Har du samme syns som ABB?

Norge for Nordmenn - I ALLE farger!

Juliette skrev:

Frøken Hege skrev:
Slutter med å svare at jeg er enig med ALT Senator Malin skriver her. Du er ikke alene om dine synspunkt!

OG- det må jo være lov å ha forståelse for at folk er forkjellig.
Man kan jo være en knakende god person og likanes selv om man ikke mener som alle andre.

Jeg forstår faktisk ikke hva som er problemet basert på hennes redegjørelser. Ikke ønsker jeg å akseptere at takhøyden for slike holdningen er blitt mye høyere heller. Hvorfor skal det være greit med generalisering og stigmatisering? Her angripes enkeltmennesket for å bure seg inne, ikke kunne språket mm., og blir brukt som årsaksforklaring til en generell skepsis en selv har utviklet til millioner av mennesker i verden. Jeg liker heller ikke tonen i innleggene. Jeg syns den er aggressiv og svært nedlatende i omtalene av personene. Det er IKKE greit å være generelt skeptisk til utlendinger basert på noen få, personlige erfaringer. Hvis en lener seg tilbake på de få erfaringene og ikke gidder og lære mer, så får en takke seg selv for egen misnøye.

ABB slaktet på brutalt vis ned barn, unge og voksne på bakgrunn av et forvridd menneskesyn. Det vi ønsker etter denne tragedien er økt samhold og toleranse, ikke mer fremmedfrykt og skepsis. Dere må gjerne være uenige i politikken, men da får dere nesten snakke om det og ikke enkelttilfeller

Men når Ludine skriver:

"Blir litt skremt av menneskesynet til enkelte. Ikke bra å ha et sånt menneskesyn og sånne holdninger når man skal jobbe med mennesker. Litt empati og kunnskap hjelper godt på!

Folk må jo få lov til å ha ulike meninger og holdninger. Det er et diskusjonsforum dette!

Men i mine ører lyder det litt slik: Jeg gidder ikke være politisk korrekt, så jeg sier det rett fra levra, det er kult. Jeg er skeptisk. Sånn er jeg bare, sånn kommer det alltid til å være. Jeg gidder ikke diskutere det.

Javel. Men det gir jo ingen videre mening annet enn å bekrefte sine egne begrensninger ift tema.

tindra skrev:

Frøken Hege skrev:
Slutter med å svare at jeg er enig med ALT Senator Malin skriver her. Du er ikke alene om dine synspunkt!

Man kan jo være en knakende god person og likanes selv om man ikke mener som alle andre.

Signerer!
..og er det noe verre å dele Senator Malin sitt syn enn å støtte opp om Krekar?

Ja, det er det.

Dollface skrev:

Frøken Hege skrev:

Juliette skrev:

Senator Malin skrev:

©Smartass skrev:

Senator Malin skrev:

Ja men for å kunne snakke med sine norske naboer bør de kunne norsk! Og det er ikke mitt ansvar. Jeg kan godt snakke med masse innvandrere jeg, på norsk. Jeg orker ikke føre en gebrokken engelsk/afrikansk/kurdisk ++ samtale jeg bare skjønner halvparten av. 

*F9z* 

Skjønner greia. Integrere seg først. Så henge med folka etterpå. 
Nesten så vi kunne hatt en sånn integreringsanstalt med statlige ansatte :)

Den var vanskelig å forstå den? Er det veldig unaturlig å kreve at en innvandrer skal kunne basic norsk? Nei! Han fungerer jo ikke i hverdagen om han ikke mestrer språket. Det er ikke snakk om å snakke flytende her, men gjøre seg forstått. Jeg er fullt klar over at norsk er et vanskelig språk, men ingen er så dumme at de ikke klarer å lære seg litt hvertfall. Det flytende kommer med årene - ved hjelp av oss som snakker norsk som morsmål.

Hva synes du om nordmenn i Spania, da? Snakker de bra spansk, eller engelsk for den del. Og ikke minst, -ingen kulturkræsj der?

Tenker du at vår kultur er  bedre enn andres?

Nordmenn i Spania kan ofte spansk, eller gjør seg forstått på engelsk. De sitter ikke inne i egen stue og sturer, da kan de jo liksågodt bo i Norge...

