Har -4,0 på ene øyet, -3.75 på andre. Skjeve hornhinner. Også skjeler jeg litt på venstre øyet, om jeg husker rett, men ikke så mye at noen kan se det. Utenom når jeg har feber, da er det vist mye verre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har det samme Latent /skjult skjeling og prismer i brillene.Kort fortalt, at synsinntrykket er som om jeg skjeler, men at det ikke synes i nevneverdig grad på øynene. Latent skjeling mener jeg det også kalles, usikker.
Jeg har prismer slipt inn i brillene for å korrigere dette, det kan ikke korrigeres med linser har jeg blitt fortalt flere ganger ettersom slike prismer i glasset ikke kan ordnes i linser
Ja, jeg er nærsynt (-2 og -3,75), har skjeve hornhinner, skjult/latent skjeling og dårlig samsynSelv har jeg -7 og -4 på mine briller. Hadde synsprøve idag.
Pluss skjeve hornhinner og samsynsfeil.
Har du synsfeil?
Skjult skjeling er "utover" skjeling, altså man skjeler ikke inn mot nesen slik de med "vanlig" skjeling gjør. Det skyldes en muskel som er for slapp og gjør at øynene glir litt fra hverandre, men det er ikke lett å se. Kan bli bedre med trening av øynene, men helt borte blir det ikke (i alle fall ikke for de fleste).Hva mener du med skjult skjeling? Kjenner ikke det begrepet
Jeg har ganske krafitig samsynsfeil. Så bruker gjerne noen briller oppå linsene når jeg bruker linser