Har dere tenkt på barselbesøk på sykehuset?

FruTB

Betatt av forumet
Sist kom hele storfamilien - egentlig helt greit, selv om det ble trangt og varmt på det lille rommet. Jeg gikk riktignok på en liten smell noen dager senere, uvisst om den kunne vært unngått dersom jeg hadde hatt en roligere førstedag med lillemann.

Denne gangen kunne jeg egentlig bare tenkt med mine foreldre på besøk (i tillegg til storebror og pappa, selvfølgelig). Men da vet jeg at det sitter et par fornærmede besteforeldre på den andre siden (som jeg ikke har et like godt forhold til, dessverre, og _ikke_ ønsker å ha besøk av på sykehuset ...). Derfor har jeg nå kommet frem til at jeg ikke ønsker besøk av besteforeldre i det hele tatt. Så blir det likt ... Selv om jeg gjerne skulle hatt mamma der med en gang ...

Hva tenker dere?

Jeg tenker ganske likt som deg! Storebror og pappa skal få være der hvor mye de bare vil❤️ og mine foreldre vil jeg gjerne ha på besøk, sikkert samme dag. Når det kommer til svigermor så er hun veldig pågående, så vet ikke om jeg tør å si ifra når ting er igang engang, i frykt for at hun skal komme på sykehuset med engang.

Men kan jo ikke gjøre forskjell på besteforeldrene. Så tror det blir til at de kan komme en halvtime hver i besøkstiden. Men om de får komme samme dag som jeg har født det må jeg nesten se an formen med. :)

Det er
Jeg tenker ganske likt som deg! Storebror og pappa skal få være der hvor mye de bare vil❤️ og mine foreldre vil jeg gjerne ha på besøk, sikkert samme dag. Når det kommer til svigermor så er hun veldig pågående, så vet ikke om jeg tør å si ifra når ting er igang engang, i frykt for at hun skal komme på sykehuset med engang.

Men kan jo ikke gjøre forskjell på besteforeldrene. Så tror det blir til at de kan komme en halvtime hver i besøkstiden. Men om de får komme samme dag som jeg har født det må jeg nesten se an formen med. :)

Det er det som er "problemet" her også; en svigermor så pågående og intens at det blir mot sin (hennes) hensikt. Da får jeg dessverre piggene ute og orker ikke inkludere mer enn nødvendig ...

Jeg skal ha mine foreldre og mine søsken, hans foreldre og hans søsken som får lov å komme på besøk. Hans bestevenn og mine to besteveninner får også komme! Jeg har heldigvis et nært og godt forhold til min og hans familie, og kan egentlig ikke se for meg sykehusdagene uten dem! :) Blir så koselig!

Det er

Det er det som er "problemet" her også; en svigermor så pågående og intens at det blir mot sin (hennes) hensikt. Da får jeg dessverre piggene ute og orker ikke inkludere mer enn nødvendig ...
Huff! Det er noe dritt altså.. Min svigermor er en veldig herlig dame egentlig, og hun ønsker kun å være til hjelp! Men det blir rett og slett for mye for meg. Hun kommer uinvitert på besøk 1 til 2 ganger i uken allerede, så gruer meg til hvordan det blir når lille baby har kommet:(

Her får foreldre og søsken på begge sider komme, samt evt en venninne av meg som jobber i nærheten, hvis hun vil. Men alle etter avtale da :) Og blir jeg sliten eller de blir for lenge så kan jeg heldigvis si fra uten at noen tar det ille opp :)

Der jeg skal føde er det ett eget oppholdsrom som er veldig greit å ta imot besøk på, så slipper å ha de inne på rommet.

Sist var det ikke alltid jeg var med da det var besøk, faren tok og med seg babyen ut slik at jeg fikk slappet av.

Tenker at våres foreldre og søsken skal få komme på sykehuset, men ikke andre enn de.

Du kan jo ha kun moren din der da?:) vet ikke hva de fleste mener, men jeg tenker at å ha moren sin med seg under fødsel eller etter er et selvfølge (så fremst man ønsker det). Svigerforeldrene mine forstår veldig godt at tiden etter fødsel er "reservert" for mor og datter, mens resten av de bor på hotell og besøker i noen timer for å dulle med lillegutt :)

Huff! Det er noe dritt altså.. Min svigermor er en veldig herlig dame egentlig, og hun ønsker kun å være til hjelp! Men det blir rett og slett for mye for meg. Hun kommer uinvitert på besøk 1 til 2 ganger i uken allerede, så gruer meg til hvordan det blir når lille baby har kommet:(

Haha, ja her også! Kommer uanmeldt flere ganger i uken og blir i timesvis. Men nå har vi tatt opp akkurat den biten med henne og sagt at hun må si i fra først. Får se om det hjelper. Godt å høre at vi er fler. Virker som om det er noe eget med farmødrene, at de tror de må anstrenge seg så veldig for å være en del av familien, så blir det for mye og for unaturlig og ødeleggende ... Mormorer er nok litt mer avslappet og kan ta det som en selvfølge at de vil være en del av barnebarns liv, og derfor heller ikke like pågående og intense ....