Nei, men de lager seg egne norske ghettoer, der de okkupperer gatene på 17mai, går i tog og markerer nasjonaldagen - istedenfor å sette seg på flyet hjem og feire her hjemme.. det er ikke som om det er krig og elendighet og fare for eget liv om de kommer hit, slik det er for endel innvandrere som kommer til Norge.
I tillegg klager vi og griner vi over alle disse "innvandrerbutikkene" som poffet opp på 80tallet.. men hva er det i Spania da? Dagbladet og brunost på annahvert hjørne? KJeeeeeeeempespanskt vettøh....
Og det er ikke bare i Spania.. Onklen og tanta mi kjøpte seg nettopp leilighet i Tyrkia. I et boligkompleks der det omtrent bare bor nordmenn..
Hvis jeg vil dra på ferie for å treffe naboen, så leier jeg meg ei campingvogn og blir der hele ferien liksom...

Jeg sier ikke at jeg er for åpne grenser, men jeg sier at vi bør kanskje se på oss selv før vi kritiserer de som kommer hit.. vi er ikke hakket bedre - om man kan si det på den måten.. Vi invaderer og tar oss til rette vi, like mye som det vi mener "de" gjør her...

men nå sier jo malin at heller ikke dette er greit. eller det er jo ikke fælt om de har brunost i spania...men man må ta del i det spanske miljøet og kulturen og språket. Nordmenn generelt er ikke hakket bedre nei! Det har ikke noe med hvilken nasjonalitet eller religion man har, men enkeltpersoner som enten velger å integrere seg eller ikke. De som synes integreringen er for dårlig i norge synes den er for dårlig i spania også. jeg blir flau av å være norsk når jeg ser den "norske kulturen" i spania. som en palestisk kamerat av meg også sier om mange fra sitt land som bor her...

©Smartass skrev:

tindra skrev:

Frøken Hege skrev:

Signerer!

Ja, det er det.

absolutt ikke! nå snakker jeg om sm sine meninger ikke abb.

Mrs Lutz skrev:

©Smartass skrev:

tindra skrev:

Frøken Hege skrev:

Signerer!

Ja, det er det.

Joda, det er det. Men off topic.

©Smartass skrev:

Mrs Lutz skrev:

©Smartass skrev:

tindra skrev:

Frøken Hege skrev:

Signerer!

Ja, det er det.

Joda, det er det. Men off topic.

Du vil ha forståelse for at du støtter Krekar, men kan ikke forstå at vi har pittelitt forståelse for et par av meningene til ABB?

Mrs Lutz skrev:

©Smartass skrev:

tindra skrev:

Frøken Hege skrev:

Signerer!

Ja, det er det.

Sign. Føler i det hele tatt at denne tråden er "typisk norsk", er ikke lov å mene noe annet enn det de røde mener, og er man det minste høyrevridd eller har meninger som ikke er i samsvar med det som her til lands er "riktig" er man ikke vel bevart og i det hele tatt.. Jeg forsvarer ikke Breiviks handlinger, de er forkastelige, ikke forsvarer jeg alt det ekstreme  han mener heller, men mener der er små innslag av såkalte poenger i noe av det han sier.

©Smartass skrev:

tindra skrev:

Frøken Hege skrev:

Signerer!

Ja, det er det.

Jaha? Begge er ekstreme i hver sin retning, begge er går under betegnelsen terrorister. Hvorfor er Breiviks ideologi verre enn Krekars? Fordi du er tilhenger av hans ideologi?

Og bare for å understreke, jeg er ikke tilhenger av ideologien til noen av de.

EBmam skrev:

Mrs Lutz skrev:

©Smartass skrev:

tindra skrev:

Frøken Hege skrev:

Signerer!

Ja, det er det.

Sign. Føler i det hele tatt at denne tråden er "typisk norsk", er ikke lov å mene noe annet enn det de røde mener, og er man det minste høyrevridd eller har meninger som ikke er i samsvar med det som her til lands er "riktig" er man ikke vel bevart og i det hele tatt.. Jeg forsvarer ikke Breiviks handlinger, de er forkastelige, ikke forsvarer jeg alt det ekstreme  han mener heller, men mener der er små innslag av såkalte poenger i noe av det han sier.

