Har hodet festet seg?

Fester de seg hos 2 gangs fødende da? Jeg og er 2 gangs fødende. Trodde ikke de gjorde det☺☺

Trodde det samme. Tror det KAN feste seg. Men vet ikke mer enn at hun sa dette. Er lenge siden jeg var hravid sist, om det har noe å si?! Jeg aner ikke asså. :)
 
Her har mini lagt med hodet ned ganske lenge, og hodet var godt nede forrige jm-kontroll (men ikke festet). Var i dag på ny kontroll hos jm, han har fortsatt ikke festete hodet helt (kunne rikke litt på d ennå), 36+0 i dag:)
 
Babyen ligger iallfall med hodet ned men tror ikke hodet er festet riktig enda :)
Jeg sliter med bekkenlåsning og etter at jeg var hos kiropraktoren i dag og fikk "knekt" opp bekkenet så føltes det nesten som at hodet falt litt ned i bekkenet. Men vet ikke om det bare var fordi jeg fikk rettet opp i bekkenet og belastningen ble mer jevn eller om faktisk hodet kom litt mer på plass ned i bekkenet :) eneste jeg er litt redd for nå er at hodet har begynt å feste seg og jeg er ganske sikker på at babyen ligger med ansiktet fremover og jeg bekymrer meg litt for å få en stjernekikker!
 
Babyen ligger iallfall med hodet ned men tror ikke hodet er festet riktig enda :)
Jeg sliter med bekkenlåsning og etter at jeg var hos kiropraktoren i dag og fikk "knekt" opp bekkenet så føltes det nesten som at hodet falt litt ned i bekkenet. Men vet ikke om det bare var fordi jeg fikk rettet opp i bekkenet og belastningen ble mer jevn eller om faktisk hodet kom litt mer på plass ned i bekkenet :) eneste jeg er litt redd for nå er at hodet har begynt å feste seg og jeg er ganske sikker på at babyen ligger med ansiktet fremover og jeg bekymrer meg litt for å få en stjernekikker!

Jeg har fått en stjernekikker, merket ikke noe til det før han var født☺️
 
Vår snudde seg mellom uke 26-30, men jm sa han kan finne på å snu seg feil vei igjen. Det gjøres ikke noe med feilplasseringer før i uke 36 virket det som.
 
Jeg trodde kanskje ikke hodet kom til å feste seg, men på kontroll hos jm idag 35+4 viste det det seg at det har det:)
 
Her åler hun seg frem og tilbake, opp og ned så jeg tviler på at hun er festet. I så tilfelle synes jeg synd på den stakkars nakken hennes:eek: Får vel vite det på kontroll i morgen:p
 
Var hos jordmor i går 36+5, hode er ikke festet, men lillegutt låg veldig langt nede, så det var nok ikke så langt i fra før det festet seg sa ho :)
 
Andregangsfødende her, og hodet er godt festa, 37+2 idag:)
 
Frøkna her turner rundt, 36+3 i dag. Skal på kontrolltime på sykehuset i morgen for å sjekke hvilket leie hun har da.... Men så lenge hun turner rundt kan hun vel fortsatt legge seg i rett leie :) Andregangs fødende...
 
Min ligger på tvers. Ska på sykehuset imorgen og sjekke planen videre..
 
Her har mini lagt med hodet ned ganske lenge, og hodet var godt nede forrige jm-kontroll (men ikke festet). Var i dag på ny kontroll hos jm, han har fortsatt ikke festete hodet helt (kunne rikke litt på d ennå), 36+0 i dag:)
Samme her, har hatt hodet ned siden oul :D Men var på ul i går for vekstestimering, og de sa at hodet ikke var «ordentlig festet», hva nå enn det betyr :D Er førstegangsfødende og leser jo at det normalt sett burde vært festet nå 38+3, men stresser ikke med det i og med at legen sikkert ikke hadde sjekket det en gang hadde jeg ikke spurt :D Så lenge han lå med hodet ned nå var det vistnok lite sannsynlig at han kom til å snu seg sånn som jeg forsto det.
 
Idag er jeg 38+3, og hun ligger fortsatt i rent seteleie. Vært en del på sykehuset og eller jordmor, så er mye kontroller nå. Skal på sykehuset igjen på fredag nå. Det er klargjort for setefødsel iom at bekkenet mitt er normalt, men vi må vente og måle jenta jevnlig fordi hun er litt liten. Og idag var jeg hos jordmor og SF målet hadde gått ned siden torsdag, så derfor ringte hun sykehuset og fremskyndet timen min der til fredag nå istedenfor tirsdag til uka. Blir spennende å se hvordan denne fødselen blir. Er så usikkert hvordan det skal gå seg til for meg, at jeg ikke klarer å gi det noen tanker heller, noe jordmor egentlig syns var helt flott, for da tar jeg ting som det kommer. :)
 
Samme her, har hatt hodet ned siden oul :D Men var på ul i går for vekstestimering, og de sa at hodet ikke var «ordentlig festet», hva nå enn det betyr :D Er førstegangsfødende og leser jo at det normalt sett burde vært festet nå 38+3, men stresser ikke med det i og med at legen sikkert ikke hadde sjekket det en gang hadde jeg ikke spurt :D Så lenge han lå med hodet ned nå var det vistnok lite sannsynlig at han kom til å snu seg sånn som jeg forsto det.

Håper og tror d er for liten plass til å snu seg nå ja;)
Jeg har vært på enda en kontroll etter jeg skrev d du quotet, d var for en uke siden når jeg var 38+0...luringen kunne fortsatt rikkes bitte litt på, men hun sa etterpå at d var "så godt som" festet. Er visst ikke alt man skal forstå seg på, jeg trodde også d var vanlig at d festet seg tidlig når man er førstegangs...men d er i så fall ingen regel uten unntak tydeligvis:p
 
Back
Topp