Hasj

Så ikke denne før nå:)

De hvet jo at det minsker farten på grå stær. Og at det hjelper mot smerter som kreft pasienter har under stråling osv:)
Som sagt så er det forskjell mellom å ikke vite og det å ikke føle at man har en god begrunnelse!

Poenget er at jeg er usikker på om det bør legaliseres eller ikke, men det er absolutt noe med cannabisplanten som vi bør ta en nærmere titt på. Den kan brukes til mye annet enn å ruse seg.

Hva snakker du om nå? Snus/røyk eller hasj? :)
Mine søsken har gått over til sterkere snus fordi de selv har sagt at den milde har blitt virkningsløs og de må ha sterkere for å få samme effekt.
Avhengighet noen trenger å "kjenne" at det virker andre har ikke det behovet... for de har mistet opplevelsen men de for i seg de samme stoffene fra starten. Men de for ikke samme følelse rundt det. Dermed øker de. Men andre så er det ikke der avhengi hets delen ligger.

Nei, jeg har sett på nært hold hva det kan føre til, både av depresjoner, psykoser og veien videre til hardere stoffer. Hasj er langt i fra så uskyldig som mange brukere skal ha det til og at de som røyker det føler seg bedre der og da betyr ikke at det er bra for dem. Det sløver sinnet og dulmer problemer den stunden rusen varer.

At alkohol ikke akkurat er sunt, det heller, er jeg enig i. Det er imidlertid en annnen diskusjon :)

ikke helt sikker jeg... men kan ikke skjønne hvorfor alkohol skal være lovelig om ikke hasj er ?
Folk blir idioter av alkohol.. folk fyllekjører, dreper, gjør mye dumt, dør, dreper, sloss, sovner og spyr..... hvorfor er da alkohol bedre en hasj i prinsippet ? Hasj gjør at folk slapper av og slipper angst ? .... har selv ikke prøvd det men etter hva jeg vet som folk har fortalt meg som har røyka det.
Idag hadde ikke alkohol blitt lovlig, samme med røyk og snus.
Men et forbud ble prøvd ut i statene uten spesielt god effekt og det er lenge før vi ble født.
Hasj kan sikkert gjøre folk slappere, men at de slipper angst tror jeg virkelig ikke noe på, det er fordi at hasj gjerne kan forsterke slike psykiske lidelser og få frem psykose og div. Har en bror som har røyket lenge og har hørt nok ifra hans venner til å vite hvilken propaganda de gjerne sprer fordi de gjerne ikke ser at langtidseffekten er at de blir verre.

Synes medisinsk burde vert lov, bare fordi at det finnes sykdommer som er ufattelig sår men det finnes ikke noe legemidler som funker, men det funker...

Har sett hva hasj gjør med mennesker, spesielt psykisk. Mange som sliter etter bruk i ungdommen. Så jeg er sterkt imot legalisering.

Avhengighet noen trenger å "kjenne" at det virker andre har ikke det behovet... for de har mistet opplevelsen men de for i seg de samme stoffene fra starten. Men de for ikke samme følelse rundt det. Dermed øker de. Men andre så er det ikke der avhengi hets delen ligger.

Vet ikke om jeg helt skjønte hva du mente nå?

Alle opplever ikke alt likt, så en ren fasit er det jo ikke. Men det gjør ikke hasj mindre farlig.

Vet ikke om jeg helt skjønte hva du mente nå?

Alle opplever ikke alt likt, så en ren fasit er det jo ikke. Men det gjør ikke hasj mindre farlig.
Virkningen av hasj er sterkt avhengig av brukerens personlighet, forventninger, miljø og dose:)
Klart det er skadelig!
Vanligste bivirkninger er svekket hukommelse, dårlig konsentrasjonsevne og innlæringsevne:)
Langtidsbruk øker risiko for angst, depresjoner og kan utløse psykoser hos de som er disponert for det...

Jeg jobber med bla rusavhengige, og flere som ønsker å slutte forteller at hasjen er den vanskeligste. Det tenker jeg taler for seg selv! Hasj klassifiseres som både sentraldempende OG hallusinogene stoff. Thc legger seg i fettvevet og tar derfor lenger tid før kroppen kvitter seg med det. NEI TIL LEGALISERING! Når det er sagt, tror jeg alkohol ikke ville vært legalisert i dag om det kom på markedet nå.

Altså alkohol har også bevist psykisk forandringer. Det samme har alt annet du kan bli avhengi av som er lovelig:)
Det motsier jeg ikke i det hele tatt. Poenget mitt er at alkohol er lovlig, det er liten sjanse for at dette blir ulovlig på linje med narkotika. Dersom alkohol først kom på bane i dag, ville det sannsynligvis blitt/vært ulovlig det også!!
MEN - det er allikevel en mye større sjanse for avhengighet og misbruk av hasj, enn av alkohol. VELDIG mange kan ta 1-2 alkoholenheter og dette er ikke skadelig for noen. Røyker du hasj, blir du ruset, det er ikke noen halvveis-ruseffekt der.

Jeg har sett at det har hjulpet svært syke MS-pasienter, og kjenner jo til kreftpasienter som har hatt effekt av det.

Utover det er jeg sterkt i mot hasj. Det er ingen tvil om at det bryter deg ned. Forstår ikke hvordan aksepten for hasj har blitt så utbredt.

Jeg er i mot legalisering av hasj.
Resptbelagt behandling med Cannabis og cannabinoider syner jeg er greit, men ser helst at det holder seg like restriktivt som per dags dato. Dessuten er det i flere av de reseptbelagte preparatene fjernet den effekten som gjør deg høy/rusa, dvs det vil ikke gi samme effekt som å røyke en joint.

Jeg tror ikke det er så farlig om det blir lovlig på resept. Om det blir det så er det neppe de som "roper" høyest som får tilgang. Tenker mer at det kan være til hjelp for eks til kreftpasienter ol. :)

Skummelt å få det på resept! Finnes mange leger der ute som bare er ute etter penger. Kommer til å bli misbrukt. Nei til hasj!

Hehe, tror nok du vet hva jeg mener:P
Hasj må ALDRI legaliseres!! Jeg er sterkt imot;)
Hvorfor? Det ødelegger deg!:)
Signerer!!
Sett alt for mange ødelegge seg på det.

Skummelt å få det på resept! Finnes mange leger der ute som bare er ute etter penger. Kommer til å bli misbrukt. Nei til hasj!
Det er såpass strengt at en lege kan ikke bare skrive det ut, og er vel kun en som er lovlig i Norge nå og den er til bruk til MS pasienter som har prøvd ut andre medisiner uten god effekt. Og som flere skriver er ikke medisinsk hasj noe lignende å ta en joint, dette fordi den er da spesielt tilpasset.

Syns ikke man kan avvise hasj så lett fordi det er bevist at den har god medisinsk effekt, og da burde man vurdere om man vil at morfin blir ulovlig også siden morfin også er et rusmiddel, metadon burde da også være ulovlig men er et fåtall som får det også, men slike ting er såpass strengt og må forbli streng

Back
Topp