av dårlig vektoppgang, men hvis det er fordi 'h*n liker det så godt' eller 'h*n sove bedre om natten' så er jeg ikke enig at det er det beste å gjøre for barna sine.

...når det er sagt er vi jo alle voksne oppegående mennesker som kan ta egne beslutninger for barna våre, og slett ikke alltid trenger å være enige med en gjeng på et forum [:)]

Her har vi ikke begynt å prøve noe heller... hun har det fint med den mme og pupp og sanna-sol, og for øyeblikket er hun fornøyd med det! Må innrømme at jeg har kjøpt inn litt av hvert og at det klør litt i fingrene etter å prøve det ut, men det blir nok ikke enda [:)]

...mn jeg har en følelse av at bæstemor har tenkt å stappe i både henne og søskenbarnet(som er 17 dager eldre) grøt når vi reiser nordover i helgen [8D] Hun ga guttene sine grøt fra de var 2 månder.... mn hun er sykesøster så hun vet nok hva hun holder på med [:)]

Skal ikke hoppe inn i diskusjonen her, men vil bare si at det jaggu var på tide at noen var litt uenige her. Det er viktig med gode diskusjoner en gang i blant[:D]

Har vært helt sykt rosen-rødt-hoppe-på-rosa-skyer-vi-elsker-hverandre-opplegg her lenge[8D]

ORIGINAL: Helene Burugle

Skal ikke hoppe inn i diskusjonen her, men vil bare si at det jaggu var på tide at noen var litt uenige her. Det er viktig med gode diskusjoner en gang i blant[:D]

Har vært helt sykt rosen-rødt-hoppe-på-rosa-skyer-vi-elsker-hverandre-opplegg her lenge[8D]

Enig!

sånn kan d gå[8D]

her har hun fått 2 ts sviskesaus i ei flaske for at d var mange dager siden hun hadde bæsja[:)] venter til nærmere 4 mnder med å prøve[:)]

Enig i den[:)] Diskusjoner erofte bra, greit å høse forskjellige meninger også kan man gjøre opp sin egen mening[:D]

AMEN, endelig noen som da det!!! [8D] Synes diskusjoner er bra, så sant man holder seg til emnet og kommer med konstruktive tilbakemeldinger! Når en starter en tråd må en jo rekne med å få ulike svar og meninger...

Ja, det er jo bare sundt å være uenige, hvordan skal vi ellers lære noe av hverandre?

ORIGINAL: Lisse__

AMEN, endelig noen som da det!!! [8D] Synes diskusjoner er bra, så sant man holder seg til emnet og kommer med konstruktive tilbakemeldinger! Når en starter en tråd må en jo rekne med å få ulike svar og meninger...

ORIGINAL: ventelykke

Jeg tror at alle mødre vurderer hva som er best for barnet sitt 24/7. Veier for og i mot på beslutninger, både når det gjelder påkledning og mat osv... Alle vil jo at lille gullet skal ha det så bra som mulig!

Men personlig kommer jeg ikke til å gi noe annet enn MME før lillemor bikker 4 mnd. Og kanskje bittelitt senere også, siden hun kom et par uker før termin. Hun spiser ca 800 ml MME i døgnet nå, og er fornøyd med det. [:D]

Signerer denne jeg.
1 uke før termin og HAN... men ellers enig. [;)]

ORIGINAL: GravideMeg

ORIGINAL: Lisse__

Hm.. SyneS det er greit å diskutere.
Men disse komentarene her viser at det er noen som vil krangle nesten.
Jeg synes JUNI jentene har vært hærlige å lite dømmende.
Noe som er flott ellers blir det fort som på generelt! Å da melder jeg meg ut.

En god diskusjon er alltids bra. Men ser ikke grunn til slike komentarer om rosa skyer å slikt!

Back
Topp