Har hodet festet seg?

Trodde de lot oss få en sjans frem til uke 36 jeg :) kanskje forskjell fra sykehus..
Timen min på sykehuset er dagen jeg er 36+0 :) da sjekker de med ultralyd om hvordan hun ligger først selvfølgelig, så hvis hun ligger riktig da, så gjør de ingenting. Hvis ikke, så prøver de å snu og evt planlegge om jeg kan føde seteleie ved å se på bekkenet mitt :)
 
Men hva er forskjellen på om de ligger med hodet ned eller har festet seg? Virket ikke som det var noe forskjell på det når jeg snakket med jordmor. Hun sa at når de først har snudd seg med hodet ned, så er det sjeldne tilfeller at de plutselig er i annen leie.

Jeg er rimelig glad for at de da skal sjekke dette ut dagen jeg er 36+0 på sykehuset. For da begynner tiden å virkelig nærme seg for oss. Er jo utrolig kjedelig hvis de venter enda lenger med det og fødselen starter før termindato, og at de ikke er forberedt på hvordan jeg skal føde og om jeg har plass i bekkenet til å føde seteleie eller om de må ta keisersnitt. Så syns ikke det virket tidlig :)
Hvis de ikke har festet seg, kan de vel i teorien fortsatt snu seg, mens de ikke kan det om de har festet seg... Tror jeg :)
 
Er ikke 100% sikker asså, men om hodet er festet tror jeg det har kommet enda lengre ned i bekkenet. Da vil det heller ikke flytte seg. Om det ikke er festet er det fortsatt mulig for babyen å snu seg så lenge det er plass. (Min har ikke snudd seg da) Jordmor sjekker alltid om hodet er bevegelig eller festet, det er et av punktene på helsekortet.
 
Er ikke 100% sikker asså, men om hodet er festet tror jeg det har kommet enda lengre ned i bekkenet. Da vil det heller ikke flytte seg. Om det ikke er festet er det fortsatt mulig for babyen å snu seg så lenge det er plass. (Min har ikke snudd seg da) Jordmor sjekker alltid om hodet er bevegelig eller festet, det er et av punktene på helsekortet.
Er det? Vet jm har sjekket hvilket leie hun ligger i, men hvordan sjekker hun om hodet er festet?!?
 
Hmmm.. Da har hun ikke gjort det hos meg, regner med jeg hadde skjønt at det var det hun gjorde da!?
Ja, jeg har pleid å få beskjed når hun sjekker. Men har ikke sjekket meg ennå, er uke 32.
Hun tar liksom tak under der magen slutter og kjenner :)
 
Ja, jeg har pleid å få beskjed når hun sjekker. Men har ikke sjekket meg ennå, er uke 32.
Hun tar liksom tak under der magen slutter og kjenner :)
Okei, trodde du mente at hun gjorde det på hver kontroll... Men jm gjør det alltid før fødsel??? Har jeg da forstått det riktig? Ikke så rart at jeg ikke har opplevd det, er bare 30+0!
 
Okei, trodde du mente at hun gjorde det på hver kontroll... Men jm gjør det alltid før fødsel??? Har jeg da forstått det riktig? Ikke så rart at jeg ikke har opplevd det, er bare 30+0!
De har gjort det på meg hver kontroll siden uke 28
 
Merkelig! Tydelig forskjellig praksis rundt omkring! ;)
Ja, både lege og jordmor sjekker hver gang. Men tenker det er unødvendig siden jeg bare er i uke 33 og de pleier å feste seg seint eller ikke alls hos de som født før.
 
Okei, trodde du mente at hun gjorde det på hver kontroll... Men jm gjør det alltid før fødsel??? Har jeg da forstått det riktig? Ikke så rart at jeg ikke har opplevd det, er bare 30+0!
Legen har ikke gjort det på meg tidligere svangerskap. Jordmor starter vell med dette på kontroll i uke 32 om jeg husker rett. Sikkert litt forskjellig praksis rundt om ja. Men er jo ikke så interessant å sjekke før du nærmer deg uansett ;)
 
Det har jeg og hørt... prinsen min har lagt i seteleie.. så tverrleie og med hodet ned..☺sist viste ikke jordmor hvordan han låg☺
Her var det tverrleie i uke 27, noe mer vet jeg ikke :) Tror han ligger rett utifra hvor det sparker :)
 
Ho har sjekka om hodet er festet helt siden han la seg i hodeleie rundt uke 27 hos meg
 
Min jordmor mener hodet er festet. Jeg er 33+2. Har barn fra før på 9 år.

Men jeg er litt usikker selv nå, for virker som babyen har snudd seg. Men aner ikke! Skal på ultralyd på sykehus om et PR dager, ser nok mer da. :)
 
Her ligger hun med hodet ned, og har gjort det de siste tre ukene (er 33 uker i morgen). Men hodet er ikke festet, og kommer helt sikkert ikke til å feste seg før fødselen heller. Storebror var ikke festet tre dager før fødsel :)
 
Var på ul pga placentakontroll rundt uke 30. Fikk da beskjed om at lille ligger i seteleie og har gjort det hele veien. Sist lå jr i hodeleie hele veien.

Om lille ikke har snudd seg til uke 36 så vil det bli klargjort for å prøve å snu henne på 38+0. De gjør det ikke før dette her i Kristiansund.

Faren for at baby snur seg tilbake er tilstede så derfor ventet de lengst mulig før de forsker å snu i uke 38+0
 
Min jordmor mener hodet er festet. Jeg er 33+2. Har barn fra før på 9 år.

Men jeg er litt usikker selv nå, for virker som babyen har snudd seg. Men aner ikke! Skal på ultralyd på sykehus om et PR dager, ser nok mer da. :)
Fester de seg hos 2 gangs fødende da? Jeg og er 2 gangs fødende. Trodde ikke de gjorde det☺☺
 
Her har hodet vært festet i over to uker, de sjekket første gang for ca to uker siden og da var han umulig å rikke på. Er 35+3 og førstegangs. :)
 
Back
Topp