Helsekort

Lillym

Blir kjent med forumet
Hei Damer!
Dere som har fått helsekort, når fikk dere dette?

Jeg fylte ut noe på dataen sammen med en legesekretær for en stund siden når jeg var innom i forhold til sykmelding. Men fikk ingenting da, tenkte som så at jeg fikk det på første ordentlig kontroll.

Nå hadde jeg denne kontrollen på fredag, tok blodprøver og måtte i tillegg ta mrsa tester. Men det var det. Ingen måling av mage, ingen helsekort. Skal man fortsatt få dette fysisk eller ligger det bare på journalen på dataen? I forrige svangerskap fløy jeg jo rundt med en mappe full av papirer, men dette kommer kanskje etter hvert? Bare lurer på om det er legen min som er sløv eller om jeg har misforstått noe [emoji4]
 
Jeg fikk det på første samtale med legen (uke 5 eller noe). Hun ba meg fylle ut navn osv og ta det med på den vanlige kontrollen i uke 12.
 
Jeg fikk også på første kontroll i uke 6-7...
 
Jeg fikk mitt på første svangerskapskontroll i uke 12 :) Kan de ha misfortstått noe, så de tror du har fått det? Eller kanskje glemt å ordnet det? Nå vet jeg ikke hvor langt du var på vei når du var på kontroll, men er noen som ikke styrer med helsekort før uke 12 pga blodprøver osv som skal taes fra den uken :)
 
Jeg fikk på første kontroll i uke 9. Legen fylte ut alt, så jeg trenger bare å oppbevare det til neste kontroll[emoji4]
 
Er vel vanlig å få det på første kontrollen man er på tror jeg?
 
Det er vanlig at det fylles ut på første ordinære svangerskapskontroll. Papirene med blodprøvesvar får du senere, men det er riktig at du skal dra på alt det.
 
Da får jeg spørre etter det neste gang. Var 13+0 når jeg var der så de har sikkert bare glemt det! Tusen takk for svar alle sammen [emoji4][emoji4]
 
Bare for å skyte inn et spørsmål siden vi har en tråd om temaet...[emoji4]

Hvordan oppbevarer dere alle papirene som vi skal dra rundt på?
 
Bare for å skyte inn et spørsmål siden vi har en tråd om temaet...[emoji4]

Hvordan oppbevarer dere alle papirene som vi skal dra rundt på?
Med storebror hadde jeg en mappe med klembrett. Veldig kjekk. Nå har jeg ikke funnet fram en enda, da jeg bare har helsekortet.
 
Bare for å skyte inn et spørsmål siden vi har en tråd om temaet...[emoji4]

Hvordan oppbevarer dere alle papirene som vi skal dra rundt på?

Sniker.

Jeg fikk med en plastlomme spesiallaget for formålet. Lilla på den ene siden, og gjennomsiktig på den andre.
 
Hørtes smart ut begge deler[emoji106] skal se hva jeg finner i noen skuffer og skap hær hjemme[emoji4]
Til nå har den blitt brettet sammen og puttet i vesken[emoji85] må vell ha den med uansett hvor jeg drar? Eller har jeg misforstått?[emoji85]
 
Bare for å skyte inn et spørsmål siden vi har en tråd om temaet...[emoji4]

Hvordan oppbevarer dere alle papirene som vi skal dra rundt på?
Tenker strikkmappe i a4-format
 
Hørtes smart ut begge deler[emoji106] skal se hva jeg finner i noen skuffer og skap hær hjemme[emoji4]
Til nå har den blitt brettet sammen og puttet i vesken[emoji85] må vell ha den med uansett hvor jeg drar? Eller har jeg misforstått?[emoji85]
Nei, er riktig det. Du skal dra på de tingene, men med bretting og rett i veska kan de fort bli ganske utydelige og slitte etc
 
Back
Topp