Havfruekapper og bikini

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Det er jo utrolig hva folk henger seg opp i. Nå er det tydeligvis kroppsfiksering/seksualisering av barn at barnet/babyen bruker havfruekappe hos frisøren eller bikini når de bader... Hva blir det neste... Hvem er det som egentlig skaper denne fikseringen da?! Jeg må si jeg blir oppgitt...

Ang bikini på småbarn så er jeg helt enige med de som er kritiske. Synes det er bra at folk reagerer jeg
Jeg klarer dessverre ikke å se hva som er galt med at jeg kler barnet mitt på halvannet år i bikini. Jeg ser ikke helt hvordan det seksualiserer henne på noen som helst måte...

Enig med bikini til småjenter. Fant heller ikke badetruse til datteren min, så ble heller badedrakt.

Ang kappen hos frisøren, så kunne jeg virkelig ikke brydd meg :-D

Enig med bikini til småjenter. Fant heller ikke badetruse til datteren min, så ble heller badedrakt.

Ang kappen hos frisøren, så kunne jeg virkelig ikke brydd meg :-D
Her ble det uv-klær med shorts og tskjorte. Men stod og tittet på bikiniene også. Syns de var kjempefine.

Jeg forstår ikke hvorfor jenter trenger toppen på bikinien. De har virkelig ikke pupper! Det som irriterer meg er at det kun er 2 alternativer. Enten bikini eller badedrakt. Jeg skulle gjerne hatt en badetruse til datteren min, men da må jeg ha med den fordømte toppen. Og av prinsipp kjøper jeg det ikke, selv om jeg kan kaste overdelen. Havfruekappen har jeg ikke tenkt noen tanker om.

Jeg forstår ikke hvorfor jenter trenger toppen på bikinien. De har virkelig ikke pupper! Det som irriterer meg er at det kun er 2 alternativer. Enten bikini eller badedrakt. Jeg skulle gjerne hatt en badetruse til datteren min, men da må jeg ha med den fordømte toppen. Og av prinsipp kjøper jeg det ikke, selv om jeg kan kaste overdelen. Havfruekappen har jeg ikke tenkt noen tanker om.

Fins uv-drakter også. Har også kjøpt en badetruse til henne. Så jo det finnes alternativer til badedrakt eller bikini med overdel.

Tenker ikke at de bruker overdel fordi de skal skjule puppene de ikke har. Tenker er bruker det fordi det er søtt. På samme måte som kjole.

Ang bikini på småbarn så er jeg helt enige med de som er kritiske. Synes det er bra at folk reagerer jeg
Enig med Kengu!

Frisørkappesaken syns jeg ble for teit.. Ja, msn kunne sikkert hatt unisexkapper, men altså her fokuserer mor på store pupper og det ene og det andre.. Jeg ser to skjell...

Fins uv-drakter også. Har også kjøpt en badetruse til henne. Så jo det finnes alternativer til badedrakt eller bikini med overdel.

Tenker ikke at de bruker overdel fordi de skal skjule puppene de ikke har. Tenker er bruker det fordi det er søtt. På samme måte som kjole.

Ja, UV-drakt ja. Men den dekker hele kroppen, så da er man like langt. Hvor har du i så fall funnet badetruse?

Jeg personlig syns det overhodet ikke er søtt med en bh på barn. Og i mine øyne kan ikke det sammenlignes med kjole. Men folk er forskjellig, og det vet produsenter.

Mine jenter på snart 6 og 8 år får ikke bikini av den enkle grunn-de trenger ikke BH, for de har ikke bryster. Her brukes det badedrakt:)

Ja, UV-drakt ja. Men den dekker hele kroppen, så da er man like langt. Hvor har du i så fall funnet badetruse?

Jeg personlig syns det overhodet ikke er søtt med en bh på barn. Og i mine øyne kan ikke det sammenlignes med kjole. Men folk er forskjellig, og det vet produsenter.
Helt enig med deg. Skjønner ikke hva små barn skal med bikinioverdel.

Enig i delen med bikini, kappen kunne ikke brydd meg mindre.

Jeg har en todelt uv-drakt :-) badetrusa og uvklærne kjøpte jeg på kappahl :-)

Nei vi er alle forskjellige :-) hadde overdelen hatt innlegg så hadde jeg skjønt det. Men ellers så ser jeg ikke problemet :-)

Så godt at noen faktisk boikotter bikini. Vet mange rndt meg som gjør det men godt å lese at flere også gjør det
Vi er jo alle forskjellige. Du hadde ikke valgt det til ditt barn. Men ville du reagert dersom du så at andres barn brukte bikini?

Jeg ser forresten på det som en overdel, ikke en bh.

Hvorfor bruker de badedrakt og ikke bare badetruse da?

Av den enkle grunn at man ikke får kjøpt kun badetruse til større jenter, men bikini. Og det kjøper jeg ikke. Hjemme i hagen kan de fint bade nakne i bassenget.

Jeg har en todelt uv-drakt :) badetrusa og uvklærne kjøpte jeg på kappahl :)

Nei vi er alle forskjellige :) hadde overdelen hatt innlegg så hadde jeg skjønt det. Men ellers så ser jeg ikke problemet :)

Det må nesten være i mindre str enn hva jeg ser etter. Etter en viss alder får man dessverre ikke kjøpt bare en badetruse. Veldig synd.

Av den enkle grunn at man ikke får kjøpt kun badetruse til større jenter, men bikini. Og det kjøper jeg ikke. Hjemme i hagen kan de fint bade nakne i bassenget.
Vil tro man får kjøpt badetruser i sportsforretninger. Har som sagt funnet på kappahl, men det var til min som er halvannet år.

Back
Topp