"holder" man med abb er man syk/stemmer frp og kan ikke se lenger enn sin egen nese

holder man med krekar og vil ha alle inn i landet, lyse som mørke, muslimer og andre trosretninger- da er man sympatisk og ser det beste i alle. og ønsker et multikulturellt samfunn uansett?

er hvertfall sånn det virker som i denne tråden

Frøken Hege skrev:

Du vil ha forståelse for at du støtter Krekar, men kan ikke forstå at vi har pittelitt forståelse for et par av meningene til ABB?

Jeg har ingen forståelse for at man valger å knytte det opp mot ABB, nei.

Juliette skrev:
Men i mine ører lyder det litt slik: Jeg gidder ikke være politisk korrekt, så jeg sier det rett fra levra, det er kult. Jeg er skeptisk. Sånn er jeg bare, sånn kommer det alltid til å være. Jeg gidder ikke diskutere det.

Javel. Men det gir jo ingen videre mening annet enn å bekrefte sine egne begrensninger ift tema.

Men det er jo akkurat det TS spør om - hva folk mener om temaet! De første sidene i tråden viste jo nesten utelukkende svar fra de som absolutt ikke har "innvandringskritiske" meninger i det hele tatt. Og avstemningsreaultatet over her viser jo noe litt annet. Handler vel ikke om at noen synes det er kult å si om man mener noe annet enn flertallet her inne, det er ikke alltid så gøy det faktisk. Det handler vel om at avstemningen og svarene her inne ikke stemte overens, og da påpekte noen det.
Og såvidt jeg ser har jo temaet blitt diskutert en del også nå, men jeg har ikke lest alt så jeg vet ikke hva du sikter til når du sier noen ikke gidder å diskutere:)

Og igjen, uten at jeg har lest alle innleggene enda - jeg er nokså enig med SenatorMalin når hun sier hun mener at Norge tar i mot for mange innvandrere mtp at integreringen er for dårlig...

MiLfYwAy skrev:

Jaha? Begge er ekstreme i hver sin retning, begge er går under betegnelsen terrorister. Hvorfor er Breiviks ideologi verre enn Krekars? Fordi du er tilhenger av hans ideologi?

De to kan da overhodet ikke sammenlignes!
Hverken i "ideologi" eller som "terrorister".

©Smartass skrev:

Frøken Hege skrev:

Jeg har ingen forståelse for at man valger å knytte det opp mot ABB, nei.

Det var vel det som ble ganske så feil i denne tråden mener jeg da - at vi skulle knytte noe som helst opp mot ABB.

LillianneLie skrev:

Det var vel det som ble ganske så feil i denne tråden mener jeg da - at vi skulle knytte noe som helst opp mot ABB.

Ja..
Og de menignene og holdningene som kommer fram hos enkelte, selv om jeg syns de er ræva, så er det overhodet ikke lik ABB sine! Heldigvis.
Så da syns jeg enkelte burde tenke seg litt om, hvordan de legger fram sine egne synspunkt.

©Smartass skrev:

MiLfYwAy skrev:

Den ene er radikal muslim og mener at alt vestelige land står for er helt forkastelig og har ganske så rasistiske meninger mot vestelige land og mennesker. Mens abb er radikal høyere og mener helt motsatt. At alt som ikke er vestelige er forkastelig og har ganske så sterke rasistiske meninger mot den ikke vestelige kulturen og menneskene. Begge har til felles at de er terrorister og har drept uskyldige mennensker. Ser ikke forskjellen der altså, de er like ille å støtte krekar som abb!

søteste skrev:

©Smartass skrev:

MiLfYwAy skrev:

Den ene er radikal muslim og mener at alt vestelige land står for er helt forkastelig og har ganske så rasistiske meninger mot vestelige land og mennesker. Mens abb er radikal høyere og mener helt motsatt. At alt som ikke er vestelige er forkastelig og har ganske så sterke rasistiske meninger mot den ikke vestelige kulturen og menneskene. Begge har til felles at de er terrorister og har drept uskyldige mennensker. Ser ikke forskjellen der altså, de er like ille å støtte krekar som abb!

Skulle akkurat til å poste ett svar som var ganske likt, men henger meg heller på her og sier bare enig!

søteste skrev:

©Smartass skrev:

MiLfYwAy skrev:

Det er da ikke sant, det du sier nå! Kan godt ta dette i en annen tråd.

Nei jeg vet at du ikke mener det er sant, men har ikke tenkt å ta diskusjonen med deg denne gangen også;) Vet at du forsvarer han og mener at han ikke har gjort noe galt.

Back
Topp