Har dere tenkt på vogn?

Jeg har sett litt på Stokke Trailz :) forelsket meg helt! passer perfekt til en høy pappa, og turer i skog og mark :)
Jeg har stokke trailz, og er ikke fornøyd med den. Hvis du skal bruke den terreng, så er den ikke å anbefale. På grus er jo ungen nesten på vei ut av vognen[emoji85] i tillegg er det veldig dårlig solskjerming. Man betaler for merket, ikke kvalitet[emoji4]

Ser for meg at det blir bugaboo donkey her, med 1,5 år ca imellom :) Også blir babyjogger city eliten vi har nå barnehagevogn:)

Jeg har sett litt på Stokke Trailz :) forelsket meg helt! passer perfekt til en høy pappa, og turer i skog og mark :)

Det er en kjempefin vogn, og jeg kjenner flere som er kjempefornøyd med den! Så lenge du ikke skal bære bagdelen mye, for der er den ikke så god. Den har bare noen stusselige hemper på innsiden. Det utelukket den vognen for meg da jeg kjøpte vogn sist, og jeg bodde i fjerde etasje uten heis.:-)

Ikke tenkt så langt selv ennå, men venninna mi (som aldri har vært gravid før) prøver å prakke på meg både vogn og ber meg om å bytte bil. Har en citröen c4 cactus med god plass og isofix. Gir henne snart en ørefik ;)

Litt usikker på hvilke vogner jeg skal bruke videre og hva som skal få seg en runde på finn.no. Har et understell til emmaljunga som er kjøpt brukt, tror det kanskje er et Edge understell med fire faste hjul og skikkelig god fjæring.

Har en lignende vogn som storesøster har brukt som sovevogn i bhg - simo (også kjøpt brukt) Vet at den ikke er så moderne men jeg som bor i Nord-Norge slår et slag for den vogna altså. Vet at nesten ingen er enig med meg men jeg syns sportsdelen på simo er mye bedre enn på emmaljunga. Trist at den ikke er å få kjøpt mer (tror jeg?)

Til hverdags (fra hun var ca 6 mnd) har vi brukt en brio smile (heter vel britax nå). Den var veldig fin fordi man kan snu sportsdelen mot meg.

Har kanskje litt å si at det blir en sommerbaby nå og ikke en vinterbaby.

Vi har stokke trailz[emoji7] Men lurer på om vi skal slå til med en buggaboo Buffalo, frister veldig! Når det kommer til biler har vi Ford Mondeo & Ford Focus, så godt med plass heldigvis!
Kan jeg spørre hvorfor du vil bytte? Har du vært fornøyd med stokke? Jeg har veldig lyst på stokke:rolleyes:

Kan jeg spørre hvorfor du vil bytte? Har du vært fornøyd med stokke? Jeg har veldig lyst på stokke:rolleyes:
Jeg var super fornøyd med bagdelen, men har ikke vært like fornøyd med sportsdelen. Syns kallesjen rakk for kort mtp solskjerming, og likte ikke så godt paraplyordningen. Syns også den har vært litt stor og klumpete. Elsker dog at den er så høy og syns den er super god å trille[emoji7] Har også vært litt skuffet over kvaliteten ifht pris...Men den er absolutt veldig fin!

Vi har allerede to vogner, britax city smile 2 som vi bruker hjemme, og en babyjogger city elite som plutselig ble bhgvogn. Skal nå kjøpe bugaboo donkey og ha som tvillingvogn :) så får vi se hva vi gjør med britaxen.. Har en Skoda Octavia. Begge vognene går i bagasjen sammen med et hundebur.

Last edited:
Har tfk joggster twist. Brukt den til de 3 andre.
Har også baby jogger City mini gt enkel og dobbel. Blir mye vogner med 3 snart 4 tette barn.

Har vw touran, vurdere å kjøpe ny med 7 seter eller Ford xmax, eller gmax eller hva den nå heter.

Vi har stokke trailz[emoji7] Men lurer på om vi skal slå til med en buggaboo Buffalo, frister veldig! Når det kommer til biler har vi Ford Mondeo & Ford Focus, så godt med plass heldigvis!

Kan jeg spørre hvorfor du vil bytte?[emoji4] Har nemlig lyst på en av dem[emoji87]

Litt usikker på hvilke vogner jeg skal bruke videre og hva som skal få seg en runde på finn.no. Har et understell til emmaljunga som er kjøpt brukt, tror det kanskje er et Edge understell med fire faste hjul og skikkelig god fjæring.

Har en lignende vogn som storesøster har brukt som sovevogn i bhg - simo (også kjøpt brukt) Vet at den ikke er så moderne men jeg som bor i Nord-Norge slår et slag for den vogna altså. Vet at nesten ingen er enig med meg men jeg syns sportsdelen på simo er mye bedre enn på emmaljunga. Trist at den ikke er å få kjøpt mer (tror jeg?)

Til hverdags (fra hun var ca 6 mnd) har vi brukt en brio smile (heter vel britax nå). Den var veldig fin fordi man kan snu sportsdelen mot meg.

Den kom to ganger ja... upsideisi!!

Trailzen er jo ganske stor med bagdelen, så da var det litt knotete i focusen. Med sportsdelen var det null problem.

Det må være focus stasjonsvogn du har da?
Vi har ikke stasjonsvogn-Focusen og ser ikke hvordan den skal være praktisk hverken ifh til vogn eller barnesete...
Heldigvis har vi bestilt Tesla X som er på vei med lasteskip fra USA nå. Satser på å få den i god tid før spiren ankommer ;)

Vi har hatt bil vi v50 og tfk joggster. Har går helt greit. Vi har hund og når vi bestemte oss for å få en til ble vi nødt til å tenke på ny bil. Så bytta lille bilen med en Kodiak.

Det må være focus stasjonsvogn du har da?
Vi har ikke stasjonsvogn-Focusen og ser ikke hvordan den skal være praktisk hverken ifh til vogn eller barnesete...
Heldigvis har vi bestilt Tesla X som er på vei med lasteskip fra USA nå. Satser på å få den i god tid før spiren ankommer ;)
Ikke si sånn da :hilarious: Huff.. ja stasjonsvognen :shy: :hilarious:

Jeg var super fornøyd med bagdelen, men har ikke vært like fornøyd med sportsdelen. Syns kallesjen rakk for kort mtp solskjerming, og likte ikke så godt paraplyordningen. Syns også den har vært litt stor og klumpete. Elsker dog at den er så høy og syns den er super god å trille[emoji7] Har også vært litt skuffet over kvaliteten ifht pris...Men den er absolutt veldig fin!

Solskjermingen er mye bedre på bugaboo enn på trailz. En venninne av meg har trailz, og det eneste hun har å utsette på den er at sportsdelen er veldig åpen med skjermen som ikke går lenger ned, og hun satte på en solskjerm fra tinkafu for å få ungen til å sovne i vogna. Da ble det omtrent som den skjermforlengelsen på bugaboo.

• Liker
Reactions: J87
Back
Topp