Idag er TUL dagen, eller "dommedag" som vi kaller det her i hus Veeeeldig spent!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Idag er TUL dagen, eller "dommedag" som vi kaller det her i hus Veeeeldig spent!!
Gratulerer med luring på veiDet var bare en luring!! Ikke noe lengre på vei enn det jeg trodde heller, så bare veldig høye verdier
TakkGratulerer med luring på vei
Det var bare en luring!! Ikke noe lengre på vei enn det jeg trodde heller, så bare veldig høye verdier
TakkGratulerer![emoji2]
Blodprøve hos legen, hvis det var HCG du tenkte påHvordan måler dere dette ?
Ja var HCG jeg tenkte på . Er dette noe alle kan gå innom legekontoret for å sjekke dette ?Blodprøve hos legen, hvis det var HCG du tenkte på
Er som oftest legen som må bestille en blodprøve til dette. Det gjøres over 2 dager.Ja var HCG jeg tenkte på . Er dette noe alle kan gå innom legekontoret for å sjekke dette ?
Det var bare en luring!! Ikke noe lengre på vei enn det jeg trodde heller, så bare veldig høye verdier
Nei, da er hcg-målinger for sent.
Hm, rart! Jeg er i uke 6, men tok hcg i går og ny i morgen igjen for å se om utviklingen er normal (pga blødninger). Legen sa ingenting om at det er "for sent".
Jeg oppfatter legen min som veldig godt oppdatert på dette feltet Han tok utvendig ul (de har ikke utstyr for innvendig ul på det lokale kontoret), og trodde han kunne se "noe", men selvsagt svært vanskelig å vurdere utvendig. Derfor hcg i tillegg. Men jeg skal absolutt spørre han om dette når prøvesvarene foreligger Greit å høre hans oppfatning om dette!Tja. Mest fordi utviklingen er svært individuell når nivået har blitt høyt, og den kan stige selv om det er en abort, så ved blødninger er det anbefalet å droppe hcg og sende henvisning til UL. Etter uke 8-10 begynner hcg å synke. Og det er individuelt hvor høyt man kommer før det begynner å synke. Mange leger vet jo ikke det og måler hcg fortsatt i uke 12 liksom.
Ultralyd er en bedre klinisk vurdering enn en hcg prøve, det er nok derfor det er anbefalt når embryoet burde være synlig.
Jeg oppfatter legen min som veldig godt oppdatert på dette feltet Han tok utvendig ul (de har ikke utstyr for innvendig ul på det lokale kontoret), og trodde han kunne se "noe", men selvsagt svært vanskelig å vurdere utvendig. Derfor hcg i tillegg. Men jeg skal absolutt spørre han om dette når prøvesvarene foreligger Greit å høre hans oppfatning om dette!
Takk for innspill.