HCG-nivåer

LilleSpetakkel

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
It's gonna be May 2019
Fikk akkurat resultetene av HcG-prøvene mine tidligere denne uken.

Tirsdag ettermiddag, da jeg var 4+2 var nivået: 2400

Torsdag morgen, da jeg var 4+4 var nivået: 4600

Stigningen er jo fin, men er ikke tallene ganske høye? Hva lå deres tall på, dere som har målt?
 
Synes dette ser fint ut! Det har jo dobbelt seg,og det er jo helt etter boka. Noen produserer jo mer i starten enn andre.
Mine var sånn:
4+0 - 240
4+2 - 498
5 - 3700

Sjekk ut denne også: https://www.babymed.com/tools/hcg-calculator

Jeg lå litt over på den,men bare en krabat med bankende hjerte i magen min❤️

Ja, det er jo sant. Bare så veldig uvant fra sist da jeg hadde lav og treig stigning.

Så fin link! Sjekket den ut, og la inn mine tall (se bildet)! Ligger jo en del over max :eek::wideyed: Mannen er litt livredd :hilarious:
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2018-09-14 kl. 14.45.58.png
    Skjermbilde 2018-09-14 kl. 14.45.58.png
    82,1 KB · Visninger: 72
Ja, det er jo sant. Bare så veldig uvant fra sist da jeg hadde lav og treig stigning.

Så fin link! Sjekket den ut, og la inn mine tall (se bildet)! Ligger jo en del over max :eek::wideyed: Mannen er litt livredd :hilarious:

Tror det er forskjell fra graviditet til graviditet. Sist testet jeg ikke positivt før 1-2 dager etter ikm,mens denne gangen svakt positivt 9dpo..
Du lå godt over max ja,det gjorde jeg også... Og det var en lettet mann på TUL når gyn sa det bare var 1 Har dere tvillinger i familien?
 
Tror det er forskjell fra graviditet til graviditet. Sist testet jeg ikke positivt før 1-2 dager etter ikm,mens denne gangen svakt positivt 9dpo..
Du lå godt over max ja,det gjorde jeg også... Og det var en lettet mann på TUL når gyn sa det bare var 1 Har dere tvillinger i familien?
Jaja, det er jo det :) Testet ikke positivt før jeg var 5 uker sist, og denne gangen 6 dager før IKM/9dpo! Litt forskjell :)

Mannen har veldig mye tvillinger i sin familie, men det har jo egentlig ingenting å si for meg. Har TUL 25.09, så det blir lange 1,5 uke nå!
 
Er man avhengig av to målinger for at det er noen vits med hcg-måling? Har ikke målt det, og skal til legen for "før uke 12-blodprøver" på tirsdag, og lurer på om det er noe vits å be om at det testes hvis det ikke gjøres automatisk?
 
Er man avhengig av to målinger for at det er noen vits med hcg-måling? Har ikke målt det, og skal til legen for "før uke 12-blodprøver" på tirsdag, og lurer på om det er noe vits å be om at det testes hvis det ikke gjøres automatisk?

Hvis man vil se stigning, som igrunn er det som er interessant, så trenger man jo to blodprøver med ca. 48 timer mellom. Jeg ba om at det skulle testes selv, fordi jeg ønsket en bekreftelse på graviditeten og at hcg steg som det skulle.
 
Hvis man vil se stigning, som igrunn er det som er interessant, så trenger man jo to blodprøver med ca. 48 timer mellom. Jeg ba om at det skulle testes selv, fordi jeg ønsket en bekreftelse på graviditeten og at hcg steg som det skulle.
Men det kan være greit med en hcg-test for å sjekke at det visstnok skal være en knert inni der?
 
Men det kan være greit med en hcg-test for å sjekke at det visstnok skal være en knert inni der?

En måling alene sier ikke noe mer enn en graviditetstest. Og to målinger sier kun om stigningen er normal, men egentlig ikke så mye relevant info den heller. Om man er forbi 5+0 anbefales ikke hcg-målinger da, det kan stige ganske individuelt når det er blitt høye nivåer.
 
