Har dere tenkt på barselbesøk på sykehuset?

Hva, gjør de ikke?? Ikke om man får familierom engang? Skal føde der å vil jo gjerne at venninnene mine som bor i Oslo skal komme på besøk.
De får jo komme på sykehuset, men ikke på rom eller barsel. Du kan jo treffe de på kafeteriaen eller et annet sted. Far og søsken får heller ikke være på barsel mellom 14-16. Da er det siesta for mor og barn. ;)

De får jo komme på sykehuset, men ikke på rom eller barsel. Du kan jo treffe de på kafeteriaen eller et annet sted. Far og søsken får heller ikke være på barsel mellom 14-16. Da er det siesta for mor og barn. ;)
Det er jo dumt da :( Men forhåpentligvis er både jeg og den lille i fin form etter fødselen slik at vi kan møte de et annet sted :)

Min svigerforeldre bor ikke her, så det er ikke en case for oss. Men jeg og synes det er vanskelig å gi beskjed, så jeg tenker jeg først skal se formen min an og så ta det derfra. Min mor er en selvfølge og har noen lyst å krangle på det så er det deres problem og ikke mitt! Men generelt, se formen an!

Første dagen blir det mannen og ungene og eventuelt mamma, så blir det svigerforeldrene på dag to regner jeg med

Her er det bare storesøsken og morfar( han er barnevakten og må kjøre de) som får komme på sykehuset på besøk;)
Resten får vente. Vi har heller ikke informert resten av familien med engang. Sist så kom de som er nevnt over på besøk kl 13( hu ble født 06 om morgenen ) og vi ga resten av familie og venner beskjed om at hu var født dagen etter.
Denne gangen satser vi på hjem 6 timer etter fødsel også informerer vi verden / familie som ikke er barnevakt på storesøsken når vi føler at det passer oss :)

Min lille søster og foreldrene mine er de første jeg vil ha besøk av. Så kommer nok svigermor og svigerfar etterpå. Har egentlig ett veldig godt forhold til svigers. Dem er flinke til å se ann situasjonen selv heldigvis. Så regner med jeg får mye fred selv om dem kommer en liten tur!:-) resten av flokken får vente til vi kommer hjem .

Sist hadde vi hele klanen (min familie med 4 søsken og hans familie med en bror) på besøk samme dag, eller dagen etter, husker ikke helt... Men på kvelden og lillemann ble født kl. 00.56. Var på barselhotellet på Ullevål og møttes nede i resepsjonen, varte vel en times tid. For oss var det helt perfekt av den grunn at da fikk vi litt fred de neste dagene :P De hadde abolutt tatt et nei for et nei, men vi var så grisestolte at alle måtte jo komme og se på hva vi hadde laget :P

Dersom alt som som det skal så ønsker vi å gjøre noe lignende denne gangen også. Samle alle sammen en liten time, kort og intenst, og vips så er man "ferdig" :)

Jeg synes det er vanskelig å svare ettersom dette er første, jeg vet ikke hvordan formen er etter fødslen eller hvor mange dager jeg blir liggende.
Pappan får jo være der så mye han vil :)
Ellers tenker jeg at besteforeldre på begge sider og tanter og onkler får ta turen innom, vi er først i begge søskenflokkene - så alle er veldig spente :)
Har også fått noen spørsmål og har bare da svart at jeg ikke kan svare før jeg ser hvordan det blir.
Men jeg har noen venniner jeg tenker kanskje kan ta turen innom.
Håpe vertfall alle spør på forhånd og ingen bare plutselig kommer innom.

Jeg synes egentlig det må være helt greit at alle sier fra hvordan de vil ha det. Noen slektninger kan sikkert bli sure, men alle bør forstå om noen vil være alene noen dager etter fødsel.

Selv vil jeg ha mest mulig besøk raskest mulig. Da jeg fikk de to eldste bodde vi så langt unna familien at alt besøk var overnattingsbesøk. (Fødte hjemme, så det vil si besøk 24/7.) Med eldste hørte jeg på alle som var så slitne, og sa fra at familien ikke fikk komme de første dagene. Endte med at jeg angret masse, og innså at jeg overhode ikke blir sliten av besøk. Med nummer to hadde vi allerede besøk da hun ble født. (Og gjett om besøket ble overrasket da de sto opp og det var kommet en baby i løpet av natten. :P ) Da fikk alle andre også komme med en gang, huset var fullt i løpet av dagen. Vi hadde kontinuerlig besøk i to uker, og jeg behandlet dem som mine personlige slaver. :P Det passet meg utmerket å sitte i sofaen med babyen, og kommandere alle andre rundt. :D:D Denne gangen bor vi dessverre så nærme alle at de kommer til å gå hjem etter noen timer. Uansett skal jeg invitere alle med en gang, og utnytte dem som arbeidskraft så godt jeg klarer. :D

Sykehuset vi skal føde på har regler for besøk og det synes jeg er veldig greit! Ellers tar det nesten 2 timer å kjøre til sykehuset fra der både vi og familien til mannen min bor så de kommer til å spørre om det passer før de legger ut på den kjøreturen. ;) Min familie bor på en helt annen kant av landet og kommer først på besøk etter at vi har kommet hjem fra sykehuset. Planen er da at mamma skal bli igjen i en ukes tid og være husmorvikar. Det gjorde hun da vi fikk nr 2 også og det var veldig deilig! Hun kjørte nr 1 til og fra barnehagen, handlet, laget middag, vasket hus og vasket klær! Jeg kunne ta meg av babyen og ellers slappe av mens storesøster var i barnehagen. Kjempedeilig!

