Helt flat... Silikon?

Jeg var helt flat, tok under muskel for 5-6 pr siden. Aldri angret en dag.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvorvidt man tar over eller under muskelen handler om hvor mye kroppsfett man har. For de med veldig lite kroppsfett vil innlegget vises godt over muskelen, derfor ikke se like naturlig ut. Dette er stortsett noe kirurgen avgjør, men kanskje noen får si sin egen mening om det også.

Jeg har nok av kroppsfett, og fikk et vanlig rundt implantat over muskelen. Ingen kan se at jeg har silikon, det ser veldig naturlig ut. Jeg vil ha flere barn, og er spent på hvordan ammingen kommer til å gå, men tar det som det kommer. Jeg angrer ikke i det hele tatt, og om de ser ille ut når jeg er ferdig med å få barn så vil jeg ordne de igjen :)

Brystene skal være melkefri i minst 3 mnd før du kan opereres. Om du er veldig tynn kan det hende dråpeformet implantat passer best, og kanskje også under muskelen. De er dyrere enn runde implantat.
Det er mer smerter med den under muskelen, men ikke noe mer omfattende operasjon.

Det er alltid en risiko, og før eller siden vil det oppstå kapsler som kan gjøre brystene harde og kulerunde. Det koster fra 30.000kr og oppover. Undersøk med flere klinikker og bestill konsultasjonstime hos kirurg, så får du svar på alle spørsmålene du måtte ha :)
 
Jeg er flat når jeg ikke ammer eller er gravid. Fyller ikke ut en a cup. Men jeg føler meg ikke mindre kvinnelig fordi. Kroppen min har bært fram og gitt næring til 3 barn. Da er det ikke like naturlig å se ut som en urørt 20 åring. Har og legeskrekk så hadde aldri lagt meg under kniven frivillig med de risikoene som følger med det.

Men skjønner og de som ikke har samme syn som meg. Eneste jeg "irriterer" meg over er når folk blir sykemeldte pga slike "unødvendige" operasjoner. Mener man burde brukt ferie og permisjon til slikt. Ikke sykelønnsordningen. Da man faktisk ikke er syk. Men det er en helt annen diskusjon :p
Man får ikke sykemelding pga man har tatt silikon. Da har man i såfall oppgitt en annen grunn til sykemelding til legen. Jobber i NAV og slikt får man ikke sykepenger for, men man har rett til å bruke egenmelding hvis man ikke føler seg bra enten det er vanlig hodepine eller pga operasjon. Husk at det er arbeidsgiverperiode på de første16 dagene, så sykelønnsordningen blir neppe brukt på det :)
 
Man får ikke sykemelding pga man har tatt silikon. Da har man i såfall oppgitt en annen grunn til sykemelding til legen. Jobber i NAV og slikt får man ikke sykepenger for, men man har rett til å bruke egenmelding hvis man ikke føler seg bra enten det er vanlig hodepine eller pga operasjon. Husk at det er arbeidsgiverperiode på de første16 dagene, så sykelønnsordningen blir neppe brukt på det :)

Vet om flere som har fått det. Men hva legen har skrevet i sykemeldingen vet jeg jo ikke. Men grunnen for sm er jo helt klar..
 
Man får ikke sykemelding når man tar silikon, det får man kun om man får det dekt av staten. Og det er veldig sjeldent man får..


Sent from my iPhone using BV Forum

Her vet jeg om flere som har fått.. Men hva legen har skrevet i sm vet jeg ikke. Men vet og at de var sm nettopp pga operasjonen
 
Jeg driver å sparer, ikke for å få større men for å henge dem på plass.. Har nok heng til å få det dekt, jeg får eksem og svetter noe sykt pluss at jeg ikke finner bher som passer og det ødelegger mye for meg i forhold til psyken når det ser så stygt ut....
Men jeg tørr ikke dra til legen å syte over noe sånt, så jeg sparer heller selv og trøster meg selv med at det blir ordnings til slutt.

Om du føler det plager deg veldig så ser jeg ingen grunn Til å fikse på det! Har lest mye forskjellig i forhold til smerte i ettertid og det er helt sykt varierende der noen ikke kommer seg ut av senga mens andre fortsetter nesten som vanlig med en gang :)
Ene søstra mi og mamma har tatt en slik operasjon. De var inne i 5 min hos fastlegen for vurdering og like lenge inne hos Aleris for undersøkelse i forkant. Anbefaler deg på det sterkeste å gå til fastlegen, de sender henvisning på dagen ved sånt da det ofte gir mange andre helseplager.
 
Vet om flere som har fått det. Men hva legen har skrevet i sykemeldingen vet jeg jo ikke. Men grunnen for sm er jo helt klar..
Ja, da har legen sikkert brukt en annen kode for man har ikke krav på sykemelding etter en kosmetisk operasjon. Uansett er jo ikke sykemeldingen så lang at staten betaler, så er nok jobben som betaler uansett :)
 
Ja, da har legen sikkert brukt en annen kode for man har ikke krav på sykemelding etter en kosmetisk operasjon. Uansett er jo ikke sykemeldingen så lang at staten betaler, så er nok jobben som betaler uansett :)

De jeg kjenner har blitt sykemeldt i over 1 mnd. Så da er det jo staten.. Det irriterer meg.. Jeg er med å finansierer det liksom.. :eek: for er vel 16 dager som er arb giver perioden?
 