Jeg elsker besøk, så alle som vil kan komme :) men ingen skal komme å hilse på før storebror! :)

Haha, ja her også! Kommer uanmeldt flere ganger i uken og blir i timesvis. Men nå har vi tatt opp akkurat den biten med henne og sagt at hun må si i fra først. Får se om det hjelper. Godt å høre at vi er fler. Virker som om det er noe eget med farmødrene, at de tror de må anstrenge seg så veldig for å være en del av familien, så blir det for mye og for unaturlig og ødeleggende ... Mormorer er nok litt mer avslappet og kan ta det som en selvfølge at de vil være en del av barnebarns liv, og derfor heller ikke like pågående og intense ....
Veldig godt å høre at det er fler! Vi har prøvd å ta det opp med henne vi også, men har tydeligvis ikke vært klare nok! Moren min er mye mer avslappet, og hun bor i nabogaten, alikevel kommer hun aldri uinvitert hit. Men det er forskjell på folk :P

I min familie er det vanlig at tom kusiner og fettere kommer på sykehuset. Tror vi må se det hele an og heller be folk vente til vi kommer hjem hvis vi trenger det. Synes det kan virke slitsomt å ha for mye folk av gangen. Heller gå ut å si at vi inviterer når vi er klare. Folk må da tåle slikt - og vi får bare ta oss sammen og si det.. Tror egentlig det siste er verst:nailbiting:

Aner jo ikke hvor sliten jeg vil være, men regner med besteforeldrene kommer, samt to søsken av mannen.

Glad for at Rikshospitalet ikke tillater besøk på rommet/barselavdeling. Man må møtes et annet sted og det er veldig greit syns jeg. Tror nok at mine foreldre, søsken og tantebarn kommer en tur, men jeg har heldigvis ingen problemer med å si nei om jeg er for sliten. Dessuten har jeg bestemt at de to første ukene hjemme er brsøksfrie og alle har forståelse for det. Jeg gir beskjed når vi er klare og det får folk bare godta.

Siden vi har bestemt oss for å ikke si noe til noen på halvt/et døgn utenom min tante med samboer og samboeren sin onkel med kone, så vil vi da ha første dagen i fred.. Mulig de 4 som vet det kommer en tur. Dette har vi valgt pga at vi begge har dårlig forhold med svigermor og vi ønsker ikke at hun skal lage bråk med at de andre besteforeldrene får vite det før henne. Ble nemlig bråk når hun fikk vite om graviditeten fordi hun begynte å bråke om når min mor fikk vite om graviditeten.

Mamma, pappa og barna mine er hjertelig velkomne :) Svigermor vet jeg at ikke kommer. Hun er litt sparsom :rolleyes:

De som vil kan komme til meg. Etter andremann var jeg i så god form at jeg hadde gått på veggene uten besøk. Satser på det blir likt denne gangen også..

Glad for at Rikshospitalet ikke tillater besøk på rommet/barselavdeling. Man må møtes et annet sted og det er veldig greit syns jeg. Tror nok at mine foreldre, søsken og tantebarn kommer en tur, men jeg har heldigvis ingen problemer med å si nei om jeg er for sliten. Dessuten har jeg bestemt at de to første ukene hjemme er brsøksfrie og alle har forståelse for det. Jeg gir beskjed når vi er klare og det får folk bare godta.
Hva, gjør de ikke?? Ikke om man får familierom engang? Skal føde der å vil jo gjerne at venninnene mine som bor i Oslo skal komme på besøk.

Blir sikkert bare mamma og mine nermeste venninner som kommer på besøk på sykehsuet. Har verken søsken eller svigermor, så da blir det lite mas:p Så får resten av familien og familien til min kjære komme på besøk når vi har kommet hjem! :)

Satse på ingen besøk på sykehuset om alt går bra så ska vi hjem samme dagen så regne æ med at mine foreldra og søsken e d første som kommer på besøk... regne med at svigers ikke kommer før litt etter, mulig svigerfar enda da har ett par uke igjen med behandlig før dem kan reise hit og dem må bestille flybilletta...bor på en anna kant av landet, ellers hadde nok dem vært på besøk med en gang...nokka æ ikke hadde orka, og grue meg nok til dem kommer, regne med dem blir en stund når dem kommer...menmen, får være flittig med luftetura og sove par ganga løpa dagen på rommet...

Back
Topp