Har du begynt å kjenne bevegelse?

Når jeg bruker doppleren, må jeg ganske langt ned mot symfysen for å finne hjerteslagene. Men så kjenner jeg… noe cirka 1/3 opp mellom symfyse og navle. Baby eller luft? :rolleyes:
 
Jeg kjente noe idag da jeg lå i senga, holdt på magen og kjente 5 små dunk. Sikkert bare luftboble? Er i uke 16, men kjennes ikke ut som luft! Ca 5 cm fra navlen. Første gang jeg er gravid så er sikkert for tidlig å kjenne noe da?
 
Har kjent kraftige bevegelser i noen uker, men i fårrigårs sa det liksom stopp. Er kun noen bittesmå dytt en gang iblant. Før var det skikkelig sirkus der inne. Har jo morkaken på fremsiden. Så er jo mulig baby har snudd seg.. men kjenner jeg bli bekymret. Er syk i tillegg redd det har påvirket? Men samtidig prøver jeg og bruke fornuft da jeg vet de sier at det er helt vanlig å ikke kjenne spark hver dag så tidlig i graviditeten (19+2)
 
Har kjent kraftige bevegelser i noen uker, men i fårrigårs sa det liksom stopp. Er kun noen bittesmå dytt en gang iblant. Før var det skikkelig sirkus der inne. Har jo morkaken på fremsiden. Så er jo mulig baby har snudd seg.. men kjenner jeg bli bekymret. Er syk i tillegg redd det har påvirket? Men samtidig prøver jeg og bruke fornuft da jeg vet de sier at det er helt vanlig å ikke kjenne spark hver dag så tidlig i graviditeten (19+2)
Det er en god sjanse for at babyen bare har snudd seg, flyttet seg litt fra det hvor du har kjent liv tidligere :Heartred
 
Fikk vite på oul på tirsdag at morkaken ligger midt foran, for syntes det har vært så «sent» som tredjegangs og ikke kjenne så mye. Med andremann kjente jeg det daglig fra uke 14, men i kveld har det jammen i meg vært full fest i magen og jeg har kunne ligget med hånda utenpå og kjent❤️ 17+1 i dag
 
Fikk beskjed på ultralyd i dag om at jeg har morkake som ligger foran, noe som gjør at det kan ta litt tid før jeg kjenner bevegelse. Greit å vite hvordan det ligger an :)
 
Jeg har kjent spark på utsiden daglig siste uka. Men så plutselig kjente jeg ingen bevegelse onsdag og torsdag denne uka. Tok meg selv i å bli bekymret, selv om man ikke skal kjenne etter bevegelse før ca uke 24. Men i dag kjenner jeg masse spark både inni og utenpå magen igjen ☺️❤️
Så nå kan jeg igjen roe meg med at det er helt normalt med noen dager pause så tidlig i svangerskapet☺️
 
Kjenner bevegelser daglig nå, men kun når jeg legger meg ned for å slappe av. Så oftest om kvelden. Så gøy å kjenne at han holder på der inne :D Innimellom kjenner jeg det på utsiden av magen også, men han holder ikke på så lenge om gangen at andre rekker å kjenne det:hilarious:
 
Jaja ikke tvil lenger. Full fyr i teltet innimellom :hilarious: koselig nå, mindre koselig om 20 uker, da kommer jeg vel til å føle meg som en punching bag på et boksesenter:dead::laughing002
Leste et tips, om du lurte på om det var spark så legg deg forsiktig på magen, da kjenner du det bedre. Kjennes ut som masse små regndråper. Har tvillinger da så er dobbelt med spark:love7
 
Andre som noen ganger kjenner spark veldig langt ned?

Var jo på ultralyd i går, og lillesøster lå krøllet som en ball helt nede i bekkenet. Det gjør hun i dag også, for kjenner bevegelser bek skambeinet, og ned mot livmorhalsen. Synes det er skikkelig ubehagelig følelse, og føler nesten at hun sparker seg ned i skjeden :hilarious: stikker liksom. Håper hun flytter seg litt oppover snart!
 
Andre som noen ganger kjenner spark veldig langt ned?

Var jo på ultralyd i går, og lillesøster lå krøllet som en ball helt nede i bekkenet. Det gjør hun i dag også, for kjenner bevegelser bek skambeinet, og ned mot livmorhalsen. Synes det er skikkelig ubehagelig følelse, og føler nesten at hun sparker seg ned i skjeden :hilarious: stikker liksom. Håper hun flytter seg litt oppover snart!
Er nok helt vanlig :hilarious:
Jeg som har morkake fremme mot magen kjenner ikke bevegelse andre plasser enn ned og litt ved skambeinet, så her er det mye blære- og skjedesparking kjennes det ut som.
 
Er nok helt vanlig :hilarious:
Jeg som har morkake fremme mot magen kjenner ikke bevegelse andre plasser enn ned og litt ved skambeinet, så her er det mye blære- og skjedesparking kjennes det ut som.
Morkake foran her også, så kan være derfor jeg legger mest merke til de bevegelsene som er nedover! Husker fra sist svangerskap at det ikke var godt med spark mott ribbeina heller, men akkurat nå ville jeg heller foretrukket det tror jeg :hilarious:
 
Andre som noen ganger kjenner spark veldig langt ned?

Var jo på ultralyd i går, og lillesøster lå krøllet som en ball helt nede i bekkenet. Det gjør hun i dag også, for kjenner bevegelser bek skambeinet, og ned mot livmorhalsen. Synes det er skikkelig ubehagelig følelse, og føler nesten at hun sparker seg ned i skjeden :hilarious: stikker liksom. Håper hun flytter seg litt oppover snart!
Var på UL i går jeg også, og fikk beskjed om at babyen lå med stumpen nede i bekkenet. Så jeg kjenner også bevegelse veldig langt nede :)
 
Back
Topp