Har du samme syns som ABB?

Senator Malin skrev:
Ja det har jeg. Dere er noen jævla kyllinger som ikke tørr å innrømme det. Ikke kom her å si at alle her inne foruten meg og èn til, er imot ALT Breivik står for og har sagt. 

Fyren er gal, men han har noen "poenger".

Sign!!

Senator Malin skrev:
Ja det har jeg. Dere er noen jævla kyllinger som ikke tørr å innrømme det. Ikke kom her å si at alle her inne foruten meg og èn til, er imot ALT Breivik står for og har sagt. 

Fyren er gal, men han har noen "poenger".

Enig med du!!

Er det virkelig så vanskelig å skjønne at jeg synes Norge tar imot for mange og at oppfølgingen av de er dårlig? 

Altså, om Norge og staten hadde vært bedre på språkopplæring, integrering og lignende hadde jeg kanskje ikke hatt disse meningene.  

Men så lenge det bor X-antall innvandrere (ta bort svenskene, vet de er mange) som verken kan norsk, knapt går utendørs og er sosial og ikke viser interresse i det hele tatt for å integreres synes jeg ikke Norge kan ta imot så mange. De klarer jo ikke følge opp de vi allerede har.

Og jeg er ikke fan islam av forskjellige grunner og dermed liker jeg heller ikke at det kommer så mange utenlandske muslimer hit. Det dere tror på og står for, står stikk i strid med mange av det nordmenn står for. Det blir kulturkræsj.

Det er ikke statens ansvar å integrere. Det er ditt og mitt ansvar! 

Vi er nok mange som er skeptisk til innvandingspolitikken.

Men "har du samme syn som ABB?" blir nok gaaaanske vidt og tabu for at mange vil stå frem.

Han er ekstrem. Med stor E. Alt er negativt og ce-razy i denne kategorien.

Ikke rart det blir "kulturkræsj" med de holdningene der. Du høres ikke akkurat spesielt imøtekommende ut. Hvor mange muslimer har du kjent godt, egentlig?

*Meya* skrev:

Åja. Så det er jeg som skal arrangere (obligatorisk) norskkurs? Jeg som skal hjelpe de i jobb?

Da har jeg misforstått.

Juliette skrev:
Ikke rart det blir "kulturkræsj" med de holdningene der. Du høres ikke akkurat spesielt imøtekommende ut. Hvor mange muslimer har du kjent godt, egentlig?

Nei, i og med at jeg har vokst opp på ei lita bygd som en gang på tidlig 2000-tall tok inn maaaaasse afgahanere hvor 8 gikk i klassen min, vil jeg påstå jeg har vokst opp med noen.

Ellers har jeg 2 i klassen min nå som jeg har gått 3 år med og ei mor i barnehagen jeg snakker litt med.
Og jeg sier fortsatt, kulturkræsj.

Jeg er kanskje ikke imøtekommende på den måten dere på BV er, men sånn er jeg. 

Senator Malin skrev:

*Meya* skrev:

Åja. Så det er jeg som skal arrangere (obligatorisk) norskurs? Jeg som skal hjelpe de i jobb?

Da har jeg misforstått.

Nei, men integrering er ikke å få 600 timer norskkurs og hjelp til å finne seg en jobb. Integrering går på å få bruke norsken de har lært, med å snakke med norske naboer, gå hjem til andre foreldre i barnehagen, sitte på lekeplassen og ikke bare bli skult på, møtes på samme arenaer som du og jeg, uten å bli kikket rart på og aldri snakket til. DET er integrering. Selv om jeg egentlig ikke liker begrepet, men er mere for INKLUDERING, men ser jo det blir vanskelig, når det sitter folk med mye rare holdninger rundt om kring. 

Jeg frykter absolutt ikke å leve i et multikulturelt samfunn, så lenge alle befinner seg med de lover og regler som finnes. Desverre er det mye fokus på muslimer og f.eks konemishandling, voldtekter, tvangsekteskap, ran osv. Det vi burde rydde opp i først er å skille disse tinga, og fordømme enkelt personene som har begått lovbrudd uavhengig av religion og nasjonalitet.

*Meya* skrev:

Senator Malin skrev:

*Meya* skrev:

Åja. Så det er jeg som skal arrangere (obligatorisk) norskurs? Jeg som skal hjelpe de i jobb?

Da har jeg misforstått.

Nei, men integrering er ikke å få 600 timer norskkurs og hjelp til å finne seg en jobb. Integrering går på å få bruke norsken de har lært, med å snakke med norske naboer, gå hjem til andre foreldre i barnehagen, sitte på lekeplassen og ikke bare bli skult på, møtes på samme arenaer som du og jeg, uten å bli kikket rart på og aldri snakket til. DET er integrering. Selv om jeg egentlig ikke liker begrepet, men er mere for INKLUDERING, men ser jo det blir vanskelig, når det sitter folk med mye rare holdninger rundt om kring. 

Ja men for å kunne snakke med sine norske naboer bør de kunne norsk! Og det er ikke mitt ansvar. Jeg kan godt snakke med masse innvandrere jeg, på norsk. Jeg orker ikke føre en gebrokken engelsk/afrikansk/kurdisk ++ samtale jeg bare skjønner halvparten av. 

Og de muslimene jeg vet av, både gjennom skole og bhg er ikke de som stiller opp mest på sosiale sammenkomster. Så det der går begge veier. De må svelge sine kameler og ha seg ut og vi som "norske" svelge våre å behandle de på "samme måte" som vi ville gjort med en etnisk nordmann.

