HELT ærlig..

*Labambie

Forumet er livet
Hvis mannen din hadde vært i en ulykke og ble lam fra halsen og ned, eller verre, hadde du fortsatt blitt med han resten av livet? Hvis du måtte stelle han, og hjelpe han med alt?
Hva hvis han ikke lenger kunne snakke til deg, gi deg blikkontakt eller noe som helst?
HELT ærlig.

]
ORIGINAL: Labambie

Hvis mannen din hadde vært i en ulykke og ble lam fra halsen og ned, eller verre, hadde du fortsatt blitt med han resten av livet? Hvis du måtte stelle han, og hjelpe han med alt?
Hva hvis han ikke lenger kunne snakke til deg, gi deg blikkontakt eller noe som helst?
HELT ærlig.

Nå fins det jo hjelp å få da så man ikke trenger å ta pleien helt selv[:)] Men er en vanskelig situasjon som jeg ikke klarer å sette meg inn i tror jeg...

Jeg tror ikke det...

Jeg hadde nok blitt av samvittighets grunner og hadde jo elsket han fordet... Men da hadde nok utroskap kommet på banen for min del.. Ikke at det er noe bedre men....

Kan ikke se for meg at jeg hadde sviktet han i en slik situasjon nei...
Men det er en slik brutal motsetning til det livet vi har nå, at jeg kan umulig forutse hva jeg hadde gjort.

jeg håper da det.. mormoren min opplevde det og hun bugde bestfar opp igjen alene. håper virkelig jeg er like god som hun!

jeg vet ikke, jeg hadde prøvd.
uansett hva så skulle jeg vært der for han og hjulpet han. om det så bare ble som en venn

ORIGINAL: talata

Jeg hadde nok blitt av samvittighets grunner og hadde jo elsket han fordet... Men da hadde nok utroskap kommet på banen for min del.. Ikke at det er noe bedre men....

Enig..

ja det hadde eg.
han er min store kjærlighet,eg hadde aldri gått fra han.
ikkje når han trenger meg mest.
ikkje om han ønsket det sjølv engang!

Lå å tenkte på dette til langt på natt i går, å ja jeg hadde prøvd å holde ut!! for han er jo mannen i mitt liv å jeg har sagt ja til gode og onde dager. tru ikke jeg hadde klart å gi helt opp bare pga han ikke var den samme..
Men er jo vanskelig å sette seg heeelt inni uten at man har vært der !!

Det finnes jo de som finner sæ nye partnere i de eldre år for kona/mannen har blitt gammel å senil å kansje forandret personlighet helt fullstendig å ikke lenger er den samme som h*n en gang var!!

Ja, jeg hadde ikke dumpet han fordi han hadde blitt skadet..
(jeg kan bare den engelske) men for meg er det viktig, gifter jeg meg skal det være fordi jeg skal følge de setningene
under er...............[;)] å da løper ikke jeg ut døren fordi det kommer en utfordring i hverdagen, men ingen sier at man ikke kan få hjelp av en sykepleier/hjelpepleier.. dette er min mening!![;)]
hadde ikke gjort det om jeg ikke var gift heller bare så det er sagt!!

from this day forward;
for better, for worse,
for richer, for poorer,
in sickness and in health, to love and to cherish, till death us do part,

Det klarer jeg ikke svare på, men jeg tror ikke det..

Huff, det er utrolig vanskelig å svare på! Håper jeg aldri kommer i den situasjonen.

Ville ALLTID vært der for han, men som kjæresten hans? Vet ikke..

det tror jeg ingen kan svare på før de er midt oppi situasjonen, og får både sett og følt på det

ORIGINAL: Labambie

HELT ærlig.

Det samme skjedde med søstra mi da hun var 19 år, hun fikk sterk hjerneskade og kan ikke kommunisere eller gjøre noen ting selv.
Hun var sammen med en fyr da, han kom opp på besøk til henne på sykehuset og var der sammen med oss lenge.
Da vi skjønte hvordan det kom til å gå med Ida framover, skrev mamma et brev til han om at Ida ikke kom til å bli seg selv igjen,
og at han måtte gå videre med livet sitt (høres litt kaldt forklart ut, men gidder ikke detaljere).

ORIGINAL: Marthemoms

det tror jeg ingen kan svare på før de er midt oppi situasjonen, og får både sett og følt på det

Enig.

Jeg skulle ønske jeg kunne si JA, og vite det helt sikkert. Men det klarer jeg ikke. Så jeg håper jeg slipper det.

Back
Topp