Har du bytta til sportsvogn?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Hva har du i så fall på babyen? Vi har en voksi ullpose, men lurer litt på om jeg må ha bobledress på henne. Det blir jo kaldt når hun evt. skal sitte litt.

Oi, har hun allerede begynt å sitte? :) Vi kommer nok til å bruke bagen i flere måneder enda da hun knapt nok har begynt å rulle runddt av seg selv :p

Bruker bag enda, men setter opp ryggplata når vi er ute på tur og hun er våken.

Har på henne strikket jakke og bukse i ull, og lue med hals. Pluss votter så klart :)

Så du kan gjerne ha på en ekstra dress ettersom sportsdelen er mere åpen enn bagdelen. :)

Tatt frem sportsdelen (har Stokke trailz) og skulle prøve den i går, men da var han så trøtt at han sovnet i bagen uten protester. Han har ellers begynt å skrike når vi legger han i baggen, og prøver og komme seg opp for å se. Han kan ikke sitte enda, men med sportdelen slått ned så blir han så og si liggende, men bare med bedre utsikt :)

Tviholder på bagen litt til, men har vurdert sportsvogna for hun driver jo og tar sit-ups inni der når hun er våken...men det er så praktisk å ta med seg den bagen inn forskjellige steder!

Men tar jeg frem sportsdelen så blir det voksipose og vinterdress/utenpå ulldress, av den grunn du nevner selv, ved sitting/oppreist stilling.

Herlighet, så store de begynner å bli! <3

Bruker bag enda, men setter opp ryggplata når vi er ute på tur og hun er våken.

Har på henne strikket jakke og bukse i ull, og lue med hals. Pluss votter så klart :)

Så du kan gjerne ha på en ekstra dress ettersom sportsdelen er mere åpen enn bagdelen. :)

Kan du ta bilde av hvordan det ser ut når du fester ryggplata. Ser vi har sånn på vår vogn også, men ser ikke hvordan jeg skal feste den.

Har forsøkt sportsvogn en gang, men synes hun bare skled nedover. Hadde ikke seler på da.

Har ikke byttet enda, men burde egentlig gjort det nå :/ han er blitt nesten litt for lang!! Han liker veldig godt å ligge nedi der og har ikke noe hastverk med å komme opp, så litt kjedelig å måtte bytte fordi han er for lang;)

Men da kommer vi til å bruke voksipose og fleecedress med en god lue!! Kanskje ett teppe rundt:)

Oi, har hun allerede begynt å sitte? :) Vi kommer nok til å bruke bagen i flere måneder enda da hun knapt nok har begynt å rulle runddt av seg selv :p
Ja, hun sitter fint. Ingen problemer i tripp-trapp stolen heller. Hun blir illsint når hun må ligge i bagen. Vi reiser til Spania neste uke og da gidder jeg ikke drasse med bag, så vil teste ut nå. (Trenger ikke bobledress der da.. )

Kan du ta bilde av hvordan det ser ut når du fester ryggplata. Ser vi har sånn på vår vogn også, men ser ikke hvordan jeg skal feste den.

Har forsøkt sportsvogn en gang, men synes hun bare skled nedover. Hadde ikke seler på da.
Vi drar også opp ryggplata i bag, men syns ikke hun sitter så bra da. Tester seler i sportsdel her, men syns de bare er i veien.. :p Klumpete og rart. Dessuten må de jo tas av/løses opp når hun legges ned. Blææ.. blir ikke klok på dette her.

Hvilken vogn har du?

Dette er på emmaljunga sine, plastplate. :) kan ta bilde om det er samme merke

Ja, hun sitter fint. Ingen problemer i tripp-trapp stolen heller. Hun blir illsint når hun må ligge i bagen. Vi reiser til Spania neste uke og da gidder jeg ikke drasse med bag, så vil teste ut nå. (Trenger ikke bobledress der da.. )
Bruker newborn sete i tripptrapp stolen enda, var bare 2990g da hun ble født og har nettopp tippet 6kg nå, så lita jente her enda! :)

Syns det bare ble rart med pose. Sikkert fordi hu er så liten. Vi dropper å bruke den her nå og bruker uten pose i Spania.

Min baby har lyst opp og se om hun skulle finne på å våkne i vognen, men jeg tenker å bruke bagen fram til våren i alle fall. Storebror var samme nysgjerrige typen. Da byttet jeg til sportsvogn da han var 6 mnd, men han var mye tidligere motorisk. Legger noe under ryggen hennes nå når hun vil sitte (jakken min, sjalet hennes e.l.), synes den plata som kan tas opp i bagen er så håpløs. Jeg synes lue, votter og en strikkejakke holder fint til å sitte litt oppe i voksiposen i den type vintervær vi har. Bobledress bruker jeg når hun ikke skal i vogn.

Ååh.. nå ble jeg så usikker på om jeg skal ta med bag eller ikke. Se hvor liten hun er da. :( Noen som vet om det er plass til emmaljunga edge (med bag) i prampack?

a848b026df130190f0ef2e8de9d0c42e

Var veldig fornøyd da.. :) Helt til jeg strammet selene. :p

Ååh.. nå ble jeg så usikker på om jeg skal ta med bag eller ikke. Se hvor liten hun er da. :( Noen som vet om det er plass til emmaljunga edge (med bag) i prampack?

a848b026df130190f0ef2e8de9d0c42e

Var veldig fornøyd da.. :) Helt til jeg strammet selene. :p
Har ikke prøvd selv, men skryter ikke prampack av at det er plass til alt annet enn tvllingvogner?

Men du, hun ønsker seg en sele av denne eller lignende type ;): http://www.barnashus.no/babytravel-gasele-vognsele-sort-11559.html#tab-button-reviews
De har bånd til begge sidene av vognen, så det blir en helt annen bevegelsesfrihet. Da kan hun sitte framoverlent etterhvert. Sikkert ikke trygt i 3-hjuling, men emmaljunga er stødige vogner. :)

Back
Topp