Hcg stiger ikke riktig :(

Dere er snille ❤️ jeg vet ikke hvorfor legen sa det han sa men han var forferdelig negativ og sa at det så ut som noe som var på vei til å mistes.. Var grusomt å høre.. Jeg trodde 300 var bra.. Men nei.. Skulle vært 500 ifølge han..

Sent from my iPhone using BV Forum
Sånne leger kan dra et visst sted! Hater negative leger, er mange som jammen meg tar feil. Ei venninne av meg fikk vite at hun hadde en MA pga dårlig hcg stigning, hun fikk ei frisk datter 7 måneder seinere

Synes stigningen ser bra ut jeg også..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tullete lege. Dette er en helt fin stigning, og det er umulig for ham å si et tall hcg "burde" være på, variasjonene er enorme og de individuelle forskjellene er så store, at man aldri skal sammenligne seg med andre enn seg selv. Jeg tok masse målinger dette og forrige svangerskap, og stigningen min var MYE dårligere, men babyen vokste da og trivdes likevel. Ingen grunn til å bekymre deg på grunnlag av dette!

Jeg hadde 345 igår,og legen på ullevål synes den var helt perfekt!

Synes den legen din var litt vel krass og påståelig i sin påstand!

Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet :-)

Nei, det var ikke noe bra utsagn fra en lege! man skal da ikke synse sånn overfor pasienten.., spesielt ikke når pasienten er i en slik sårbar og vanskelig situasjon. Uprofesjonelt rett og slett!! Positive kommentarer her, så jeg velger å tro at dette går rette veien:-) det er jo store variasjoner i hcg! Klem

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

All stigning er god stigning. Dette er forskjellig fra kvinne til kvinne og noen får ikke positiv graviditets test før de er 22 DPO. Legger med en oversikt, så lenge hcg stiger så er det bra, synker det så mister du nok. Men til nå så ser alt fint ut :)

Vedlegg

• 1387520194882.jpg
    1387520194882.jpg
    71,3 KB · Visninger: 4.771
Hørte med legen nå igjen og det var 35 den 7.4, 187 den 9.4 og 303 idag.. Ikke 85 som jeg trodde han sa.. Da skjønner jeg at det er dårlig det er nok over..

Hørte med legen nå igjen og det var 35 den 7.4, 187 den 9.4 og 303 idag.. Ikke 85 som jeg trodde han sa.. Da skjønner jeg at det er dårlig det er nok over..

Det er ikke nødvendigvis over. Jeg leste om ei her inne hvor hcg steg ufattelig sakte. Der gikk alt bra :-)

Husk, alle er forskjellig. Og noen må jo ligge utenfor normalen for at det normale skal være normalt.. om du forstår hva jeg mener :-)

Det går sikkert fint. Jeg satt inn 2 egg og hadde en relativt lav hCG-måling tidlig i overstimuleringen. Da sa legene at det nok bare var ett egg som hadde festet seg. Men der viste det seg senere å være TO friske barn. Veldig stor variasjon på hCG så tidlig - lykke til!

http://forum.babyverden.no/threads/hcg-nivået-fra-i-går-d.1569032/

Fant linken til hu jeg fortalte om. Jeg er usikker på om den fungerer, for jeg får ikke opp det jeg selv skriver. Si ifra hvis den ikke funker så skal jeg prøve å finne en annen måte;-)

Da hun (Tina pusen) var rundt uke 5 var hcg på 169. 5 dager før det var hcg på 49, og 5 dager før det igjen var den på 29.

6+2 hadde endelig hcg startet å stige skikkelig og var da på 1290.

Jeg har trua!!! Dette går bra!! :-D

Man blir dessverre altfor opptatt av hcg verdiene når de måles så ofte. Da jeg lå inne, så husket jeg også at jeg hang meg opp i at verdiene mine var så lave i forhold til hva jeg leste på Internett at de liksom skulle være. De doblet seg ikke slik jeg hadde lest. Jeg fødte likevel en helt perfekt gutt 8 mnd senere! Så noen av oss produserer bare litt senere hcg enn andre!
Håper alt går bra med deg :-) :-)

Det at hcg er nødt å dobbel seg annenhver/hver tredje dag stemmer ikke!! Min hcg dobblet seg ikke på tre døgn da jeg var overstimulert, var gravid og det endte med at jeg fikk en nydelig sønn i februar ❤️

Ønsker deg masse lykke til :)

Det at hcg er nødt å dobbel seg annenhver/hver tredje dag stemmer ikke!! Min hcg dobblet seg ikke på tre døgn da jeg var overstimulert, var gravid og det endte med at jeg fikk en nydelig sønn i februar ❤️

Ønsker deg masse lykke til :)

Åh så godt å høre.. :) jeg er litt redd for å håpe for mye for veien ned er så utrolig vond :( det var bare at legen var automatisk så negativ at jeg greier ikke se positivt på det.. Sånn ut ifra tabeller har jeg ok hcg til å være 4+3 men det var doblinga som ikke var god nok.. Hadde en voldsom dobling første måling fra 35 til 187 da.. Så om man hadde fulgt 35 videre opp så hadde det vel ikke vært så ille.. ❤️ Jeg er så utrolig dårlig ellers med eggstokker på størrelse med to barnehoder som legen sa og smerter fra en annen verden så dette var mitt lille lyspunkt., :( ❤️

Hang in there :) jeg heier på deg

Heia, heia! Tenker på deg og spiren:-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Både dette og det forrige svangerskapet hadde jeg dobling bare hver 5-6 dag. Det gikk helt fint!

Stigningen er nå sånn som dette:
7.4 - 35
9.4 - 178
12.4- 303
13.4- 450
14.4-550

Legen sier at det er ok men jeg føler meg fortsatt redd og usikker.. :(
Jeg får ul hver dag omtrent siden jeg har væske i magen og de har enda ikke sett noe fostersekk i livmoren. Jeg er 4+6 idag og bekymrer meg så mye at jeg er kvalm over at det skal være graviditet utenfor livmoren! Det føles forferdelig! :( :( :(

Det der ser da veldig bra ut.. Tror dette går fint jeg altså!!!!!

Tror dette kommer til å gå kjempe fint jeg!! Fortsatt veldig tidlig for å kunne se noe, så sikkert der for. Mener jeg en gang leste at hcg måtte over 1000 eller noe slikt før de kunne se noe.

Jeg er bare så redd for exu... :(
Hcg burde vel vært 600 og ikke 550 også..

Back
Topp