Har du dårlig syn?

Har -4,0 på ene øyet, -3.75 på andre. Skjeve hornhinner. Også skjeler jeg litt på venstre øyet, om jeg husker rett, men ikke så mye at noen kan se det. Utenom når jeg har feber, da er det vist mye verre.

-1,00 og -0,50, så ikke så veldig dårlig syn

Jeg skjeler i visse situasjoner, ellers ingenting.

Bruker bare lesebriller jeg. Er litegranne nærsynt - tror vel det var -1 og -0,5 eller noe slik? Men nok til å gi meg hovedpine, når jeg sitter ved dataen hele dagen på kontoret. :)

Ca -14, husker ikke nøyaktig lenger det er så høyt at jeg ikke gidder å bry meg om nøyaktig hvor dårlig det er

Kort fortalt, at synsinntrykket er som om jeg skjeler, men at det ikke synes i nevneverdig grad på øynene. Latent skjeling mener jeg det også kalles, usikker.

Jeg har prismer slipt inn i brillene for å korrigere dette, det kan ikke korrigeres med linser har jeg blitt fortalt flere ganger ettersom slike prismer i glasset ikke kan ordnes i linser
Jeg har det samme ;) Latent /skjult skjeling og prismer i brillene.

Selv har jeg -7 og -4 på mine briller. Hadde synsprøve idag.
Pluss skjeve hornhinner og samsynsfeil.

Har du synsfeil?
Ja, jeg er nærsynt (-2 og -3,75), har skjeve hornhinner, skjult/latent skjeling og dårlig samsyn :P

Bruker briller med prismer, linser fungerer dårlig...

Hva mener du med skjult skjeling? Kjenner ikke det begrepet :p

Jeg har ganske krafitig samsynsfeil. Så bruker gjerne noen briller oppå linsene når jeg bruker linser
Skjult skjeling er "utover" skjeling, altså man skjeler ikke inn mot nesen slik de med "vanlig" skjeling gjør. Det skyldes en muskel som er for slapp og gjør at øynene glir litt fra hverandre, men det er ikke lett å se. Kan bli bedre med trening av øynene, men helt borte blir det ikke (i alle fall ikke for de fleste).

Skeive hornhinner og bittelitt langsynt. Ser relativt greit utan briller, men får veldig fort hovudverk viss eg ikkje brukar dei heile tida.

Langsynt og skjeve hornhinner.
+6 på venstre øye, +7 på høyre
Veldig nedsatt syn på høyre.

Hadde -1.75 på begge øynene og litt skjeve hornhinner før jeg tok laseroperasjon.

-1,25 på venstre og -2 på høyre.
Bittelitt skjeve hornhinner, men ikke noe som blir regulert med brillene. Dette er visst helt vanlig fikk jeg beskjed om sist jeg var til sjekk.

Hva er samsynsfeil?

Jeg er nærsynt - 4 og -4,5 pluss sterkt skjeve hornhinner. Brukte kontaktlinser i mange år, men fikk aldri optimalt syn og dessuten andre plager. Må snart ha nye briller, men det er jo så dyrt!

Datteren min fikk nylig briller for å korrigere skjeve hornhinner. Hun skjeler også. Må trolig opereres på det ene øyet.

Samsynsfeil er når synsinntrykket fra øynene ikke stemmer. Det er vel i praksis det samme som skjeling, men alrså for noen av oss uten at det synes

Kjøpte briller med -2.0 i sommer men det er for lite nå. Ser dobbelt med ene øyet. Må ha med sterkere styrke snart.

Synet blir bare dårligere og dårligere hele tiden, har fått beskjed at jeg til slutt kan ende opp blind. :(

Back
Topp