Fikk akkurat resultetene av HcG-prøvene mine tidligere denne uken.

Tirsdag ettermiddag, da jeg var 4+2 var nivået: 2400

Torsdag morgen, da jeg var 4+4 var nivået: 4600

Stigningen er jo fin, men er ikke tallene ganske høye? Hva lå deres tall på, dere som har målt?

Hvis du er 100 % sikker på at målingene er 16 og 18 dager etter eggløsning så er de så høye at du mest sannsynlig har flerlinger.

Dersom du har noen dagers usikkerhet i eggløsningstidspunkt (om det kan ha skjedd 2-4 dager før) så er det ikke så høye tall at man kan si noe sikkert.
 
En måling alene sier ikke noe mer enn en graviditetstest. Og to målinger sier kun om stigningen er normal, men egentlig ikke så mye relevant info den heller. Om man er forbi 5+0 anbefales ikke hcg-målinger da, det kan stige ganske individuelt når det er blitt høye nivåer.
Ok, da er det ikke noe vits for min del. Jeg er i uke 7 nå, skal på tul om halvannen uke. :shy:
 
Hvis du er 100 % sikker på at målingene er 16 og 18 dager etter eggløsning så er de så høye at du mest sannsynlig har flerlinger.

Dersom du har noen dagers usikkerhet i eggløsningstidspunkt (om det kan ha skjedd 2-4 dager før) så er det ikke så høye tall at man kan si noe sikkert.
Er 99% sikker i alle fall. Både tempet og tok EL-tester to ganger daglig - så føler jeg har ganske god kontroll på når EL var. Kanskje 1 dag til eller fra. Jeg har hatt en følelse på at det er to hele veien - blir veldig spennende å se på TUL om 1,5 uke nå!!
 
Er 99% sikker i alle fall. Både tempet og tok EL-tester to ganger daglig - så føler jeg har ganske god kontroll på når EL var. Kanskje 1 dag til eller fra. Jeg har hatt en følelse på at det er to hele veien - blir veldig spennende å se på TUL om 1,5 uke nå!!

Kan du legge ut temp-kurven din? For utfra EL-testene kan det ha løsnet egg på første LH-toppen din på CD14. Og tempen kan jo stige i et "nytt hakk" ved graviditet så vel som EL. :)
 
Så spennende! Jeg er også meget spent, men mest fordi jeg hadde så voldsomme symptomer forferdelig tidlig! Har også sendt henvisning til TUL i dag! Spennende tider i vente
 
Er 99% sikker i alle fall. Både tempet og tok EL-tester to ganger daglig - så føler jeg har ganske god kontroll på når EL var. Kanskje 1 dag til eller fra. Jeg har hatt en følelse på at det er to hele veien - blir veldig spennende å se på TUL om 1,5 uke nå!!

Jeg kjenner jeg gleder meg skikkelig til du skal på TUL, fordi jeg lurer så fælt på om du har en eller to :hilarious:
 
Hvis du er 100 % sikker på at målingene er 16 og 18 dager etter eggløsning så er de så høye at du mest sannsynlig har flerlinger.

Dersom du har noen dagers usikkerhet i eggløsningstidspunkt (om det kan ha skjedd 2-4 dager før) så er det ikke så høye tall at man kan si noe sikkert.

Jeg hadde høyere på samme tidspunkt, og det var kun en på UL. Så det stemmer ikke. Visste akkurat når EL var med temp, el test og UL som bekreftet EL.

HCG er så utrolig individuelt. Man kan ha lav hcg med tvillinger og. :)

Er 99% sikker i alle fall. Både tempet og tok EL-tester to ganger daglig - så føler jeg har ganske god kontroll på når EL var. Kanskje 1 dag til eller fra. Jeg har hatt en følelse på at det er to hele veien - blir veldig spennende å se på TUL om 1,5 uke nå!!
 
Hadde 2400 ved 4+2 og 5000 ved 4+4.
 
Back
Topp