Heldig..?

Du er veldig heldig :) Jeg hadde det som deg sist og syns jeg var heldig da, men etter hvordan det har vært så langt denne gangen så har jeg innsett at jeg var griseheldig sist !!

Jeg føler meg heldig som har hatt to helt uproblematiske svangerskap (bank bank)

Jeg syns du er heldig.
Jeg gikk på krykker pga bekkenløsning, spydde daglig frem til fødsel, hadde svangerskapsmigrene frem til fødsel. Jeg tok av meg 10 kg, fordi jeg klarte ikke holde på noe mat i det hele tatt. Sleit med å få i meg drikke tom. Men siden jeg hadde "nok" av kg å ta av, fikk jeg være hjemme. Min mann måtte gjøre alt, spesielt også når jeg var gravid med nr to. Jeg lå mer eller mindre på ett mørkt kaldt rom pga hodepinen eller så hang jeg over dasskåla resterende tid.

Så jeg kan ikke si jeg føler min kropp er laga for å gå gravid tenk.

Ja du er heldig! Er mange som ikke er "skapt" selv om vi kvinner er skapt for å få barn! :p for en fin setning :D

Heldig ja. Kunne ønske jeg kunne jobbe 100-%

Ja! Da er du heldig! Jeg kjenner ikke mange som går gjennom ett svangerskap uten masse plager.
Jeg selv er ikke skapt for å gå gravid!

Ja, da er du heldig!:) Jeg var også det begge ganger! En smule tungt med tvillingene men absolutt ikke noe dårlig form nei:) Føler meg heldig og går gravid ganske "lett". Ikke alle er så heldig!

Dersom du hadde opplevd sterke smerter hver dag i flere mnd under graviditeten, så hadde du skjønt hvor heldig du er.
Akkurat som folk som er friske og ikke sliter med fysisk eller psykisk sykdom. De er også heldige.

Har heller ikke vært mye plaget i svangerskapet, 6,5 uker igjen til termin :-) kastet opp en gang og hadde problemer med bekkenet rundt uke 12 å var da sykemeldt ei uke. Jobber nå 70% for sover litt lite og har en fysisk tung jobb.

En hører ofte om di som har mange plager og derfor ser nok folk på det som en er ekstra heldig når en slipper svangerskapsplagene. En liten tanke fra meg hvertfall??

Skal absolutt innrømme at jeg synes det begynner å bli tungt men utrolig glad jeg har sluppet mnd med kvalme og oppkast for det er det værste jeg vet....

Ja, du er heldig -er det ikke deilig? Selv er jeg ikke typen som nyter å være gravid, men var også heldig med mine to svangerskap. Foruten kvalme og oppkast de første månedene var jeg i god form og klarte å arbeide hundre prosent frem til permisjon. Skjønner det kan være litt irriterende å hele tiden få kommentarer på hvor heldig du er, men det er jo flott at du er i form og virkelig kan lade opp til babyen kommer :-)

Ja du kan anse deg som heldig og være glad for det :)

Er man "heldig" når en har hatt et lett svangerskap?

Får hele tiden høre jeg er heldig siden jeg er i så god form. Ja, jeg er heldig siden jeg ikke har spydd i 9 mnd, og ikke slitt med kraftig bekkenløsning. Har heller ikke unge fra før jeg må ta meg av..
Merker jo at jeg er gravid på mange måter, men var jo klar over hva jeg gikk til….

Men heldig? vi er jo skapt for å bringe fram barn...

Man er jo like mye skapt for å bringe frem et barn om man går gjennom et problemfritt svangerskap eller om man spyr i 9 mnd. Så du har vært heldig ja. Jeg hadde ikke mye plager sånn egentlig, men slet mye med masse migreneanfall, tidlig bekkenløsning, kynnere som gjorde at jeg ble sykemeldt fra uke 25... Sånn er det bare. Er ikke noe man kan styre over.

Vil driste meg til å si heldig ja! Uansett hvor sunn, god form og tilrettelagt arbeidsplass man har så er det ingen garanti.

Vil driste meg til å si heldig ja! Uansett hvor sunn, god form og tilrettelagt arbeidsplass man har så er det ingen garanti.

Jeg vil si jeg var veldig godt trent før jeg ble gravid... spiste ganske sunt frem til de siste ukene i svangerskapet. Allikevel fikk jeg de plagene jeg fikk :P Så er sant som du sier, ingen garanti. Og heller ikke noe man kan styre.

Signerer de over :) Jeg fikk bekkenløsning da jeg var ca 16 uker på vei, men det var ikke et stort problem. Hadde gode dager og dårlige dager, men jeg sto på venteliste for tiltak og fikk ikke tildelt tiltak før jeg var nesten fødeklar. Så jeg kunne ta hensyn til kroppen som jeg ønsket. Hadde vel 2 dager med kvalme, ingen oppkast. Ingen humørsvingninger, 1 dag med cravings. Anså meg selv som kjempeheldig :)

Jeg har det på samme måte, jeg får hele tiden høre at jeg ikke vet hvordan det er å være gravid. Jeg har ikke hatt noen plager, ikke kastet opp, ikke bekkenløsning enda(bank i bordet) jeg er i uke 25 nå. Men jeg merker jo at jeg er gravid, jeg er mye mer trøtt enn jeg pleier, og kjenner jo at magen vokser.

Jeg har det på samme måte, jeg får hele tiden høre at jeg ikke vet hvordan det er å være gravid. Jeg har ikke hatt noen plager, ikke kastet opp, ikke bekkenløsning enda(bank i bordet) jeg er i uke 25 nå. Men jeg merker jo at jeg er gravid, jeg er mye mer trøtt enn jeg pleier, og kjenner jo at magen vokser.
Hvordan kan folk si sånt! Du er da like gravid som alle andre som er gravid, med eller uten plager.

Back
Topp