Har du byttet til vinterdekk?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Kjører du med eller uten pigger?

Jeg byttet til piggdekk i går :)
 
Mannen skal skifte på hovedbilen i dag
 
Nei, vi har piggdekk, men det er jo sånn gjennom døgnet 3-13 grader, i min våkne tid 5-13 grader om ikke enda varmere så det virker litt rart med piggdekk enda. Vi skal ikke ut og farte på fjelloverganger eller noe sånt, vi bor ved kysten og holder oss her.

Dog kommer det mye hagl-byger for tiden og tidvis blir det faktisk glatt på småveiene når det er helt dekket av hagl...
 
Jeg har kjørt med piggdekk i alle år, men i August kjøpte vi oss ny bil, og der fulgte det med, til min store skuffelse, piggfrie vinterdekk.... :(:( 
 
Nei, vi har piggdekk, men det er jo sånn gjennom døgnet 3-13 grader, i min våkne tid 5-13 grader om ikke enda varmere så det virker litt rart med piggdekk enda. Vi skal ikke ut og farte på fjelloverganger eller noe sånt, vi bor ved kysten og holder oss her.

Dog kommer det mye hagl-byger for tiden og tidvis blir det faktisk glatt på småveiene når det er helt dekket av hagl...

Jeg jobber på fjellet, og der ligger det snø :p det ligger faktisk så mye at jeg tror ikke den første snøen forsvinner igjen i år :eek:
 
Nei ikke enda. Svigerfar har lagt om siden de dro på fjellet i helga. Han har piggfrie. Både jeg og mannen har piggdekk. Er ikke kaldt nok her enda til å bytte.
 
Har ikke bytta enda. Har piggfrie. Har hatt det de siste 8 årene [emoji4]
 
Byttet på arbeidsbilen til mannen for en uke siden. Pigg.
vår bil har time på fredag. Pigg.
Vi bor i nord så her er det allerede nattefrost og vi skifter heller dekk enn ikke.
 
Hadde et møte med en veldig skarp kantstein torsdag forrige uke hvorav ene dekket ble helt ødelagt, så måtte sette på vinterdekk litt tidligere enn planlagt, men føles godt at de er på da [emoji4]
Og var første gangen jeg faktisk var glad for at det kom med piggfrie vinterdekk med bilen [emoji23]
 
Vi skiftet til piggfrie dekk for 2 uker siden da mannen skulle til fjells. Vi har hatt piggfritt i over 10 år, men bor på Østlandet da, så det er ikke så utfordrende vinterføre for oss.
 
Bytter i morra. Kjører piggfritt (det er helt greit på flate Østlandet)
 
Bytter ikke til vinterdekk enda. Har kjørt piggfritt i 25 år, uten problemer, selv med hytte på fjellet. Skal bytte 16. oktober på merkeverkstedet mitt.
 
Nei ikke enda. Kjører pigg.

Har nettopp satt på 2 nye sommerdekk, og 2 nye sommerdekk i midten av juli.

Pleier å få på i slutten av oktober. Så dumt å slite piggene...
 
Har ikke byttet på min bil enda. Har pigg.
Mannen har fått på piggfrie på sin bil.
 
Nei, men burde ha gjort det, var snø her i forrige uke og ligger på 1-2 grader på natta. Har pigg.
 
Vi har ikke skifta enda, tenker å skifte i morgen. Har piggfri. Kjørt med piggfri i 6 år nå, og syns det er best. Piggdekk er jo faktisk glattere enn piggfritt på bar vei. Er kun ved mye is pigger har noe for seg. Også er det deilig å slippe den lyden fra piggdekkene. Skal aldri tilbake til piggdekk.
 
Vi skifter på søndag, og da tar vi sikkert alle tre bilene. Alle har piggfritt :)
Alle mine var nye i fjor. Er alt -3 her på natta og i går tidlig hadde det regna i tillegg, så er på tide her nå.
 
Back
Topp