Har du planer for fødselen din?

Ja! Å dusje ganske kjapt etter fødsel og få ny skjorte var også veldig viktig for meg begge forrige gangene. Jeg har lovet meg selv å ta vare på meg selv både før og etter fødsel. Dusja og sminka meg før vi kjørte til sykehus. Var også kledd i fine, men komfortable klær. Til etter fødsel kjøpte jeg nye, myke joggebukser, gensere, nye fargerike truser til etter-bleie periode :hilarious:. Følte meg som et menneske rett og slett :p
Jeg kjører på med sykehus trusene denne gangen også:hilarious: bruker ikke truser til vanlig, så jeg gidder faktisk ikke å kjøpe en hel haug. Nest siste dagen på barsel sist gang skulle en barnepleier komme inn med ren truse og skjorte. Ho kom med 10 truser og 3 skjorter. Tok de med hjem jeg:hilarious: sa selvfølgelig ifra om at jeg ikke trengte så mange, men hun bare smilte å sa at renselsen kom til å være ganske lenge :dead: tok det som ett hint å pakket det i baggen;) er flere på det sykehuset som har fått med seg en goodiebag på vei hjem med truser, bleie/tykke bind for noen dager, purelan og de vaskeklutene de bruker til bleieskift/bading. Slik at man ikke må stresse med å reise på apotek osv:happy:
 
Ja, kommer til å skrive fødebrev. Gjorde det sist og jeg tror det var veldig "effektivt". Dog syns jeg det var vel så mye til hjelp for meg selv, få satt ord på ting.

Det aller viktigste å få med er at jeg var igjennom en dødfødsel som gikk fryktelig fort (igangsatt) når den gikk igang, og det var nummeret før far måtte ta imot selv (jordmor løp bare rundt, undersøkte ikke hvor langt jeg var underveis og bare kaos! Krever derfor hyppig tilsyn. Andre fødsel gikk også rimelig kjapt (ikke for fort, 4,5-5 timer fra de tok vannet) så greit de er obs på at det kan gå fort. Jordmor denne gang ble overrasket over at riene var så effektive, ut fra det hun så på skjermen. Flink kropp. :p
 
Ja, kommer til å skrive fødebrev. Gjorde det sist og jeg tror det var veldig "effektivt". Dog syns jeg det var vel så mye til hjelp for meg selv, få satt ord på ting.

Det aller viktigste å få med er at jeg var igjennom en dødfødsel som gikk fryktelig fort (igangsatt) når den gikk igang, og det var nummeret før far måtte ta imot selv (jordmor løp bare rundt, undersøkte ikke hvor langt jeg var underveis og bare kaos! Krever derfor hyppig tilsyn. Andre fødsel gikk også rimelig kjapt (ikke for fort, 4,5-5 timer fra de tok vannet) så greit de er obs på at det kan gå fort. Jordmor denne gang ble overrasket over at riene var så effektive, ut fra det hun så på skjermen. Flink kropp. :p
Så trist lesing!:smiley-angry017
Håper alt blir bedre denne gangen:Heartred
 
Skal du skrive fødebrev?
Er det noe du vet du kommer til å gi beskjed til jordmor om?
Tar du alt som det kommer, eller "planlegger" du fødslen i hodet?

Har vært igjennom en fødsel før så vet litt mer hva jeg går til denne gangen føler jeg. De to fødslene kan bli helt forskjellig så klart så nytter jo ikke å planlegge ned i detalj. Ønsker primært å føde uten epidural som sist med mindre det ikke drar ut. Synes badekar var god smertelindring så vil gjerne prøve det igjen. Ellers vil jeg ta det som det kommer. Forrige fødsel var ganske rask så usikker på hva jeg vil rekke.
 
Etter 2 fødsler som har gått fram på to ekstremt forskjellige måter så tror eg ikkje at eg skal planlegge noe. Tar det heller litt som det kommer. :)
 
Jeg må ha kontroll selv på alt. Lystgass må jeg ha, det funker helt supert for meg. På siste fødsel tok det 40 min fra 3 cm til lille gutt var ute. Så regner med at det går fort nå også. Det er så ekstremt intenst at jeg må liksom jobbe selv med alt.... Og har kjempe god støtte i mannen min da :)
 
Min plan: prøve å rekke sykehuset OG håpe den blivende pappaen er hjemme, så han rekker å bli med :Heartbigred
 
Jeg skrev ikke fødebrev sist gang og er usikker på om jeg gjør det denne gangen. Det jeg vet er at jeg vil være forsiktig med epidural siden det gjorde meg sengeliggende et døgn etter fødsel sist. Og lystgass gjorde meg kjempekvalm.
Jeg tenker også på badekar siden jeg har hørt så mange fine opplevelser med det. Sist gang fikk jeg ikke muligheten til det.
Ellers blir det nok å ta mye som det kommer:)
 
Nå når vi vet at vi venter to aner jeg ikke hva veien videre blir..
Fryktelig spent!!
Antar sjansen er stor for keisersnitt.
 
