har inntrykk av at jeg snart er den eneste...

Heidixx

Blir kjent med forumet
...gravide som ikke har tatt vaksinen... Ikke har jeg spesielt lyst heller. jeg mener ikke at de som har tatt den har gjort noe dumt eller noe, for dette er opp til hver enkelt. Likens som at jeg velger å ikke ta den. Men føler at måte ting fremstilles på i media og fagfolk så står snart valget mellom å ikke ta vaksinen som vil medføre min død og at barna mine vil vokse opp uten mammaen sin, men jeg har værtfall reddet det ufødte barnet.. Eller jeg tar vaksinen, men da er det stor sjangse for at jeg har påført mitt ufødte barn store skader... jeg har dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør!! Føler jeg ikke kan rådføre meg med fastlegen eller jordmoren min heller, for de mener jeg skal ta den. Tror snart ikke det er mange igjen i min kommune som ikke har vaksinert seg... Flere som opplever det slik? Eller som ikke skal eller vil vaksniere seg?
Er forresten 33 uker på vei.
 
Jeg er akkurat der du er.. Jeg aner ikke. Ene dagen skal jeg ta den, andre dagen ikke...[8|]
 
Det eneste som kan være litt dumt om dere bestemmer dere for å ta den, er at det kan være tomt, og kan ta tid før det kommer mer[>:]

Men lykke til med valget.
Jeg tok forresten min idag[;)]
 
jeg er vel på samme sted som deg...de samme tankene.. jeg kjenner jeg er livredd for at jeg skal få den, ikke fordi jeg er redd for at jeg kan dø eller noe, men jeg er redd for å smitte snuppa mi...redd for at hun skal bli syk..hun er ikke i risikogruppa da, men det er jo de tankene som virrer oppi hodet på kveldene... og så vil jeg ikke ta den, fordi jeg er overbevist om at det ikke er bra for babyen i magen..
 
men jeg jobber i matbutikk, og er veldig utsatt for smitte og.. men dette er sikkert noe av det vanskeligste valget jeg har måttet ta..og jeg har ikke greid å ta enm beslutning enda.. skal til legen i morgen for å høre hva han sier.. de startet vaksinasjonen i vår kommune igår, så det kan godt hende det er tomt...men da får jeg bare vente..får litt lengre tenketid..
 
Jeg jobber i barnehage, er 13+5 i dag og aner rett og slett ikke om jeg skal ta vaksina. Det er lav dødelighet av influensaen, men den skremmer meg allikevel. Og med lav dødelighet mener jeg at over 100 000 har hatt eller har den og 14 er døde. Det er lav dødelighet, men høy i forhold til andre land.
 
Jeg har ikke tatt, og tviler faktisk på om jeg kommer til å ta den. [:)]
 
greit å se at jeg ikke er den eneste[;)] Skulle ønske det fantes en objektiv fagperson, som virkelig hadde peilig og som det gin an å rådføre seg med. Føler at helsepersonellet i min kommune har samme svaret: jeg må/bør ta vaksinen.. usj og æsj..
For heller bare ønske oss alle lykke til uansett hva vi gjør!
God helg[;)]
 
Hørte på radioen nå at Sveits har sluttet å gi vaksinen til gravide, barn under 18 år, og eldre over 65.. pga at de vet for lite om bivirkninger..
 
Jepp stemmer. Jeg har lagt ut link. Blir mer og mer sikker på å IKKE ta den jeg... [&:]
 
ORIGINAL: Grete71

Jepp stemmer. Jeg har lagt ut link. Blir mer og mer sikker på å IKKE ta den jeg... [&:]

 
Hvor er linken?`Jeg bare hørte det på p4 jeg..
 
Men kjenner jeg blir stresset.. nå ligger det flere barn og kjemper.. som ikke er i noen risikogruppe..
 
Link ligger her på forumet.
Barn som ligger og kjemper? Noe du har hørt? Har hørt at noen barn ligger på intensiven, ja, men det betyr IKKE at de er "dødens" liksom... [;)] Uansett, tar du vaksina NÅ (nå når det er tomt for vaksine..) tar det 2-3 uker før du får full effekt.
 
jeg har egentlig tengt å ikke ta den, men kansje jeg tar den i mars når bebisen er ute..[:D] det er jo bare ca4 måneder til..[;)]  
 
Da er sikkert hele nøff-nøff historie! [8D][;)]
 
ORIGINAL: Grete71

Link ligger her på forumet.
Barn som ligger og kjemper? Noe du har hørt? Har hørt at noen barn ligger på intensiven, ja, men det betyr IKKE at de er "dødens" liksom... [;)] Uansett, tar du vaksina NÅ (nå når det er tomt for vaksine..) tar det 2-3 uker før du får full effekt.

 
http://www.p4.no/story.aspx?id=325409
 
Jeg har lært meg ( i løpet av de siste månedene..) å se LITT gjennom fingrene om det som står i media..
 
