Haukeland universitetssjukehus

hadde to kjempekoselige jordmødre, fikk god hjelp til det som ble en fantastisk fødselsopplevelse. Begge jordmødrene kom påbesøk dagen etter for å hilsr på oss og se hvordan det gikk meg meg (mistet mye blod og de vurderte å sende meg på den barselposten som tar de mer kompliserte kasusene)
 
Haukeland har også sluttet å prøve å vende babyer i tverrleie. De vil heller prøve når fødselen er startet
 

Her kan du se bilder av det

https://www.google.no/search?q=bære...VChMIzdn9lPvrxwIVq5pyCh1uIgj_&biw=360&bih=511

Det brukes vel mest til premature babyer på enkelte sykehus for hud til hud kontakt. Jeg syns dette er viktig uansett når babyen blir født, så jeg hadde håpet at de hadde det på Haukeland. Dvs, jeg spurte de ikke når jeg fikk jenten min, men jeg tror ikke de har der.
Jeg bærer en del i sjal, og hvis jeg får en til baby senere skal jeg ta sjalet med på sykehus :)
 
Mine to eldste er født på føden men sistemann er født på Voss og det var virkelig en forskjell
Har ett mye bedre inntrykk av Voss enn Haukeland.
(Nå skal det sies at jordmoren som tok imot meg med nr to fikk refs og ikke fornyet vikariat pga måten jeg ble behandlet)
 
Er Haukeland kvinneklinikk en kjip plass å føde på? :-(

Jeg hadde en fin fødsel, men barsel oppholder på KK kan jeg desverre ikke si så mye postivit om :( Neste gang håper jeg på å reise hjem så fort som mulig etter fødsel
 
Åå, hvordan var barsel?

Var veldig hektisk når jeg var det. Fikk ikke info om når det var mat, sykepleier skulle sjekke svaret på en blodprøve jeg hadde tatt etter fødsel, men kom aldri tilbake :( Måtte selv be om gulsot test, da baby så kjempe gul ut. Viste seg at han lå rett under verdiene for at de ville ha han i lys. 1001 ulike ammeråd, alle hadde ulike meninger :/
Ene rommet jeg lå på var det storm innepå rommet, selvom vinduet var igjen :( Var noe som var gale... Virket som det var en jordmor student som hadde ansvar for utskriving og sjekk. Hun virket veldig stressa :(
 
Var veldig hektisk når jeg var det. Fikk ikke info om når det var mat, sykepleier skulle sjekke svaret på en blodprøve jeg hadde tatt etter fødsel, men kom aldri tilbake :( Måtte selv be om gulsot test, da baby så kjempe gul ut. Viste seg at han lå rett under verdiene for at de ville ha han i lys. 1001 ulike ammeråd, alle hadde ulike meninger :/
Ene rommet jeg lå på var det storm innepå rommet, selvom vinduet var igjen :( Var noe som var gale... Virket som det var en jordmor student som hadde ansvar for utskriving og sjekk. Hun virket veldig stressa :(
:-/
 
Er Haukeland kvinneklinikk en kjip plass å føde på? :-(

Jeg er veldig fornøyd med kk. Veldig dyktige og informative jordmødre. Jeg hadde hørt mye negativt i forkant av fødselen, men jeg sitter ikke igjen med det inntrykket nå.

Jeg låg på post 2, en ganske nyåpnet avd hvor det er de samme jordmødrene som er med under fødsel og på barsel avd. Var veldig kjekt å treffe flere igjen dagen etter fødselen. I og med at de fulgte de samme kvinnene og babyene hele veien følte jeg at de tok veldig godt vare på oss.
 
Var veldig hektisk når jeg var det. Fikk ikke info om når det var mat, sykepleier skulle sjekke svaret på en blodprøve jeg hadde tatt etter fødsel, men kom aldri tilbake :( Måtte selv be om gulsot test, da baby så kjempe gul ut. Viste seg at han lå rett under verdiene for at de ville ha han i lys. 1001 ulike ammeråd, alle hadde ulike meninger :/
Ene rommet jeg lå på var det storm innepå rommet, selvom vinduet var igjen :( Var noe som var gale... Virket som det var en jordmor student som hadde ansvar for utskriving og sjekk. Hun virket veldig stressa :(

Du kan jo evt føde på ett av de andre sykehusene, er ikke sånn at fordet en bor i bg eller Omeng så må en føde der.
 
Du kan jo evt føde på ett av de andre sykehusene, er ikke sånn at fordet en bor i bg eller Omeng så må en føde der.

Jeg kommer til å føde på Haukeland igjen om vi er så heldig å få en til. Da er planen å reise hjem rett etter fødsel. Men følte meg ivaretatt under fødselen og var veldig fornøyd med den. Bare barseloppholdet jeg ikke var fornøyd med. Skulle noe skje unde fødselen eller at barnet er sykt og man velger å føde på Voss eller Stord blir man ofte sendt til Haukeland / KK... I tillegg er det lang kjørevei om man velger Voss eller Stord. Jeg hadde ikke orket å sitte i bilen så lenge med rier :(
 
Fødsel på Haukeland var super, men barsel grusomt! Altfor mange som jobber der såg omtrent aldri samme personen enda jeg var der i 5 dager. Måtte selv be om å få reise hjem da jeg var alene med jenta hele døgnet etter keisersnitt. Styra masse med amming men den hjelpa jeg fikk var at de kom å putta puppen inni munnen til jenta mi og sa: se der går det så fint atte, så gikk de og to sec etterpå spytta ho ut puppenpg skreik. Grusomt.
Enig i at maten var dårlig og veldig dårlig info om når det var mat så gikk glipp av maten hele første dagen!!! Da jeh spurte etter mat kom de med no tørre skiver da så jeg fikk litt mat men asså hjelpes!
Glad jeg ikke skal føde der nå ja :)
 
Back
Topp