Har du byttet til vinterdekk?

Du skrev at det ikke er lov til å kjøre med piggdekk enda, men det er ikke lov til å kjøre med sommerdekk på snø uansett dato ;)

Nei, det skrev jeg ikke. Jeg skrev at du må ta de av og på ettersom forholdene ikke er slik at det er piggdekkføre nå.
Sommerdekk kan du kjøre med hele året, men du skal sko bilen etter forholdene, så da får su la bilen stå når det er vinterføre.
Det gjelder altså piggdekk på sommerføre også, ikke lov å kjøre med piggdekk på bare veier før 1 november med unntak av Nordland, Troms og Finnmark. De har lov fra 16 oktober, så heller ikke de kan kjøre rundt med piggdekk på bart føre nå. :)
 
Nei, det skrev jeg ikke. Jeg skrev at du må ta de av og på ettersom forholdene ikke er slik at det er piggdekkføre nå.
Sommerdekk kan du kjøre med hele året, men du skal sko bilen etter forholdene, så da får su la bilen stå når det er vinterføre.
Det gjelder altså piggdekk på sommerføre også, ikke lov å kjøre med piggdekk på bare veier før 1 november med unntak av Nordland, Troms og Finnmark. De har lov fra 16 oktober, så heller ikke de kan kjøre rundt med piggdekk på bart føre nå. :)

Jeg kjører piggdekk på isete vei til jobb på morgenen, og bytter ikke før jeg drar hjem fra jobb. Om man skal være helt firkanta må jeg stoppe helvveis og bytte fra sommerdekk til vinterdekk kl 6 på morgenen da. Haha.
 
Vi byttet på søndag. Da har jeg kjørt flere turer til jobb med 2grader ute så ingenting å vente med :)
 
Jeg kjører piggdekk på isete vei til jobb på morgenen, og bytter ikke før jeg drar hjem fra jobb. Om man skal være helt firkanta må jeg stoppe helvveis og bytte fra sommerdekk til vinterdekk kl 6 på morgenen da. Haha.

Så firkantete er ingen heldigvis :) her har politiet oppfordret til dekkskift i media, så da følger vi jo det :)
 
Skal ordne det neste uke
 
Ikke trengt å bytte enda :) Har piggfrie dekk på vinteren :)
 
Har bytta på jobbilen, den har pigg - men vi kan risikere å dra oppover fjellet på kort varsel, så kan ikke la være. Privatbilen sikter vi på å bytte neste helg, der er det piggfritt da.
 
Har faktiskt glemt å skifte ifra vinterdekk til sommerdekk på ene bilen. Sier litt om småbarnstilværelsen
 
Ja [emoji4] kjører piggfritt
 
Så lenge man har piggfrie kan man bytte nå.

Jeg har pigger og må vente litt ellers blir dekka slitt. Vært noen dager med så vidt minus grader men tørt på veiene. Meldt litt varmere utover nå
 
Kjører med piggdekk om vinteren, men har ikke byttet da temperaturen fremdeles ligger på rundt 9-10 grader.
 
Lagt om til piggfritt idag[emoji4] eller mannen har gjort det..
 
Jeg har piggdekk og har ikke lagt om enda. Her vi bor er det snø i fjellet, men 5-7 varmegrader på veiene om morgenen. Har permisjon enda også, og da er det ekstremt sjelden vi er ute med bilen tidlig på morgenen.
 
Vi har piggdekk og byttet over til vinterdekk idag.
 
Back
Topp