Sykehuset vi skal føde på har regler for besøk og det synes jeg er veldig greit! Ellers tar det nesten 2 timer å kjøre til sykehuset fra der både vi og familien til mannen min bor så de kommer til å spørre om det passer før de legger ut på den kjøreturen. ;) Min familie bor på en helt annen kant av landet og kommer først på besøk etter at vi har kommet hjem fra sykehuset. Planen er da at mamma skal bli igjen i en ukes tid og være husmorvikar. Det gjorde hun da vi fikk nr 2 også og det var veldig deilig! Hun kjørte nr 1 til og fra barnehagen, handlet, laget middag, vasket hus og vasket klær! Jeg kunne ta meg av babyen og ellers slappe av mens storesøster var i barnehagen. Kjempedeilig!

Sku ønske svigers gjorde d samme når dem kom på besøk...men den må nok se langt etter...dem forvente nok at middagen står på bordet hver dag, d dekkes på til frokost osv...

Har ikke tenkt så nøye gjennom det enda. Får ta det litt på sparket ettersom det er første babyen og jeg aner ikke hva jeg går til. Vurderer å reise til hytta (1 time unna sykehuset) og bli der den første uken. Bor 3,5 time fra sykehuset og det er ikke aktuelt å kjøre så langt rett etter fødsel. Det frister heller ikke å bo på gjesterommet hos mine foreldre rett etter fødsel. Men vi får se hva det blir til. Besøk på sykehuset hadde vært koselig men det blir vel begrenset til mine foreldre da alle andre bor langt unna.

Jeg tror jeg vil ha besøk av nærmeste familie på sykehuset, men siden dette er førstemann vet jeg ikke helt enda. Er det vanlig å ha besøk av venner? Ingen jeg kjenner som har barn enda, så dette er en litt uvant situasjon. Jeg vet at sykehuset praktiserer med kun besteforeldre (og faren, selvfølgelig) på rommet, men er det vanlig at hele resten av familien også kommer? Tror jeg skal være på sykehuset i 2-3 dager ☺️

Sist kom hele storfamilien - egentlig helt greit, selv om det ble trangt og varmt på det lille rommet. Jeg gikk riktignok på en liten smell noen dager senere, uvisst om den kunne vært unngått dersom jeg hadde hatt en roligere førstedag med lillemann.

Denne gangen kunne jeg egentlig bare tenkt med mine foreldre på besøk (i tillegg til storebror og pappa, selvfølgelig). Men da vet jeg at det sitter et par fornærmede besteforeldre på den andre siden (som jeg ikke har et like godt forhold til, dessverre, og _ikke_ ønsker å ha besøk av på sykehuset ...). Derfor har jeg nå kommet frem til at jeg ikke ønsker besøk av besteforeldre i det hele tatt. Så blir det likt ... Selv om jeg gjerne skulle hatt mamma der med en gang ...

Hva tenker dere?
Neste gang kommer jeg til å få mest mulig besøk på sykehuset (om jeg og baby er i stand til det selvfølgelig), for så å nesten ikke få besøk de to ukene far er hjemme med oss! Så kan vi nyte tiden sammen, meg, barnefar, storebror og den nye babyen:) man har ofte litt mye energi etter fødselen og adrenalin ;) og man har jo veldig lyst å vise babyen til verden! Da tenker jeg det er greit med to intense timer på sykehuset for så å slappe av når vi kommer hjem :)

Jeg tror jeg vil ha besøk av nærmeste familie på sykehuset, men siden dette er førstemann vet jeg ikke helt enda. Er det vanlig å ha besøk av venner? Ingen jeg kjenner som har barn enda, så dette er en litt uvant situasjon. Jeg vet at sykehuset praktiserer med kun besteforeldre (og faren, selvfølgelig) på rommet, men er det vanlig at hele resten av familien også kommer? Tror jeg skal være på sykehuset i 2-3 dager ☺️
På vårt sykehus er det kun lov med besøk av besteforeldrene og søsken til babyen :)

Vanskelig å si da dette er helt nytt for oss, men tenker å se det litt an. Svigerfamilien bor et stykke unna, så de kommer uansett ikke på sykehuset. Er veldig greie sånn og har de selv sagt at de vil vente noen uker om vi ønsker det ettersom at de da må bo hos oss. Har på forhånd sagt til min familie at vi gjerne vil ha besøk på sykehuset om formen er god, men at jeg vil se dette an. De fleste bor et lite stykke unna, så ingen fare for at de bare dukker opp. Når der gjelder venner vet jeg ikke hva som er vanlig. Jeg har ikke besøkt mine før de har kommet hjem, ettersom at jeg har regnet med at de har trengt den tiden. Tar det som det kommer, men kommer til å si ifra om jeg ikke orker besøk enda :)

Har tenkt mye og er litt usikker. Storebrødrene skal i alle fall være først ut, er jeg og baby i fin form kan besteforeldre få komme første dag, ellers må de bare vente til formen er fin. Syns det er veldig fint å ha en del besøk på sykehuset, pappa/søsken får være der ganske mye men for alle andre så er det visittid 14-15 og 18-19, så det blir liksom ikke så lenge. Har et par venninner jeg gjerne vil ha besøk av, men om de kommer på sykehuset eller ikke kommer nok litt an på hvor mange dager jeg blir.

Back
Topp