Har du barn fra før?

Vi har ingen barn fra før. Gleder meg vel egentlig til nesten alt, både å oppleve alle stadiene av et svangerskap, innkjøp, klargjøring av rom, lete etter navn, svangerskapssamtaler, ultralyd, se reaksjoner når vi forteller til folk, og ikke minst det å få møte vårt eget lille selvskapte menneske! :Heartpink
Kommer sikkert til å grue meg til fødsel når det nærmer seg antar jeg, men utover det er det vel egentlig bare søvnmangel jeg ser "mindre frem til" foreløpig :)

Last edited:
Vi har ei på 2 år :Heartred

Jeg gleder meg til å gå gravid i igjen og ska prøve å nyte det den her gangen da jeg vet det blir siste gang. Gleder meg faktisk litt til fødsel også. Hadde ikke en så fin fødsel sist gang så håper den her blir bedre. Gleder meg kanskje mest til å se frøkna bli storesøster :Heartred
Vi har allerede så oppstykket søvn så det er egentlig ikke noe jeg gruer meg til :laughing002
Men kvelesuro det gruer jeg meg litt til, det er så heftig når det står på :nailbiting:

Jeg gleder meg forresten også til fødsel og barseltid uten korona. Også håper jeg at babyen ligger med hodet ned så jeg kan føde vaginalt :love7

Har barnet ditt sittet i sete også? Hadde fu keisersnitt?
Stemmer! Valgte egentlig setefødsel siden han veide under 4 kg og bekkenet mitt var stort nok.. meeen..
Etter å ha gjennomgått fødselen helt frem til 10cm åpning, epidural og det hele endte det med akutt keisersnitt :( hva med deg?

Stemmer! Valgte egentlig setefødsel siden han veide under 4 kg og bekkenet mitt var stort nok.. meeen..
Etter å ha gjennomgått fødselen helt frem til 10cm åpning, epidural og det hele endte det med akutt keisersnitt :( hva med deg?
Ånei… så utrolig kjedelig. Var klar for setefødsel selv, men hadde ikke lyst til å gå over termin. Hun var estimert kun +2%, men hadde ei venninne som (på samme sykehus) fikk beskjed om at sønnen var 3,7 og kom ut som 4,3 dagen etter.. så med det friskt i minne var jeg litt engstelig for at hun skulle bli for stor. Derfor fikk jeg velge å sette opp planlagt keisersnitt dagen etter termin, og da ble det sånn. Egentlig ganske fornøyd med det i etterkant, men har veldig lyst til å føde vaginalt!

Har 3 stk fra før, eldste (jente) på 9 er ikke mannens biologiske, så har vi 2 gutter på 5 og 3 sammen :wacky: Skulle gjerne hatt nr 4 tidligere, men det var ikke kroppen enig i.

Gleder meg til å kjenne spark:Heartred
Gleder meg til å se flokken vår få et søsken, gleder meg til fødsel og til ammingen!:Heartred:love017

Gruer meg.. Til evt bekken/symfyseløsningen, hyperemesis (ooom jeg får det igjen) Men orker ikke tenke på det nå, vil bare at det går rette veien først:smiley-angelic001

Dette er mitt tredje barn. Har to store barn fra før av. Tenåringer begge to. Gruer meg veldig til å begynne på nytt av , men mest sannsynlig blir det sikkert veldig koselig.

Har en gutt på snart 18 måneder, gleder meg veldig til tiden fremover. Men gruer meg til ulempene med å bli tung og rund gikk opp 28kg med førstemann, men skal sies at jeg er under normalvekt til vanlig, så var bare sunt men tungt.

Har en som blir to år ei uke før termin :) Gleder meg til å få et søsken til han, og er så glad for at det blir akkurat to år i mellom slik som vi har drømt om. Gruer meg mest til barselstida, da den var ganske traumatisk sist. Noen dager overskygger den bekymringen alle gleder...

Har en som blir to år ei uke før termin :) Gleder meg til å få et søsken til han, og er så glad for at det blir akkurat to år i mellom slik som vi har drømt om. Gruer meg mest til barselstida, da den var ganske traumatisk sist. Noen dager overskygger den bekymringen alle gleder...
Her blir det 3 år i mellom, rett og slett for at vi ikke var klare før det pga veldig vanskelig barseltid. Så kjenner igjen det at enkelte dager er det mer bekymringer enn glede. Men prøver bare å tenke at forhåpentligvis så blir det ikke det samme den her gangen :happy:

Her blir det 3 år i mellom, rett og slett for at vi ikke var klare før det pga veldig vanskelig barseltid. Så kjenner igjen det at enkelte dager er det mer bekymringer enn glede. Men prøver bare å tenke at forhåpentligvis så blir det ikke det samme den her gangen :happy:
Her blir det også tre år mellom!:)
Her er grunnen at vi ville 2020-jenta vår skulle bli stor nok til å skjønne litt mer slik at det er lettere å forklare ting og hun er mer selvstendig:) syns tre år er fint jeg!:)

Her er grunnen at vi ville 2020-jenta vår skulle bli stor nok til å skjønne litt mer slik at det er lettere å forklare ting og hun er mer selvstendig:) syns tre år er fint jeg!:)
Ja, det blir veldig bra med 3 år :)

Jeg anbefaler 3 år i mellom kontra 2 år. 2 år i mellom ble for tett og tungt for meg ihvertfall. Blir bare 2.5 mellom mellomste og yngste her nå da men ;p

har ei på 1,5 år❤️ Gleder meg til å se dem sammen! Men gruer meg og til travel hverdag og økonomiske utfordringer

Masse lykke til med kommende barselstid! Jeg håper at både vi og dere kan bli positivt overrasket :) og så har vi jo lært så mye nå, som vi ikke visste første gangen.

Back
Topp