Har du ting til baby allerede?

Herewegoagain

Forumet er livet
Julikulene 2020
Vi prøver på nr4 og har litt av hvert fra babytiden med de store.
I juni var jeg så heldig å vinne Babynest her inne som jeg hentet på posten i går :)
Vi har barnevogn, Babybjörn stol, 2 tripptrapp stoler, dyne, sengetøy og slikt.

Har du begyndt å samle på ting til baby?
Har du fra eldre søsken eller arvet noe fra din eller samboer sin familie til fremtidige barn?

Har alt, etter de to barna jeg har fra før. April 16 og april 17 :smug:

Det er jo litt deilig :)
Vi har ikke klær (bare sånn strikkeplagg vi sparer på) så det må skaffes om vi blir heldige
Ja :) Vi har spart på alt av klær også. Har gutt og jente fra før, så uansett hva slags kjønn det blir så har vi det fra før også :hilarious:

Har veldig mye utstyr vi har tatt vare på fra ungene vi har fra før :) Og har også familie vi arver/låner av. Så blir ikke store utgiften om det blir gutt! Jente derimot må vi evt shoppe til :p For her er alle våre 4 minste i nær familie gutter.

Har kun klær egentlig.. eller har vugge,sprinkelseng, vippestol også når jeg renker meg om :) tatt vare påbdet meste av klær etter en jente og en gutt :) men det er endel år siden,så nå gjennomgås å se om det er brukbart. Prøver påben attpåklatt :p

Har veldig mye utstyr vi har tatt vare på fra ungene vi har fra før :) Og har også familie vi arver/låner av. Så blir ikke store utgiften om det blir gutt! Jente derimot må vi evt shoppe til :p For her er alle våre 4 minste i nær familie gutter.
Fint å slippe større utgifter :)

Har spart på det meste fra førstemann, mangler bare stellebord og en til tripp trapp stol. Også supplere med littegranne klær, alltid fint med noe nytt.

Har spart på det meste fra førstemann, mangler bare stellebord og en til tripp trapp stol. Også supplere med littegranne klær, alltid fint med noe nytt.
Våres er så store, så det holder med de to tripptrappene vi har :) kanskje jeg velger å male de for å friske litt opp da :)

Vi skal kjøpe ny seng for den var blitt utslitt, madrass, bilstol til baby og vippestol uansett da :) Men det tror jeg er det eneste store vi trenger.

Nei. Har kvitta meg med alt etter de to første. Skulle jo ikke ha flere barn:P

Vi har noe igjen fra di forige barna, men svært lite. Vi har vært i en veldig vanskelig økonomisk situasjon det siste året etter at mannen mistet jobben fordi firmaet flyttet kontoret til en annen by og flytting var uaktuelt for oss. Han fikk ny jobb, men med over 200k mindre i årslønn... Dermed måtte vi selge alt vi kunne selge for å ikke miste huset, selv om vi hele tiden planla flere barn. Har ordna seg nå da :-)
Så vi må heller kjøpe nytt når jeg får engangsstønaden. Blir ingen innkjøp av noe her før den kommer, og da må jeg jo først være gravid og ett stykke på vei.

Har ganske mye, men kommer til å kaste mye nå. Og heller kjøpe nytt om vi lykkes.
Føler alt som ligger å venter jinxer oss.
Dessuten er nå barneseter vi fikk/arvet da jeg ble gravid i 2017(mistet), de er utgått på dato. Så tar vare på noen ting, men skal kaste en god del.

Har to barn fra før, men har minimalt med utstyr. Solgte unna etter nr to ;)

Back
Topp