Har hodet festet seg?

Kokosnøtt

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det noen andre med bebis som ikke har snudd seg enda? Er 34+4 idag. Jeg har vel kjent at hun ikke har snudd seg og fikk det bekreftet av jordmor igår. Så nå har jeg fått time på fødeavdelingen neste mandag, da de skal prøve å snu henne. Noen som har gjort det før? Høres jo grusomt vondt ut da..
 
Trodde de lot oss få en sjans frem til uke 36 jeg :) kanskje forskjell fra sykehus..
 
Hodet har ikke festet seg, men hun har ligget ned med hodet i ca 1mnd nå (30uker)
 
Hatt hodet ned siden uke 22 ca. Men nr 1 festet seg ikke. Ble igangsatt og 3 dager etterpå ( i uke 38) gikk vannet og hodet kom ned da for å si det sånn.
 
Last edited:
Jeg også trodde det var uke 36. Har faktisk hørt mange som får tips fra jordmor av å stå opp ned på hodet.. men man må få godkjenning fra jordmor..
Om det funker/er anbefalt vet jeg ikke, men har hørt om flere som har fått en slik beskjed :p
 
Ikke blitt sjekket.. 33+6 i dag. Mener at de ikke alltid fester seg når man har fler fra før :)
 
Ikke blitt sjekket.. 33+6 i dag. Mener at de ikke alltid fester seg når man har fler fra før :)

Nei de fester seg visst gjerne ikke før fødselen er i gang:) Og hvis de har kommet ut med hodet først, første gang så er det visstnok minimal sjanse for at det blir sete neste. Jeg har hatt en stjernekikker, håper jeg slipper det igjen☺️
 
Min har hatt hodet ned på hver sjekk siden oul :) Hadde det på ul på tirsdag også, så regner med han ikke plutselig finner ut han skal snu seg :D Jeg spurte på tirsdag om hodet hadde festet seg, fikk da beskjed om at dey var for tidlig (var uke 34+2 da), men at det ikke hadde festet seg.
 
Min har hatt hodet ned på hver sjekk siden oul :) Hadde det på ul på tirsdag også, så regner med han ikke plutselig finner ut han skal snu seg :D Jeg spurte på tirsdag om hodet hadde festet seg, fikk da beskjed om at dey var for tidlig (var uke 34+2 da), men at det ikke hadde festet seg.
Når er det vanlig at det fester seg da?
 
Her er eg 33 uker og hodet til lillegutt er ikke festet ennå, men eg blir heller ikke overrasket om det ikke fester seg før fødselen starter! For med storesøster (født 38+3) var hodet ikke festet før fødselen.. Men ut kom ho likevel :p
 
Er det noen andre med bebis som ikke har snudd seg enda? Er 34+4 idag. Jeg har vel kjent at hun ikke har snudd seg og fikk det bekreftet av jordmor igår. Så nå har jeg fått time på fødeavdelingen neste mandag, da de skal prøve å snu henne. Noen som har gjort det før? Høres jo grusomt vondt ut da..
Sniker fra juli. Her tok legen og snudde lillebror i uke 37. Var visst da det var ideell tid for snuing, debryr seg vanligvis ikke med leie før uke 36.
Var egentlig superskeptisk, redd det skulle starte fødsel (passet absolutt ikke den dagen) og at det skulle gjøre himla vondt.
Gikk overraskende greit, såklart ubehagelig når legen trykker og skyver på magen, men ingenting jeg ikke gjør igjen om det trengs.
Husk at du jo kan be legen stoppe om det gjør for vondt. Ungen MÅ jo ikke snus, men alternativene er da gjerne ikke så gøye, med setefødsel eller ks.
 
Han her har ligget med hodet med kjempe lenge, men ikke festet seg. Jordmor sa at det er fint at hodet ikke er festet helt enda, for da blir han liggende i samme stilling lenge og kan bli veldig stiv i nakken. Noe som er ubehagelig og vondt også for babyer.
 
Men hva er forskjellen på om de ligger med hodet ned eller har festet seg? Virket ikke som det var noe forskjell på det når jeg snakket med jordmor. Hun sa at når de først har snudd seg med hodet ned, så er det sjeldne tilfeller at de plutselig er i annen leie.

Jeg er rimelig glad for at de da skal sjekke dette ut dagen jeg er 36+0 på sykehuset. For da begynner tiden å virkelig nærme seg for oss. Er jo utrolig kjedelig hvis de venter enda lenger med det og fødselen starter før termindato, og at de ikke er forberedt på hvordan jeg skal føde og om jeg har plass i bekkenet til å føde seteleie eller om de må ta keisersnitt. Så syns ikke det virket tidlig :)
 
Back
Topp