Hentesett?

Tirili

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Hva bruker dere? Strikk? Butikk kjøpt? Farge? Str? Dress? Bukse og jakke?

skal ha gutt i november å veldig usikker..
har mest lyst å bruke strikke dress igrunn men ull under.. ser for meg at den kommer til å bli mest brukt og..

Strikket hentesett fra mamma og svigermor
Ville kun ha hjemmestrikket, strikket i srr 0-3 mnd

Vi har nok skilt oss litt ut der og ikke kjøpt eller fått noe utpreget hentesett. Her har de små blitt kjørt hjem fra sykehuset i en body og bukse. Praktisk og komfortabelt for den lille. Fikk derimot noen nydelige og praktiske hjemmestrikkede ulljakker av svigermor
Istedenfor hentesett som ble mye brukt,

Fikk sett til første, men brukte det kanskje 2 ganger. Liker heldress bedre

Fikk sett til første, men brukte det kanskje 2 ganger. Liker heldress bedre
Akuratt det tenker jeg og, de to eldste hadde sett som ble brukt toppen 2 ganger å lurte nå på å være litt praktisk å få noen til å strikke en fin heldress i stede..

Akuratt det tenker jeg og, de to eldste hadde sett som ble brukt toppen 2 ganger å lurte nå på å være litt praktisk å få noen til å strikke en fin heldress i stede..
Det er det jeg skal vertfall, med nr2 brukte eg kun heldresser. Så til nr 3 blir det strikka kun heldresser

Jeg strikket en romper og jakke, men det ble ikke brukt pga situasjonen (prematurt barn og varm sommer). Hun dro hjem i en lillelam tynn heldress + lue i str 44.

Til nestemann skal jeg strikke nytt og håper det kan brukes :)

Og får vi vinterbarn eller på en litt kjølere tid på året så tenker jeg strikke en heldress :) Ser fordelen med begge - vi brukte ofte bare strikkejakke eller buksen hver for seg etter temperaturen.

Hadde kjøpt noe fra butikken.

Skulle gjerne hatt noe hjemmestrikket, men det betyr at jeg måtte være så heldig å ha noen som kunne strikke eller betale noen da.

Nå i senere år har jeg lært å strikke selv da, så driver å strikker hentesett til min lillesøster nå da :)

Hva er egentlig greia med "hentesett"; hvorfor skal det være så spesielt? :p Har ikke tenkt noe spesielt....
Det er vel for å «pynte seg» når babyen kommer hjem for første gang. Har vel ikke noen annen hensikt enn at det er litt spesielt for foreldrene, babyen bryr seg jo nada. :P

Jeg planlegger å muligens strikke jakken fra Søndagssett og en enkel bleiebukse/bloomer til. Og kanskje en lue med samme struktur som jakka.

Men så er dette midt på tjukkeste vinteren, så kanskje jeg skal strikke en dress i stedet...

Eller begge deler. :D

Hva er egentlig greia med "hentesett"; hvorfor skal det være så spesielt? :p Har ikke tenkt noe spesielt....

Er vel fordi det er en spesiell anledning å få babyen sin med seg hjem for første gang. Blir gjerne tatt en del bilder, så hyggelig å bruke noe pent :)

Hva bruker dere? Strikk? Butikk kjøpt? Farge? Str? Dress? Bukse og jakke?

skal ha gutt i november å veldig usikker..
har mest lyst å bruke strikke dress igrunn men ull under.. ser for meg at den kommer til å bli mest brukt og..

Strikka hentesett på begge barna :) kjempe koselig!

Fordi det er en stor dag å ta med babyen sin ut i den store verden for aller første gang :) Men det er heldigvis ikke noe man må, så hvis du ikke synes det er viktig er det jo ikke noe stress :)

Back
Topp