Havfruekapper og bikini

Vi er jo alle forskjellige. Du hadde ikke valgt det til ditt barn. Men ville du reagert dersom du så at andres barn brukte bikini?

Jeg ser forresten på det som en overdel, ikke en bh.

Men det er en bh. Når du bruker bikini, er toppen som en bh. Og innlegg eller ei, bher blir laget både med og uten innlegg.

Det må nesten være i mindre str enn hva jeg ser etter. Etter en viss alder får man dessverre ikke kjøpt bare en badetruse. Veldig synd.
Kan godt hende... Men skulle tro de hadde det i sportsforretninger.

Ser heller ikke helt hva som er galt med bikini på småbarn, man kler jo barn og babyer i mye annet som også er "kopi" av voksenmote :-) Typ skinny jeans, Conversesko, tskjorter med band-navn o.l.
Elsket min fine rosa prikkete bikini når jeg var liten og puppeløs ;-)
Jeg føler det er noe galt når folk kobler en bikinioverdel på et lite barn med noe seksuelt. Men det er bare meg da...

Jeg er enig med dette med bikini. Når jeg kjøper bikini så får jeg kjøpt truse og bh separat, mens når man skal kjøpe til små barn så blir man påtvunget en bh. Og hvorfor skal små barn bruke bh? De har ikke pupper!

Det har de. Til gutter. Ellers er det bikini eller badedrakt. Og sikkert uv-drakt for de som vil ha det.
Jeg ser at xxl blant annet har flere badetruser i større størrelser... Både i rosa og blått, ikke til noe spesifikt kjønn.

Jeg syns ikke bikini til småbarn er å seksualisere dem, men jeg syns det er upassende likevel. En bikinioverdel er for å dekke over eller holde på plass pupper, og barn har jo ikke det. Dermed blir det totalt unødvendig å dekke til i det hele tatt. Tenker jo også at det er upraktisk å faktisk ha to plagg på også. Vesla her har brukt badedrakt hele tiden, eller vært naken eller i truse, og kommer ikke til å få ha bikini på enda noen år, men siden jeg har kjøpt og hun ikke har hatt noe å si så har det heller ikke vært et tema. Det blir mest dumt og pyntete. Man kan jo selvsagt spørre seg hvor den naturlige grensen bør gå, og hvorfor bruke badedrakt i det hele tatt, men jeg syns altså det er mye mer unaturlig med bikinitopp til småbarn, og spesielt om de er formet som cup-er eller trekantede.

Så måtte jeg søke opp nå hva greia med havfruekappe var for noe. Morsom idé, men jeg syns ikke den var så veldig fin da. Å kalle det seksualisering av barn ville jeg ikke gjort, men at alternativene er havfrue og supermann er litt kjedelige. Burde kanskje eksistert noen andre alternativer? :)

Mine har bikini. Ho på to bruker som regel kun trusa,men om ho ser søstra har toppen på så vil ho innimellom også ha. Ho på 5 bytter imellom. Her er det ikke snakk om trekant bikini, eller bh bikini, men en slik med kort overdel, eller med lang singlett. Begge deler fulle av elsa, hello Kitty eller no. Jeg bryr meg katta om hva folk mener om det. To delt er mere lettvint.
Trekant bikini osv syns jeg ikke no om..

Og den frisørkappa tar jo bare kaka. Rett og slett flaut at noen skal reagere på sånt tull!

Måtte i Google havfrue kappe jeg og. Det kan da ikke være og bry seg noe om.
Syns ikke noe om bikini på små jenter. På svømminga vi går selger de masse bade underdeler for jenter.

Jeg synes det blir for dumt å henge seg opp i det! Og jeg ville latt min bruke bikini! Vel å merke ikke trekant bikini eller noe. Men det finnes andre type bikinier. Jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre synes- og jeg synes det er kjempe irriterende at dette faktisk er noe å henge seg opp i!

Det med havfruekappa ser jeg nå i hvertfall ikke problemet med

Måtte i Google havfrue kappe jeg og. Det kan da ikke være og bry seg noe om.
Syns ikke noe om bikini på små jenter. På svømminga vi går selger de masse bade underdeler for jenter.

Jeg måtte også Google det. Aldri hørt om. :P

Vil tro man får kjøpt badetruser i sportsforretninger. Har som sagt funnet på kappahl, men det var til min som er halvannet år.

Nei, til større jenter,det vil da si +3 år får man kun kjøpt overdel og nederdel sammen, altså bikini. Har jenter som er er høye, de bruker str 134-140(8-10 år), fins ikke kun badetruser til de.

Jeg synes det blir for dumt å henge seg opp i det! Og jeg ville latt min bruke bikini! Vel å merke ikke trekant bikini eller noe. Men det finnes andre type bikinier. Jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre synes- og jeg synes det er kjempe irriterende at dette faktisk er noe å henge seg opp i!

Det med havfruekappa ser jeg nå i hvertfall ikke problemet med
Hvorfor er det irrterende at noen ikke synes det er greit med bikini? Skal mn ikke reagere på noe da eller fordi det kn være irriterende for andre?

Begge mine har både badedrakt og bikini. Ser ikke hvorfor det skal være problem. Fins da virkelig topper som ser ut som singlettaktig topp, og ikke en bh. Absolutt ikke noe seksuelt med det gitt. Badedrakt dekker også "pupper". Badetruse på en unge på 9 år? Skjer ikke. Hu vil da dekke til seg gitt. Syns de er for store til å løpe uten en topp av noe slag da jeg. Gikk selv med bikini tidlig husker jeg. Rett og slett kun fordi det var pent.

Kappe hos frisøren gir jeg blanke f i. Kan ha superman drakt for den del. Finnes sengetøy også nå som det ser ut som en prinsesse sover, brannmann eller annet. Kommer sikkert en havfruekropp der også etterhvert. Og de er jo superpopulære så.

La de være "Ariel" i de små timene de er hos frisør.

Vi er jo alle forskjellige. Du hadde ikke valgt det til ditt barn. Men ville du reagert dersom du så at andres barn brukte bikini?

Jeg ser forresten på det som en overdel, ikke en bh.

Jeg ser også det som en overdel. Jeg har kjøpt badedrakt til de før, men i år valgte fireåringen selv. Og hun ville ha bikini. Ikke trekant eller cup men som en kort singlet. Hun synes den er finest i verden. Det er da hverken seksualisering eller minivoksen. Det er voldsomt hvor mye vi skal henge oss opp i.

Last edited:
Hvorfor er det irrterende at noen ikke synes det er greit med bikini? Skal mn ikke reagere på noe da eller fordi det kn være irriterende for andre?

Jeg synes det blir for dumt å reagere på hva og hvordan andre kler barna sine! Og hadde noen kommet å sagt til meg at du må ikke kle ungen din i bikini så hadde jeg nok gitt beskjed om at det ikke er ok! Vi er forskjellige- og å henge seg opp i bikini på små barn blir for MIN DEL for dumt! Jeg er ser ikke på det som å seksualisere et barn.! Men DU er kanskje en som også ikke hadde hatt noe problem med å stirre stygt eller fortelle en foreldre som har kledd barnet sitt i bikini at det er totalt feil. Hvorfor skal ikke jeg få si min menig når alle andre gjør det?!

Back
Topp