"Hei mamma... Jeg er gravid"

Haha å jeg trodde jeg var den eneste ;) nei her ble hun vel mest sur fordi vi ikke hadde vært sammen så lenge og vips "vi skal ha barn"

Mødre altså, men det er fordi de er bekymra og tenker på vårt beste, før de bryr seg om folkeskikk :p
 
Hehe, folk tenker ikke så langt når de drar frem den "planlagt" kommentaren. Men det er nok fort gjort å slippe ut av seg.
Hehe hun hadde nok en mistanke om at vi var under planlegging av barn men når halve slekten har bursdag i desember og vi også fikk termin i månedsskifte desember/januar så synes hun det var litt dårlig planlegging å få barn med termin da:)
 
Hehe hun hadde nok en mistanke om at vi var under planlegging av barn men når halve slekten har bursdag i desember og vi også fikk termin i månedsskifte desember/januar så synes hun det var litt dårlig planlegging å få barn med termin da:)

Ikke alt som kan planlegges, på godt og vondt. Derfor kan det være veldig sårende. Jeg får høre det hver dag pga barnehagefristen, men selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om at vi taper litt økonomisk på det.
 
Ikke alt som kan planlegges, på godt og vondt. Derfor kan det være veldig sårende. Jeg får høre det hver dag pga barnehagefristen, men selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om at vi taper litt økonomisk på det.
Hun sa det bare på spøk og det vet jeg så brydde meg ikke så mye om det:). Men fikk høre fra "alle" etterpå at jeg fikk håpe han kom til termin (1.1) eller at jeg gikk over slik at han slapp å være minst i klassen osv. Følte det var mer sårende og jeg var utrolig lei av å måtte forsvare det hele tiden at han kommer når han er klar om det ble i desember el januar. Nå kom han i desember og blir nok minst i klassen men blir nå folk av han også:)
 
Nr 1; første reaksjon "å nei ...." Jeg var nylig fylt 18. Tok 15 minutt så klemte hun meg godt å sa hun gledet seg :)

Nr 2 & 3 : jeg bare visste det!!

Åsså mye smiling og gleding :)
 
Hun sa det bare på spøk og det vet jeg så brydde meg ikke så mye om det:). Men fikk høre fra "alle" etterpå at jeg fikk håpe han kom til termin (1.1) eller at jeg gikk over slik at han slapp å være minst i klassen osv. Følte det var mer sårende og jeg var utrolig lei av å måtte forsvare det hele tiden at han kommer når han er klar om det ble i desember el januar. Nå kom han i desember og blir nok minst i klassen men blir nå folk av han også:)

Kjedelig når det er så mye fokus på alt som potensielt er dårlig på noe vis. Jeg har tenkt på at det kan være en fordel å være født tidlig på året, men det er strengt tatt det man gjør det til. Jeg har ingen i familien med fødselsdag nært termin, men samboeren har, og alle håper baby kommer på deres bursdag :p
 
Mødre altså, men det er fordi de er bekymra og tenker på vårt beste, før de bryr seg om folkeskikk :p
Mamma er mere den typen at man skal ha utdannelse først, hus og så barn :p
I didn't go that way ;)
 
Kjedelig når det er så mye fokus på alt som potensielt er dårlig på noe vis. Jeg har tenkt på at det kan være en fordel å være født tidlig på året, men det er strengt tatt det man gjør det til. Jeg har ingen i familien med fødselsdag nært termin, men samboeren har, og alle håper baby kommer på deres bursdag :p
Ja ble temmelig lei på slutten. Ikke akkurat slik at det bare er å knipe igjen heller:-/. Fikk også høre den at får håpe du ikke får mini på bursdagen din (jeg har bursdag i starten av januar) fordi det må være så kjedelig å dele bursdag.
 
Her har det vært glede og gratulasjoner hver gang.

Vi gjorde jo ting i helt rett rekkefølge (ikke helt plnalagt, men førstemann tok så lang tid at vi rakk gifte oss før jeg ble gravid) så vi hadde jo allerede utdannelse, jobb, hus, bil og gift var vi også før vi begynte å få barn. Ettersom vi avslørte for de aller nærmeste at førstemann ikke akkurat kom på bestilling har de vært veldig glade på våre vegne når vi har annonsert de neste også
 
Jeg gråt... Hun lo og sa 'sorry for at jeg ler , men jeg blir glad jeg nå' ! Hahah
 
Hun begynte å grine fordi hun ble så glad. Hun hadde ønsket seg det lenge.
 
Skulle ønske jeg fikk opplevd det. Jeg vet hun hadde blitt overlykkelig, og kan nesten se henne for meg stå og hoppe av glede:)
 
Først ble hun litt sur :p men så ringte hun dagen etter å sa unnskyld og sa hun gledet seg masse til å bli bestemor :)
Første gangen ble de glad og støttet oss, tror det var fordi de trodde det var ett uhell siden jeg bare var 19. Men mistet da jeg var 18 uker på vei.

Neste gang ble hun sur, men ba om unnskyldning etterpå. Vi var studenter, men det var planlagt og vi visste det ville gå.

Gangen etter ble de ikke så glad, fordi vi fortalte det da jeg var 8 uker på veo, ble jo så lenge å vente, og vi hadde ikke fast jobb... Vi hadde prøvd i over ett år, og ble skuffet over reasksjonen deres.

Denne gangen grueer jeg meg å si det siden jeg ble arbeidsledig i sommer. Men barnet er ønsket fordi om. Ville ikke stoppe å prøve fordi oppsigelsen kom så brått på. Regner med det kommer en jobb
 
Første gangen ble de glad og støttet oss, tror det var fordi de trodde det var ett uhell siden jeg bare var 19. Men mistet da jeg var 18 uker på vei.

Neste gang ble hun sur, men ba om unnskyldning etterpå. Vi var studenter, men det var planlagt og vi visste det ville gå.

Gangen etter ble de ikke så glad, fordi vi fortalte det da jeg var 8 uker på veo, ble jo så lenge å vente, og vi hadde ikke fast jobb... Vi hadde prøvd i over ett år, og ble skuffet over reasksjonen deres.

Denne gangen grueer jeg meg å si det siden jeg ble arbeidsledig i sommer. Men barnet er ønsket fordi om. Ville ikke stoppe å prøve fordi oppsigelsen kom så brått på. Regner med det kommer en jobb
Uff, jeg krysser fingerne for deg og håper de tar nyheten godt.
Hvis det hjelper så var jeg også arb.ledig når jeg ble gravid, er det fortsatt. Ser på jobber hver dag og søker litt nå og da :)
Jeg tror også gleden kommer når nyheten om baby har sunket inn. Det er hvertfall min erfaring :) jeg så for meg den moralpreken fra mamma, men nei det gikk fint :)
 
Mamma som har fortalt meg det begge ganger før jeg har fått positiv test. Synsk mamma kan være litt utfordrende :p
Svigermor "avslørte" meg fire dager etter positiv test, da hadde vi ikke sagt noe til noen..:p Men hun har senere sagt: "Det kunne jeg fortalt deg for lenge siden!". Hun sa også lenge før oul at det ble gutt;)
 
Back
Topp