Hcg etter SA

Tar livet som det faller seg.. ❤

Elsker forumet
Aprilspirene 2023
Maiskolbene 2023 :-)
Aprilspirene 2025
Hvor lenge er det hcg i kroppen/urinen etter en SA? Mistet i uke 5 for 2,5 uke siden.. da var hcg på 86 eller noe i den duren.. men fikk tydelig positiv graviditetstest i dag.. kan jeg forvente at det fortsatt er "rester" igjen i urinen? Skal ta ny hcg i dag.. men kjenner jeg forstår ingenting av dette her.. :banghead: :anyone

Hvor lenge er det hcg i kroppen/urinen etter en SA? Mistet i uke 5 for 2,5 uke siden.. da var hcg på 86 eller noe i den duren.. men fikk tydelig positiv graviditetstest i dag.. kan jeg forvente at det fortsatt er "rester" igjen i urinen? Skal ta ny hcg i dag.. men kjenner jeg forstår ingenting av dette her.. :banghead: :anyone

Ingen erfaring, men leser dette på nettet "Ifølge Oppegaard kan en vanlig graviditetstest gi positivt resultat opptil fire uker etter abort.".. :Heartred

Det kan være rester. Fikk du sjekket at alt kom ut? Kan du evt ha mistet en tvilling? Da vil hcg oppføre seg merkelig

Er den veldig sterk?

Leit å høre at du mistet, sender en klem! Jeg mistet 6+4. HCG var 456 mens aborten holdt på, mens den var nede på 26 uken etter. Men det er jo veldig individuelt, kan være rester som er nevnt her.

Testene ser slik ut etter 2min... viser bedre i virkeligheten egentlig..

Forstår virkelig null, nix og nada nå.. :bored::banghead:

Vedlegg

• 20210426_093429.jpg
    20210426_093429.jpg
    838 KB · Visninger: 232
Nei fastlegen mente det ordnet seg selv da det var så tidelig og jeg blødde og spottet ca 1 uke..
om du fortsatt har positiv test såpass lenge etter, så ville jeg gått til legen igjen, og krevd å få sjekk :) Noen ganger trenger kroppen litt hjelp.

Hvor positiv var testen nå? Du kan jo evt ta en digital og se?

om du fortsatt har positiv test såpass lenge etter, så ville jeg gått til legen igjen, og krevd å få sjekk :) Noen ganger trenger kroppen litt hjelp.

Hvor positiv var testen nå? Du kan jo evt ta en digital og se?

Har ikke digital på hus, så må vente til senere med å ta en :rolleyes:

Var en annen plass å tok hcg nå, får svar i morgen så får jeg gå til fastlegen om det er høy hcg igjen :confused005

La inn et bilde over :rolleyes:
Såpass ja, den er jo ganske sterk enda da.. Vet ikke hva som er vanlig, men dersom du "bare" rakk å komme opp i 86 i HCG og den skal halvere seg hver dag, så burde jo det vært mye mindre nå. Men jeg er ingen ekspert. Bare leser at folk på 2000 i HCG har kommet ned i 30 ca etter 1,5 uke. Spent på svar i morgen. Håper alt er i orden:Heartred

Min test var positiv i seks uker etter aborten, men jeg var kommet til uke 14, så det kan jo være derfor.

Hvis hcg var 68 for 2,5 uker siden synes jeg det er rart du fortsatt får positive tester. Tenker rester eller ny graviditet!

Meg selv som eksempel:

Fikk målt hcg 12 dager etter cytotec: 205.
Hadde svak strek etter tidsfrist nå fredag som var og blenda i dag, mandag. Det vil si at jeg har gått fra 205 til under 5 på 2 uker.

Hvis hcg var 68 for 2,5 uker siden synes jeg det er rart du fortsatt får positive tester. Tenker rester eller ny graviditet!

Meg selv som eksempel:

Fikk målt hcg 12 dager etter cytotec: 205.
Hadde svak strek etter tidsfrist nå fredag som var og blenda i dag, mandag. Det vil si at jeg har gått fra 205 til under 5 på 2 uker.

Ja er det jeg har tenkt hele tiden at den nå bør være under 5.. så blir spennende å se hva hcg viser i morgen når svaret på blodprøven kommer.. :rolleyes:

Back
Topp