Senator Malin skrev:

Ja men for å kunne snakke med sine norske naboer bør de kunne norsk! Og det er ikke mitt ansvar. Jeg kan godt snakke med masse innvandrere jeg, på norsk. Jeg orker ikke føre en gebrokken engelsk/afrikansk/kurdisk ++ samtale jeg bare skjønner halvparten av. 

*F9z* 

Skjønner greia. Integrere seg først. Så henge med folka etterpå. 
Nesten så vi kunne hatt en sånn integreringsanstalt med statlige ansatte :)

©Smartass skrev:

Senator Malin skrev:

*F9z* 

Den var vanskelig å forstå den? Er det veldig unaturlig å kreve at en innvandrer skal kunne basic norsk? Nei! Han fungerer jo ikke i hverdagen om han ikke mestrer språket. Det er ikke snakk om å snakke flytende her, men gjøre seg forstått. Jeg er fullt klar over at norsk er et vanskelig språk, men ingen er så dumme at de ikke klarer å lære seg litt hvertfall. Det flytende kommer med årene - ved hjelp av oss som snakker norsk som morsmål.

Senator Malin skrev:

Juliette skrev:

Nei, i og med at jeg har vokst opp på ei lita bygd som en gang på tidlig 2000-tall tok inn maaaaasse afgahanere hvor 8 gikk i klassen min, vil jeg påstå jeg har vokst opp med noen.

Ellers har jeg 2 i klassen min nå som jeg har gått 3 år med og ei mor i barnehagen jeg snakker litt med.

Men ingen av disse representerer de du tidligere refererte til: knapt kan norsk, knapt går utenfor døra, ikke er sosiale.....

Senator Malin skrev:

Den var vanskelig å forstå den? Er det veldig unaturlig å kreve at en innvandrer skal kunne basic norsk? Nei! Han fungerer jo ikke i hverdagen om han ikke mestrer språket. Det er ikke snakk om å snakke flytende her, men gjøre seg forstått. Jeg er fullt klar over at norsk er et vanskelig språk, men ingen er så dumme at de ikke klarer å lære seg litt hvertfall. Det flytende kommer med årene - ved hjelp av oss som snakker norsk som morsmål.

Nettopp :) Og de fleste lærer seg da norsk. :) Og det flytende kommer seg med årene hos de fleste, hos noen ikke.
Syns ikke du skal bruke ABB som referanse når du presenterer holdningene dine i framtiden. Han er en syk syk mann.
De få tingene dere kan være enige i, finner du også hos andre. Bruk de som referanse heller. Frp for eksempel.

Senator Malin skrev:

©Smartass skrev:

Senator Malin skrev:

*F9z* 

Hva synes du om nordmenn i Spania, da? Snakker de bra spansk, eller engelsk for den del. Og ikke minst, -ingen kulturkræsj der?

Tenker du at vår kultur er  bedre enn andres?

Juliette skrev:

Senator Malin skrev:

Juliette skrev:

Men ingen av disse representerer de du tidligere refererte til: knapt kan norsk, knapt går utenfor døra, ikke er sosiale.....

Foreldrene til disse jeg gikk på u.skolen med, snakket ikke norsk. Møtte ikke opp på ting som ble arrangert av skolen, heller ikke barna. De fikk heller ikke komme på besøk hos oss andre selv om de ble invitert masse.  De jeg går i klasse med nå, har òg slike foreldre. Fedrene jobber og mødrene er hjemmeværende på n`te året og kan ikke nesten ikke norsk. Jeg føler bare det der går igjen. Greit å være hjemmeværende altså, men de burer jo seg inne.

Hun jeg møter i barnehagen blir jeg oppriktig glad over. Hun er på skole hver dag og har kommet seg betrakelig bare de siste månedene mtp. språk og sosial omgang, så hun er det eneste unntaket her.

©Smartass skrev:

Senator Malin skrev:

Nettopp :) Og de fleste lærer seg da norsk. :) Og det flytende kommer seg med årene hos de fleste, hos noen ikke.
Syns ikke du skal bruke ABB som referanse når du presenterer holdningene dine i framtiden. Han er en syk syk mann.
De få tingene dere kan være enige i, finner du også hos andre. Bruk de som referanse heller. Frp for eksempel.

Jeg bruker ikke ABB. Jeg støtter ingenting av det han har gjort og det har jeg heller ikke skrevet her. Jeg sa bare at noen av "poengene" hans ikke var helt fjerne. Det ble spurt her om vi delte samme meninger, og noen få meninger deler jeg. Og de har jeg sagt - Mange muslimer inn til Norge, ikke nødvendigvis så bra. 

Resten av vrøvlet han prater om får han ha for seg selv, det er bare avskyelig.

Og btw.. Jeg stemmer ikke FRP, tro det eller ei :P

Senator Malin skrev:
Er det virkelig så vanskelig å skjønne at jeg synes Norge tar imot for mange og at oppfølgingen av de er dårlig? 

Altså, om Norge og staten hadde vært bedre på språkopplæring, integrering og lignende hadde jeg kanskje ikke hatt disse meningene.  

Men så lenge det bor X-antall innvandrere (ta bort svenskene, vet de er mange) som verken kan norsk, knapt går utendørs og er sosial og ikke viser interresse i det hele tatt for å integreres synes jeg ikke Norge kan ta imot så mange. De klarer jo ikke følge opp de vi allerede har.

Og jeg er ikke fan islam av forskjellige grunner og dermed liker jeg heller ikke at det kommer så mange utenlandske muslimer hit. Det dere tror på og står for, står stikk i strid med mange av det nordmenn står for. Det blir kulturkræsj.

du skrev det her

Back
Topp