Har du ekte pels?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
På jakken din? For eksempel på hette? Uggs? Eller dunjakke?

Og hva er grunnen til at du har/ikke har?

Last edited by a moderator:
Nei

Har en mooseknuckles jakke. Usikker på pelsen om den er ekte eller ikke.
Men har brukt ekte pels også jeg, men ikke kjøpt selv. Men gave er gave, og å kaste den gjør jeg ikke. Da har nå hvertfall stakkars dyret dødd forgjeves

Ja, har arvet en minkpelskåpe etter farmor. Bruker den ikke, men kommer ikke til å kaste den.

Nei, tror ikke jeg har eid noe med ekte pels på. Ser ingen grunn til det.

Nei. Jeg er imot pelsdyrnæringen som følge av at mange av dyrene lever under uverdige forhold.

Dere som sier nei, pga pelsdyrindustrien, bruker dere ullundertøy? Har dere dunjakke? Det blir litt samme greia for meg...

Har ingenting med ekte pels. Har noen ting med dun, men kun merker der de garanterer at dunen er plukket fra døde fugler, avlivet for matformål.

Har ingenting med ekte pels. Har noen ting med dun, men kun merker der de garanterer at dunen er plukket fra døde fugler, avlivet for matformål.

Men kan dette bevises da? For det florerer jo av videoklipp der de viser misshandling av både alpakka for å lage ullundertøy til barn og voksne, gjess for å fylle dunjakker, sau og lam for å lage for til sko og andre dyr for å lage de berømte hettene, stort sett alle merkene mener pelsen i deres plagg kommer fra jakt der hele dyret blir brukt. Så ikke lett å vite hva man kan stole på :(

Dere som sier nei, pga pelsdyrindustrien, bruker dere ullundertøy? Har dere dunjakke? Det blir litt samme greia for meg...

Du trenger ikke drepe sauen for å bruke ulla. Det blir ikke det samme i det hele tatt. At noen misshandler dyra sine betyr ikke at det skal være sånn.

Du trenger ikke drepe sauen for å bruke ulla. Det blir ikke det samme i det hele tatt. At noen misshandler dyra sine betyr ikke at det skal være sånn.

Jo det er faktisk like ille noen steder jo, sauene blir barbert på en helt forferdelig måte. Noen får også knekkt bena mens ulla dras av for å få med mest mulig ull.

Back
Topp