Jeg har fremdeles fødebrevet som jeg skrev i fjor så tror jeg vil ha det med men bare tilføre ett par ting. Jeg har to veldig tøffe og raske fødsler så er jo begrenset hva jeg klarer å gi av info så kan være godt for personalet å vite hvordan jeg vil ha det :)
 
Aldri skrevet fødebrev, og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller. Tar det som det kommer :)

Hatt to raske fødsler, (2,5 timer fra første rie, og litt over 1 time fra første rie) så må vel kanskje legge en liten plan rundt det. Tror kanskje jeg regnes som førstegangsfødende igjen nå? Ca. 8 år siden forrige fødsel i januar.

Hadde vært fint å prøve badekar, men vet jeg helst vil opp å gå under riene, så tviler på at det er vits :p

Aldri hatt tid til smertestillende, men det er et ønske om fødselen drøyer.
Du er nok ikke å regne som førstegangs,..
Jeg har 8 år i mellom n2 og nr 3, det ble ennå raskere.. 1 t og 45 min med rier
Lykke til!!
 
Vet ikke om jeg vil ha vaginal fødsel en gang jeg :( fødselen syns jeg var forferdelig ... men er nok fordi jeg hadde rier i to døgn, og når jeg kom på sykehuset tok det 14 timer! Brukte tid på å åpne meg, pulsen til gutten min gikk ned, han ble tatt med vakuum , navlestreng to ganger rundt halsen, morkaken min ville ikke ut så jeg ble sendt ned på operasjon :(

Rett og slett fødselsangst har jeg... <3
 
Har ingen direkte planer... aldri skrevet fødebrev men snakket godt med jordmor begge gangene før fødselen startet skikkelig.
hadde det med første men lærte fort att kroppen har jeg ikke kotroll over..
Ville føde i badekar og skulle stå på kne og hvertfall ikke ha noe bedøvelse.
Fødte i seng med all den bedøvelse man kan tenke seg :joyful: ble kvalm av gassen men..

Så nr to ville jeg ha epidural men hun hadde andre planer og kom så fort att de måtte til og med klippe uten bedøvelse :dead: prøvde lysgass men ble dårlig så holdt meg unna denne gang.

Så nå får det gå som det går..
men lyst gass det skal jeg ikke ha, ble så kvalm og uvell att jeg føder heller uten som med nr 2.
Men får jeg ha med far hele veien, og dusje når babyen blir stelt så er jeg mer enn fornøyd. Eneste smertelindring blir såfall epidural.
 
Jeg håper på reprise fra sist, Doula og hjemmefødsel med samme jordmord som har fulgt meg igjennom hele svangerskapet ❤ Det er trygt og godt, de vet hvordan jeg og mannen min er og hvilke ønsker vi har for fødselen:)
 
Kommer nok ikke til å skrive fødebrev, men har klare planer for hva jeg ønsker.
Sist ble jeg satt i gang og epiduralen funket ikke med en gang, så måtte settes på nytt. Det gjorde at jeg mistet følelsen helt på den ene siden. Kjente altså INGEN ting av fødselen! Sånn sett en drøm der og da, men litt angst for fødselen som kommer nå..

Jeg kommer ikke til å bruke lystgass, syns greia med masken osv er litt skummelt.

Men jeg har veldig lyst til å prøve badekar denne gangen, for det fikk jeg ikke sist. Og sterilvannspapler!! Ekstremt vondt når det settes, men sykt digg med en annen smerte enn fra riene - utrolig nok
 
Eneste planen jeg har er å ha med mannen og at jeg ikke skal være like sta på smertestillende denne gangen... Men blir nok en bedre plan etterhvert :)
 
Planer og planer, har i det minste ønsker :p

Først og fremst håper jeg at jeg får føde naturlig på mitt lokalsykehus i stedet for å bli sendt langt avgårde.

Deretter har jeg for tredje gang ønske om å føde i vann, krysser fingrene for at alle gode ting er 3 :hilarious:

Utenom det er det foreløpig blankt :D
 
Har ingen anelse om hva jeg går til annet en det jeg har sett på fødeavdelingen så er veldig avslappet til hele greia så langt, å har ingen plan i det hele tatt.
tenker det er så lenge til. Men går kanskje fort å bekymringene å forventingene kommer vel etterhvert.
Jeg vet ikke helt hva et fødebrev er en gang :angelic:
 
Back
Topp