Har du dårlig syn?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Selv har jeg -7 og -4 på mine briller. Hadde synsprøve idag.
Pluss skjeve hornhinner og samsynsfeil.

Har du synsfeil?
 
-4,5 og skjev hornhinne på begge øyne.
 
Samsynsfeil og nærsynt, men ikke mer enn sånn 2-3 en plass
 
Nærsynt, -4.50 på venstre og -3.25 på høyre
Skjeve hornhinner og, men ikke så mye at jeg må ha det lagt inn i linsene.
 
Nærsynt. -2.50 på høyre øye og -1.50 på venstre øye.
 
Ja. Samsynfeil, skjeve hornhinner og litt nærsynt. :)
 
"morsomt" å se andre med samsynsfeil, det har jeg liksom ikke vært borti at andre har før.

Jeg har "skjult skjeling".

Forøvrig har jeg fått en sønn med skjeling, uten at jeg vet om det er sammenheng?
 
"morsomt" å se andre med samsynsfeil, det har jeg liksom ikke vært borti at andre har før.

Jeg har "skjult skjeling".

Forøvrig har jeg fått en sønn med skjeling, uten at jeg vet om det er sammenheng?
Tenkte på det samme, knapt noen som har hørt om det engang ute i det virkelige liv.
Jeg og har skjult skjeling, som blir synligere i visse situasjoner.
 
Skjev horninnd og -1 på høyre øye og -0,75 på venstre
 
"morsomt" å se andre med samsynsfeil, det har jeg liksom ikke vært borti at andre har før.

Jeg har "skjult skjeling".

Forøvrig har jeg fått en sønn med skjeling, uten at jeg vet om det er sammenheng?
Hva mener du med skjult skjeling? Kjenner ikke det begrepet :p

Jeg har ganske krafitig samsynsfeil. Så bruker gjerne noen briller oppå linsene når jeg bruker linser
 
Hva mener du med skjult skjeling? Kjenner ikke det begrepet :p

Jeg har ganske krafitig samsynsfeil. Så bruker gjerne noen briller oppå linsene når jeg bruker linser
Kort fortalt, at synsinntrykket er som om jeg skjeler, men at det ikke synes i nevneverdig grad på øynene. Latent skjeling mener jeg det også kalles, usikker.

Jeg har prismer slipt inn i brillene for å korrigere dette, det kan ikke korrigeres med linser har jeg blitt fortalt flere ganger ettersom slike prismer i glasset ikke kan ordnes i linser
 
Kort fortalt, at synsinntrykket er som om jeg skjeler, men at det ikke synes i nevneverdig grad på øynene. Latent skjeling mener jeg det også kalles, usikker.

Jeg har prismer slipt inn i brillene for å korrigere dette, det kan ikke korrigeres med linser har jeg blitt fortalt flere ganger ettersom slike prismer i glasset ikke kan ordnes i linser
Ah ok. For jeg har litt skjeling. Men man må studere det for å se det. Ikke det samme da :p men samsynsfeilen min kan ikke korrigeres med linser, så har egne briller for det i tillegg til linsene på
 
+1,0 og +1,25, husker ikke hvilket øye som har hva :p
Men må ta meg en ny synsprøve etter sv.skapet, ser litt dårlig med brillene jeg har :)
 
-8,5 og -9
Skjeve hornhinner i tillegg
 
-3,75 bruker jeg i linser på begge øyne. Men er egentlig -4 på det ene. Briller må jeg ha enda sterkere.
 
Bruker briller og linser, så ja. -2,25 på det ene og -2,75 på det andre+skjeve hornhinner
 
Back
Topp