Havfruekapper og bikini

Jeg forstår ikke hvorfor jenter trenger toppen på bikinien. De har virkelig ikke pupper! Det som irriterer meg er at det kun er 2 alternativer. Enten bikini eller badedrakt. Jeg skulle gjerne hatt en badetruse til datteren min, men da må jeg ha med den fordømte toppen. Og av prinsipp kjøper jeg det ikke, selv om jeg kan kaste overdelen. Havfruekappen har jeg ikke tenkt noen tanker om.
jeg har akkurat bestilt badetruse til døtrene mine på lindex...

jeg er litt todelt, tror jeg.. ser ikke hva som er seksuelt med bikinitopp på barn.. de har ikke noe å skjule, så hvorfor ha bikinitopp? og er det da bedre de går uten å viser det dem ikke har å skjule? da tenker jeg på evt pedofile som sniker rundt på stranda.. (grøss) Hva er best/verst? det er også viktig å bevare barnas uskyldige nakenhet sånn at de ikke blir usikre på sin egen kropp.. samtidig som man må passe på sånn at dem ikke blir visuelt misbrukt..

Da jeg var 9-10år fikk jeg min første bikini istedenfor badedrakt. der jeg bodde før var det aldri noen som reagerte på det (en liten bygd) men så flytta jeg til en litt større bygd på en annen kant av landet og da jeg hadde bikini i svømmetimene ble de andre jentene helt: OMG, bruker bikini med gutter tilstede, krise!! jeg kunne ikke brydd meg mindre!

Ser virkelig ikke problemet med barn i bikini. Min datter brukte bikini i fjor.. Ikke trekant overden.. Men sånn "sportsoverdel ". I år er hun 8 år.. Og valgt badedrakt. Hun velger dette selv.

Men jeg tenker ikke seksuelt over at et barn går i bikini.

Hvorfor ikke greit å gå i bikini på små barn egentlig? Hva er "problemet"? Skjønner virkelig ikke jeg..

At det har med seksualiseing å gjøre fatter jeg ikke.. På samme måte som mange ikke kan kysse barnet sitt på munnen.. Fordi det er seksualiserende... Hmmmmmm.... Sånn tenker jeg ikke what so ever...

Kunne fint brydd mer mindre om verken bikini eller kappa. Jeg selv hadde både badedrakt og bikini om hverandre igjennom barndommen. Og ingen kommenterte da og ikke var jeg verken super opptatt av bikini eller badedrakten, badetøy var badetøy for meg.. Var ikke trekant bikini og knyte truse, men type vanlig truse/boxser og en firkant bikini topp. Er lettvint med bikini for av og påkledning, samt do besøk. Badedrakt beskytter huden mer. (UV drakt tror jeg ikke fantes, bare våtdrakt). Kappe greia måtte jeg le av, er det mulig? Den voksne legger så stor trykk på kropp bare med å kommentere at datteren har på seg noe sånt. Hadde det hvert meg som barn hadde jeg bare syntes det var gøy med noe annet enn de kjedelige svarte kappene de vokse må ha på...

Vi er jo alle forskjellige. Du hadde ikke valgt det til ditt barn. Men ville du reagert dersom du så at andres barn brukte bikini?

Jeg ser forresten på det som en overdel, ikke en bh.
En overdel ja, men hvorfor skal småjenter ha overdel over brystpartiet mens guttene ikke? Jo, fordi dt er inspirert av hvordan voksne damer kler seg. Jeg synes ikke det henger på greip at jentene skal skjule seg så tidlig.

Hvorfor er det irrterende at noen ikke synes det er greit med bikini? Skal mn ikke reagere på noe da eller fordi det kn være irriterende for andre?
Enig med deg, og syns det er bra at foreldre reagerer litt og er bevisste, i stedet for å bare kjøpe det som finnes i butikkene:) Jeg sier ikke at alle som kjøper bikini ikke er bevisste, men du skjønner hva jeg mener:)

En overdel ja, men hvorfor skal småjenter ha overdel over brystpartiet mens guttene ikke? Jo, fordi dt er inspirert av hvordan voksne damer kler seg. Jeg synes ikke det henger på greip at jentene skal skjule seg så tidlig.
Jeg er enig i at praktisk sett er det ikke nødvendig. Det var en grunn til at jeg bare kjøpte badebukse til henne ( 1 1/2 år). Men syns Cubus hadde mange fine bikinier allikevel.

Er tydeligvis ganske sterke meninger om dette temaet :-)

Back
Topp