har inntrykk av at jeg snart er den eneste...

ORIGINAL: Grete71

http://www.swissinfo.ch/eng/news_digest/H1N1_vaccine_campaign_to_begin_mid_November.html?siteSect=104&sid=11426687&cKey=1256903451000&ty=nd

Utdrag:

Swissmedic, the country's medicines supervisory authority, has approved Glaxo's Pandemrix, but not for pregnant women, children under the age of 18 and adults over 60. Those over 60 can be inoculated with Pandemrix under recommendations from the Health Office.

Jaja...tviler ikke på at gravide i sveits ikke får vaksinen, men jeg bor i Norge[:)] Vi kan ikke forholde oss til hva alle andre land gjør... Jeg har ikke nok kunnskap til å motsi anbafalingene FHI kommer med.

ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: Grete71

http://www.swissinfo.ch/eng/news_digest/H1N1_vaccine_campaign_to_begin_mid_November.html?siteSect=104&sid=11426687&cKey=1256903451000&ty=nd

Utdrag:

Swissmedic, the country's medicines supervisory authority, has approved Glaxo's Pandemrix, but not for pregnant women, children under the age of 18 and adults over 60. Those over 60 can be inoculated with Pandemrix under recommendations from the Health Office.

Jaja...tviler ikke på at gravide i sveits ikke får vaksinen, men jeg bor i Norge[:)] Vi kan ikke forholde oss til hva alle andre land gjør... Jeg har ikke nok kunnskap til å motsi anbafalingene FHI kommer med.

Neida, men FHI går jo selv ut med "alle andre land". [;)] Da gjelder tydeligvis ikke det lenger. [;)]

Har lest. Og jeg leste AKKURAT DET SAMME på Stavanger Aftenblad.... [8D]

ORIGINAL: Heidixx

...gravide som ikke har tatt vaksinen... Ikke har jeg spesielt lyst heller. jeg mener ikke at de som har tatt den har gjort noe dumt eller noe, for dette er opp til hver enkelt. Likens som at jeg velger å ikke ta den. Men føler at måte ting fremstilles på i media og fagfolk så står snart valget mellom å ikke ta vaksinen som vil medføre min død og at barna mine vil vokse opp uten mammaen sin, men jeg har værtfall reddet det ufødte barnet.. Eller jeg tar vaksinen, men da er det stor sjangse for at jeg har påført mitt ufødte barn store skader... jeg har dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør!! Føler jeg ikke kan rådføre meg med fastlegen eller jordmoren min heller, for de mener jeg skal ta den. Tror snart ikke det er mange igjen i min kommune som ikke har vaksinert seg... Flere som opplever det slik? Eller som ikke skal eller vil vaksniere seg?
Er forresten 33 uker på vei.

Jeg skjønner godt at du er usikker - er selv lettet for at jeg er ferdig med graviditeten nå, men samtidig er jeg engstelig for barnet mitt som er for lite til å vaksineres. Hvis du føler at du ikke kan rådføre deg med legen eller jm, fordi de vil at du skal ta den, er du etter min mening ikke ute etter råd - men etter bekreftelse på at du ikke trenger å ta den!? [8|]

Både mannen min og jeg skal ta vaksine på tirsdag (nå er pårørende i samme husstand som spedbarn under 6 mnd prioritert i vår kommune), jeg velger å følge rådene fra norske helsemyndigheter.

Lykke til, uansett hva du ender opp med å velge håper jeg resten av graviditeten din blir fin og at skatten din kommer ut frisk og fin om ikke lenge! [:)][:)]

Back
Topp