Har dere tenkt på barselbesøk på sykehuset?

Her på sykehuset har de en regel om at besteforeldre får en time visittid og far får ca 8 totalt på barsel. Jeg er veldig fornøyd med det, da jeg vil ha ro de første dagene =)

Her på sykehuset har de en regel om at besteforeldre får en time visittid og far får ca 8 totalt på barsel. Jeg er veldig fornøyd med det, da jeg vil ha ro de første dagene =)
Får bare far være 8 timer totalt på barsel igjennom ditt opphold? :o Det syntes jeg var lite... Men jeg er vant til at far får være så mye han vil der jeg jobber (utenom sovetid om man ligger på flermannsrom), og der jeg skal føde er det bare enerom og familierom, så da får far være der så mye han vil...

Tror det var totalt 8 fordelt over 2 perioder i løpet av dagen. Så bare raskt på et ark når jeg var der på kontroll idag. Selv syns jeg det er lite for far, men håper jo på at han får være så me han vil. Er mer fornøyd med en time satt av til besteforeldre, da jeg helst vil slippe det maset på sykehuset :P

Vil tro vi inviterer mamma, søs og bestemor fra min side. Så kommer nok moren og søstra til samboeren, pappaen hans vet jeg ikke om gidder å ta seg tid.

Onkel og samboeren min kan vi invitere når vi kommer hjem. Samme med resten av familien til samboeren :)

Tipper snuppa blir passet av min mor så da kommer hun vel med de tenker jeg. Evt om samboeren henter henne før det <3

Skal få min første nå så vet ikke hvordan det blir etterpå. Men trur jeg kun ønsker moren min og mannen min sin mor på sykehuset. Så får resten vente. Babyen skal jo ingen plass, så om de må vente en ukes tid og to så gjør jo ikke det noe.

Er bare redd at andre ikke skal ta det så pent med at jeg ikke ønsker besøk, om jeg ikke skulle ønske det når hun kommer.

Skal få min første nå så vet ikke hvordan det blir etterpå. Men trur jeg kun ønsker moren min og mannen min sin mor på sykehuset. Så får resten vente. Babyen skal jo ingen plass, så om de må vente en ukes tid og to så gjør jo ikke det noe.

Er bare redd at andre ikke skal ta det så pent med at jeg ikke ønsker besøk, om jeg ikke skulle ønske det når hun kommer.
Folk har jo bare å rette seg opp etter foreldrene sitt ønske. Det kan være mange grunner at man ikke ønsker besøk eller ikke orker ;)

Dette er første barnebarnet til mine foreldre, så dei skal i allefall få komme - vil og at broren min skal komme på besøk. Svigers og kan komme en tur om dei vil, men trur eg venta når det gjelder resten av familien til sambuaren. Han har 3 søsken med tilsammen 5 barn, det blir litt masse folk synst eg..

Alt etter når lillegutt blir født er det kun søsken og pappan som får komme på barsel :) men det er også for at vi ikke vet hvor han blir værende, om han blir på barsel eller nyfødt intensiven.

Jeg skal ha planlagt keisersnitt, og vil ha mest mulig ro dagene etter fødsel og operasjon. Pappaen skal bo sammen med oss på sykehuset, ellers er det kun besteforeldre (og søsken) som får titte innom. Alle andre får vente til vi kommer hjem. Amming, ro og kos har stor prioritet de første ukene. Heldigvis får vi enerom.

Huff, til nå ser det jo ut til at det er jeg som er litt sær ... Men nå har jeg bestemt meg, og sagt i fra; jeg/vi ønsker ikke besøk på sykehuset (annet enn storebror, men pappan skal hente han selv). Så får familie tenke hva de vil. Dette skyldes i hovedsak et noe anstrengt forhold til en svigermor som er alt for intens og livredd for at mormor skal være viktigere i barnebarnas liv - så vet dere det. Orker ikke at det skal bli førstemann til sykehuset og småkrangling om å holde først/lengst. Nei - takke meg til rolige dager på barsel.

Siden vi har bestemt oss for å ikke si noe til noen på halvt/et døgn utenom min tante med samboer og samboeren sin onkel med kone, så vil vi da ha første dagen i fred.. Mulig de 4 som vet det kommer en tur. Dette har vi valgt pga at vi begge har dårlig forhold med svigermor og vi ønsker ikke at hun skal lage bråk med at de andre besteforeldrene får vite det før henne. Ble nemlig bråk når hun fikk vite om graviditeten fordi hun begynte å bråke om når min mor fikk vite om graviditeten.

Utrolig... Javisst skal man ikke skille mellom besteforeldre (med forbehold) men under graviditeten, og særlig tidlig, er det jo mors kropp det handler om og ikke ungen. Klart det er greit at man skal kunne utveksle erfaring med egen mor uten at svigermor skal bli fornærma!

Utrolig... Javisst skal man ikke skille mellom besteforeldre (med forbehold) men under graviditeten, og særlig tidlig, er det jo mors kropp det handler om og ikke ungen. Klart det er greit at man skal kunne utveksle erfaring med egen mor uten at svigermor skal bli fornærma!
Mhm... Og dessuten så kjenner mamma meg alt for godt, så hun hadde merka det på meg om hun hadde sett meg uten at jeg hadde sagt noe... Holdt meg unna besøk hos mamma helt til jeg skulle gi henne bursdagsgaven hennes noen dager på etterskudd.. Mens svigermor har både jeg og samboeren et dårlig forhold til.. Så sier seg jo selv...
Men vi skal prøve så godt vi kan å ikke gjøre forskjell på når besteforeldrene får vite om fødselen. Så derfor har vi valgt nettopp den måten å vente med alle for å fortelle om fødselen. Svigermor kommer på uønsket besøk når det passer henne, så det orker vi ikke første tiden..
Synd det skal være sånn, men sånn er det nå i hvert fall..

Back
Topp