De jeg kjenner har blitt sykemeldt i over 1 mnd. Så da er det jo staten.. Det irriterer meg.. Jeg er med å finansierer det liksom.. :eek: for er vel 16 dager som er arb giver perioden?
Ja, er 16 dager. Å være borte 1 måned høres mye ut ifm inngrepet. Tar jo ikke så lang tid før man ikke føler seg mørbanket. Tenker det er noe feil med moralen til de damene, og hadde jeg (som du mener) visst med sikkerhet at de sykmeldte seg av feil årsak hadde jeg meldt fra til NAV ;)
 
Jeg gikk forresten fra en B før svangerskap, til dobbel D under amming, og en liten A etter endt amming... Har nå D igjen, og det passer meg veldig fint :)
 
De jeg kjenner har blitt sykemeldt i over 1 mnd. Så da er det jo staten.. Det irriterer meg.. Jeg er med å finansierer det liksom.. :eek: for er vel 16 dager som er arb giver perioden?
Dette stemmer dårlig med brystforstørrelse, både tiden og grunnen. De fleste er på jobb igjen innen en uke, maks to. Man må bruke feriedager til estetiske inngrep. Men vet om flere som har fått innvilget brystløft og magekirurgi, da er rekonvalenstiden lang pga magen, og ofte blir det lagt inn litt silikon ved løft. Når man får operasjonen dekt, får man også sykemelding.

Mente selvfølgelig kosmetiske inngrep, gotta love autocorrect :p
 
Last edited:
Ja, er 16 dager. Å være borte 1 måned høres mye ut ifm inngrepet. Tar jo ikke så lang tid før man ikke føler seg mørbanket. Tenker det er noe feil med moralen til de damene, og hadde jeg (som du mener) visst med sikkerhet at de sykmeldte seg av feil årsak hadde jeg meldt fra til NAV ;)
Dette stemmer dårlig med brystforstørrelse, både tiden og grunnen. De fleste er på jobb igjen innen en uke, maks to. Man må bruke feriedager til estetiske inngrep. Men vet om flere som har fått innvilget brystløft og magekirurgi, da er rekonvalenstiden lang pga magen, og ofte blir det lagt inn litt silikon ved løft. Når man får operasjonen dekt, får man også sykemelding.

Begynnelsen var fysisk krevende jobb.. Tunge løft osv. Moralen til hun ene er laber uansett da..

Skjønner jeg og at de som får det dekket av staten får sm.. Da er det jo en reell grunn til operasjonen.
 
Ene søstra mi og mamma har tatt en slik operasjon. De var inne i 5 min hos fastlegen for vurdering og like lenge inne hos Aleris for undersøkelse i forkant. Anbefaler deg på det sterkeste å gå til fastlegen, de sender henvisning på dagen ved sånt da det ofte gir mange andre helseplager.
Off ja jeg har bestilt time to ganger men avbestiller i siste liten fordi jeg føler det ikke er noe jeg kan klage over i forhold til alle problemer andre har.
Kanskje jeg skal prøve igjen
 
Off ja jeg har bestilt time to ganger men avbestiller i siste liten fordi jeg føler det ikke er noe jeg kan klage over i forhold til alle problemer andre har.
Kanskje jeg skal prøve igjen

Når man har helseplager så bør du jo høre med fastlegen. Så kan de vurdere om du har krav på dekning eller ei ;) dumt å ikke benytte deg av det offentlige om det faktisk er et reelt helsemessig behov
 
Off ja jeg har bestilt time to ganger men avbestiller i siste liten fordi jeg føler det ikke er noe jeg kan klage over i forhold til alle problemer andre har.
Kanskje jeg skal prøve igjen
Bestill time i morgen :) Er ikke så lang ventetid på operasjon heller, og de som har gjort det sier de skulle gjort det for lenge siden :)
 
Bestill time i morgen :) Er ikke så lang ventetid på operasjon heller, og de som har gjort det sier de skulle gjort det for lenge siden :)
Jo da, det er dritlang ventetid på operasjon om man gjør det offentlig. Spesielr i storbyene. Lønner seg å velge sykehus med offentlig avtale :) Flere års ventetid på Riksen.
 
Jo da, det er dritlang ventetid på operasjon om man gjør det offentlig. Spesielr i storbyene. Lønner seg å velge sykehus med offentlig avtale :) Flere års ventetid på Riksen.
Vi bor rett utenfor Oslo, og mamma ble henvist til Aleris. Fikk alt dekt av det offentlige, og var bare 4 mnd ventetid. Samme fikk min søster, og hun bodde da i Molde. Fikk dekt reise og alt. Min mor tok det for under 1 år siden.
 
Vi bor rett utenfor Oslo, og mamma ble henvist til Aleris. Fikk alt dekt av det offentlige, og var bare 4 mnd ventetid. Samme fikk min søster, og hun bodde da i Molde. Fikk dekt reise og alt. Min mor tok det for under 1 år siden.
Ja, det er jo private sykehus som har offentlig avtale ;) Ellers er det lange ventetider på de offentlige sykehus som er grunnen til at mange velger å bruke fritt sykehusvalg med private som har avtaler. Da jeg ble henvist til Aleris var det kun 7 ukers ventetid, så ser det er litt mer nå, men absolutt ikke ille :)
 
Man får ikke sykemelding når man tar silikon, det får man kun om man får det dekt av staten. Og det er veldig sjeldent man får..


Sent from my iPhone using BV Forum
Det er vel en del ting man ikke kan gjøre?
Husker søstera mi slet med å komme seg opp av senga og man får da ikke lov å løfte?
 
Back
Topp