Men hvis du er så redd, så TAR du og dine vaksina!!!! [;)]
 
ORIGINAL: Heidixx

...gravide som ikke har tatt vaksinen... Ikke har jeg spesielt lyst heller. jeg mener ikke at de som har tatt den har gjort noe dumt eller noe, for dette er opp til hver enkelt. Likens som at jeg velger å ikke ta den. Men føler at måte ting fremstilles på i media og fagfolk så står snart valget mellom å ikke ta vaksinen som vil medføre min død og at barna mine vil vokse opp uten mammaen sin, men jeg har værtfall reddet det ufødte barnet.. Eller jeg tar vaksinen, men da er det stor sjangse for at jeg har påført mitt ufødte barn store skader... jeg har dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør!! Føler jeg ikke kan rådføre meg med fastlegen eller jordmoren min heller, for de mener jeg skal ta den. Tror snart ikke det er mange igjen i min kommune som ikke har vaksinert seg... Flere som opplever det slik? Eller som ikke skal eller vil vaksniere seg?
Er forresten 33 uker på vei.

 
Du sier du ikke kan rådføre deg med fastlege eller jordmor pga at de anbefaler deg å ta vaksinen. Det er kanskje en grunn til at de anbefaler deg å ta den. Hør på fagfolk og les info fra FHI, ikke hør på media! Hvilke store skader er du redd for å påføre ditt ufødte barn?? Har personlig aldri vært i tvil om at jeg skulle ta vaksinen[:)] Føler meg mye tryggere nå!
 
ORIGINAL: Grete71

Jeg har lært meg ( i løpet av de siste månedene..) å se LITT gjennom fingrene om det som står i media..

Men hvis du er så redd, så TAR du og dine vaksina!!!! [;)]

 
Lært deg å se gjennom fingrene?? hvis du er redd for vaksinen, så er det nok nettopp media som har skremt deg. Leser du godkjente fagartikkler og FHI så blir vi på det sterkeste anbefalt å ta vaksinen. Vi kan ikke bare snu ryggen til at unge friske mennesker blir svært syk av denne influensaen.
 
ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: Grete71

Jeg har lært meg ( i løpet av de siste månedene..) å se LITT gjennom fingrene om det som står i media..

Men hvis du er så redd, så TAR du og dine vaksina!!!! [;)]


Lært deg å se gjennom fingrene?? hvis du er redd for vaksinen, så er det nok nettopp media som har skremt deg. Leser du godkjente fagartikkler og FHI så blir vi på det sterkeste anbefalt å ta vaksinen. Vi kan ikke bare snu ryggen til at unge friske mennesker blir svært syk av denne influensaen.

 
Det har jeg ikke sagt heller. Det siste nå er jo at Sveits ikke har godkjent vaksina til bruk på gravide, barn eller eldre i det hele tatt. Samt at hverken Tyskland eller Danmark gir denne til gravide. Og det er fakta. Og det ER fakta at det ikke har blitt forsket på vaksinasjon av gravide - det sier til og med FHI.
 
Så du BØR tåle at andre har andre meninger enn deg, og da ut i fra fakta, og ikke bare ville gjetninger.
 
Tro meg, jeg har saumfart både FHI.no og Pandemi.
 
Samt nettmøte på Stavanger Aftenblad, der bl.a. smittevernlege i Stavanger svarer.
 
ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: Grete71

Jeg har lært meg ( i løpet av de siste månedene..) å se LITT gjennom fingrene om det som står i media..

Men hvis du er så redd, så TAR du og dine vaksina!!!! [;)]


Lært deg å se gjennom fingrene?? hvis du er redd for vaksinen, så er det nok nettopp media som har skremt deg. Leser du godkjente fagartikkler og FHI så blir vi på det sterkeste anbefalt å ta vaksinen. Vi kan ikke bare snu ryggen til at unge friske mennesker blir svært syk av denne influensaen.


Det har jeg ikke sagt heller. Det siste nå er jo at Sveits ikke har godkjent vaksina til bruk på gravide, barn eller eldre i det hele tatt. Samt at hverken Tyskland eller Danmark gir denne til gravide. Og det er fakta. Og det ER fakta at det ikke har blitt forsket på vaksinasjon av gravide - det sier til og med FHI.

Så du BØR tåle at andre har andre meninger enn deg, og da ut i fra fakta, og ikke bare ville gjetninger.

Tro meg, jeg har saumfart både FHI.no og Pandemi.

Samt nettmøte på Stavanger Aftenblad, der bl.a. smittevernlege i Stavanger svarer.

 
Klart jeg tåler andres meninger[:)]  Men alte dette med sveits, og at vaksinen er skummel osv er faktisk skapt av media!! Forholder meg til norske helsemyndigheter, leger og jordmødre. Jeg er selv sykepleier, og alle jeg jobber sammen med på sykehuset, leger og sykepleiere har tatt vaksinen. Tror desverre leger og de som har forsket på dette vet mer enn vi og media gjør!
 
Back
Topp