Har du byttet til vinterdekk?

Skifter ikke helt enda nei..
 
Vi har ikke skifta enda, tenker å skifte i morgen. Har piggfri. Kjørt med piggfri i 6 år nå, og syns det er best. Piggdekk er jo faktisk glattere enn piggfritt på bar vei. Er kun ved mye is pigger har noe for seg. Også er det deilig å slippe den lyden fra piggdekkene. Skal aldri tilbake til piggdekk.

Om jeg hadde bodd i en by hadde jeg nok hatt piggfrie. Siden vi bor på landet og jobber på fjellet har vi piggdekk. Bratte og isete veier til jobb er en del av hverdagen :p
 
Tror vi bytter i løpet av neste uke. Vanligvis er vi på fjellet i høstferien, så da har vi alltid bytta før det, men det har vært litt tidlig her vi bor.
 
Vi har ikke skifta enda, tenker å skifte i morgen. Har piggfri. Kjørt med piggfri i 6 år nå, og syns det er best. Piggdekk er jo faktisk glattere enn piggfritt på bar vei. Er kun ved mye is pigger har noe for seg. Også er det deilig å slippe den lyden fra piggdekkene. Skal aldri tilbake til piggdekk.
Nja, jeg kjørte piggfritt her i byen i en vinter og har aldri vært borti glattere vei enn den vinteren. Følte jeg skled hele tiden og ikke hadde feste.
Aldri hatt den følelsen der med piggdekk.
Sånn som vinterene vanligvis har vært her, er det et tynt islag på veien, og da sitter bare pigg.

Hadde vi hatt mer normalt vinterføre som jeg har vokst opp med kan jeg være enig i at piggfritt er like bra om ikke bedre
 
Nja, jeg kjørte piggfritt her i byen i en vinter og har aldri vært borti glattere vei enn den vinteren. Følte jeg skled hele tiden og ikke hadde feste.
Aldri hatt den følelsen der med piggdekk.
Sånn som vinterene vanligvis har vært her, er det et tynt islag på veien, og da sitter bare pigg.

Hadde vi hatt mer normalt vinterføre som jeg har vokst opp med kan jeg være enig i at piggfritt er like bra om ikke bedre
Jeg har kjørt som eneste med piggfritt i Nord-Trøndelag, og var den eneste som ikke skled på et glatt parti. Så de andre før meg hadde pigg. Så det er ikke alltid slik at pigg er eneste som sitter på glatta, nei. Jeg har kjørt mye bil, mye forskjellige biler, og mye forskjellig føre. Nå bor jeg på Østlandet. Her er det ofte bar vei, og da er pigger glattere. Jeg har aldri sklidd med piggfritt. Men jeg skled med pigg en gang.
 
nei. Tar det sikkert i begynnelsen av nov
 
Bytter neste torsdag. Hadde nok ventet lenger , men da skal vi kjøre over fjellet . Har piggfrie
 
Her bor vi landlig, og 200m grusvei fra hovedveien til huset, som alltid er isete på vinteren. Hovedveien blir måket for snø litt for sjeldent, så med en sto bakke borti her i tillegg vi ha piggdekk. De som sklir og kræsjer på hovedveien her på vinteren har som regel ikke pigg. Så alle bor her i området er nok piggfrelst. Men ikke behov for å bytte enda. Må se det an om en måneds tid
 
Ja. Har piggdekk. Kjører mye på veier som tidlig blir glatte, og skal over fjellovergang til helgen
 
Bytter denne helga. 3 plussgrader om morgenen, så like greit å være tidlig ute. Kjører piggfritt.
 
Piggdekk har jeg aldri brukt før på mine år med sertifikat, altså snart 20 år[emoji85]
Her jeg bor er det is, regn, snø om hverandre har aldri kræsjet, kjørt ut av veien eller lignende.
Derimot har det hendt at jeg ikke har klart å kjøre opp en bakke, som heller ikke naboen med pigg klarte så vi måtte sammen legge på kjetting på bilene våre. Vi bor sånn til, og en av problemene er jo at der ikke blir brøytet i veien vår.
Vi har lagt om nå, det fordi vi skulle på fjellet. Og veldig glad vi ikke har pigg da for de er ikke lov å kjøre rundt med enda, så da måtte vi tatt de av og på [emoji4]
 
Jeg legger om i november som regel . Piggfri, men burde ha pigg her vi bor ...
 
Piggdekk har jeg aldri brukt før på mine år med sertifikat, altså snart 20 år[emoji85]
Her jeg bor er det is, regn, snø om hverandre har aldri kræsjet, kjørt ut av veien eller lignende.
Derimot har det hendt at jeg ikke har klart å kjøre opp en bakke, som heller ikke naboen med pigg klarte så vi måtte sammen legge på kjetting på bilene våre. Vi bor sånn til, og en av problemene er jo at der ikke blir brøytet i veien vår.
Vi har lagt om nå, det fordi vi skulle på fjellet. Og veldig glad vi ikke har pigg da for de er ikke lov å kjøre rundt med enda, så da måtte vi tatt de av og på [emoji4]

Om været tilsier at man må ha vinterdekk så har man jo lov til å kjøre med piggdekk også.
 
Bytta i går, kjører over fjellet i helga.
 
Har ikke byttet enda, mulig det gjøres på en av bilene før neste helg pga hvor jeg skal kjøre. Har piggdekk på en bil og piggfritt på en. Jeg foretrekker piggdekk her vi bor, er veldig mye is her, og vi har bedre erfaring med pigg enn piggfritt.
 
Har ikke tenkt så langt enda. Men må jo det snart. Shit
 
Ikke byttet enda. Skal bytte til pigg etterhvert. Men er ikke minusgrader og fare for snø her enda.
 
Back
Topp