Hentesett?

Vi hadde flere strikkede plagg jeg tenkte å bruke, men det var altfor varmt den dagen vi skulle hjem. Hadde matchende genser og bukse fra Nameit i stedet:)

Er jo ikke sånn at man ikke kan bruke hentesettet utenom den dagen, så tenker at det er kjekt å ha. Men litt stress å få masse tykt hjemmestrikket i de minste str på vår/sommer/høst. Er jaggu ikke alle plagg vi har fått brukt:sorry: Men det trenger heldigvis ikke giver å få vite.

Jeg hadde aldri hørt om hentesett før jeg ble gravid første gang, og har/hadde derfor ikke noe forhold til det. Jeg synes alle babyklær er søte! Jeg har noen plagg liggende som jeg blir helt myk på innsida av, f.eks fordi det var første plagget jeg turte å kjøpe etter OUL, så jeg skjønner jo tanken bak. Det ble likevel helt tilfeldige klær på kjøreturen sist, og det blir det nok denne gangen også.

@ alle dere med hjemmestrikket - ja det skjønner jeg er spesielt i og med at det er hjemmelaget. Har ikke sagt noe på det, jeg føler bare at begrepet "hentesett" er litt diffust :) Føler det kanskje er noe man har fått fra handelsstanden, litt som morsdag og farsdag osv. For in the end er jo alle klær man putter på baby på tur hjem et "hentesett"?! :)
Hentesett er gammel tradisjon

Ja vet jeg hadde et sett som han skulle ha som jeg hadde kjøpt i størrelse 50, men det hoppet han jo glatt over og opp til 56. Så den uka vi lå inne på sykehuset så måtte familien løpe å kjøpe omslagsbodyer fordi vi ikke kunne dra ting over hode hans (der satt jo alt av nåler og slanger fast, noe vi ikke viste før han kom til verden) Men da ble det brukt ettersom hva vi fikk av familien å dermed ble det kanskje viktigere at han hadde på seg klær enn at de var et søtt lite sett...
Så klart er det det viktigste :) vi lå nesten to uker på sykehuset, men pga meg og ikke frøkna.

Back
Topp